Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds dat we verhuist zijn, hadden we het probleem dat we wel WiFi connectie hadden maar geen internet. Toen de monteur langs was gekomen vertelde hij dat dit een iPhone probleem was (vorig huis nooit last van gehad) en dat we het WiFi netwerk handmatig IP adressen moeten geven (per telefoon). Nu dat we daar toch vanaf wilden ben ik gaan kijken of ik iets kan vinden waar het aan ligt..
Nu blijkt dat het WiFi netwerk continue van IP verandert en dan met name het 7e, 8e en 9e cijfer. Deze wisselt elke keer tussen 2 dezelfde getallen.
(- - - . - - -. XXX. - - ) ik weet dat de laatste 2 per apparaat verspringen maar was van mening dat de 9 ervoor altijd hetzelfde bleven.
kan iemand me vertellen hoe dit kan?
straalt de mediabox XL een eigen WiFi uit o.i.d.?
setup is:
connectbox / mediabox XL / Sonos / Xbox / Tv
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Gianna Ziggo,
het probleem is inmiddels opgelost ( denk ik)
Ik heb ingelogd in de mediabox om uit te zetten dat hij als router mag fungeren, echter.. bleef hij dit wel doen! Op verscheidene fora heb ik gelezen dat dit een veelvoorkomende fout is in de mediabox. Ik heb de UTP kabel uit de mediabox gehaald en gelaten en hij lijkt nu geen eigen ip adressen meer uit te geven en is alles weer te verbinden met de WiFi via de connectbox.
bedankt voor de reacties ??
groet René
Heb je de mediabox xl verbonden met de connectbox d.m.v. utp kabel? Verwijder deze dan. Die manier van aansluiten veroorzaakt vele problemen.
De mediabox xl fungeert dan tevens als router en deelt eigen ip adressen uit.
Goedenavond @RenevanDongen,
Begrijpelijk dat je hierover vragen hebt, gezien het eerder wel goed werkzaam was in de oude woning! Ik zie dat @KBX458 al een goede tip heeft gegeven.
Hoe staat het er inmiddels voor? Heeft de tip het opgelost?
Hoi @Gianna Ziggo,
het probleem is inmiddels opgelost ( denk ik)
Ik heb ingelogd in de mediabox om uit te zetten dat hij als router mag fungeren, echter.. bleef hij dit wel doen! Op verscheidene fora heb ik gelezen dat dit een veelvoorkomende fout is in de mediabox. Ik heb de UTP kabel uit de mediabox gehaald en gelaten en hij lijkt nu geen eigen ip adressen meer uit te geven en is alles weer te verbinden met de WiFi via de connectbox.
bedankt voor de reacties ??
groet René
Hoi René,
Bedankt voor je update en fijn dat het opgelost lijkt nu de kabel eruit is. Geen gehop meer
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...