Vraag
Reacties
Oplossing
rjvld
Level 2

IP adres DHCP range Connectbox SmartWifi aanpassen naar 192.168.1.1 lukt niet

Gisteren het door Ziggo nieuw geleverde modem aangesloten, maar zoals ik al meerdere post ben tegen gekomen, kan ik niet de standaard DHCP range aanpassen van 192.167.178.** naar 192.168.1.**

 

Ook de telefonische helpdesk kon mij gisteren hiermee niet verder helpen.

 

Hierbij mijn verzoek om dit aan te passen. 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @rjvld,

Welkom op de Community! Fijn dat in dit topic al een reactie en uitleg staat.

Ik heb je verzoek doorgezet naar het eerder genoemde team. Vaak merk je binnen een paar werkdagen dat de configuratiewijziging is uitgevoerd. Wordt vervolgd dus! 

Bekijk in context

rjvld
Level 2
Topicstarter

IP Range is vrij gegeven.

Handmatig aangepast restart en alles werkt weer als voorheen. Heel prettig.

Bekijk in context

33 Reacties 33
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan je verzoek doorzetten naar het team InHome Engineering, zij kunnen deze configuratiewijziging voor je uitvoeren.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @rjvld,

Welkom op de Community! Fijn dat in dit topic al een reactie en uitleg staat.

Ik heb je verzoek doorgezet naar het eerder genoemde team. Vaak merk je binnen een paar werkdagen dat de configuratiewijziging is uitgevoerd. Wordt vervolgd dus! 

rjvld
Level 2
Topicstarter

Beste Erik P,

 

Krijg ik nog bericht wanneer eea is omgezet? Ik neem aan dat eea nog moet worden gereset. Of doen jullie dat op afstand?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

verzoeken zoals dit worden meestal binnen 48 uur opgepakt, en als het goed is herstart je modem dan vanzelf (maar dat weet ik niet zeker )

rjvld
Level 2
Topicstarter

IP Range is vrij gegeven.

Handmatig aangepast restart en alles werkt weer als voorheen. Heel prettig.

m.oo1977
Level 1

Ik heb een SmartWifi modem voor het gigabit netwerk waar standaard het ip op 192.168.178.1 staat ik zou deze graag gewijzigd willen hebben naar 192.168.10.1

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@m.oo1977 Ik heb je verzoek doorgestuurd naar de moderators.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @m.oo1977 , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt gevonden en dat wij je hiermee mogen helpen.

Ik heb je verzoek intern doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zodra we een terugkoppeling hebben ontvangen, hoor je dit gelijk van ons.

m.oo1977
Level 1

is er toevallig al terug koppeling geweest ? Anders moet ik nl. gaan ombouwen thuis want mijn huis beveiliging loopt nu in de Soep.

 

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @m.oo1977 , begrijpelijke vraag! Het is aangepast, ombouwen is niet nodig. Een reset van het modem is wel iets dat je kan doen 🙂

0 Kudos
m.oo1977
Level 1

Heeft niet geholpen staat nog steeds op 192.168.178.1

 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

je moet het wel altijd zelf nog instellen/toepassen in het modem

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Bedankt voor de aanvulling @MR_CHIP. Na een reset van het modem ( of terugzetten naar de fabrieksinstellingen) dien je het nog wel aan te passen in het modem @m.oo1977

0 Kudos
m.oo1977
Level 1

Zie screenshot werkt niet

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

in je eerdere bericht vraag je om een andere range

zou deze graag gewijzigd willen hebben naar 192.168.10.1, probeer 192.168.10.10 een als begin adres ?

 

0 Kudos
m.oo1977
Level 1
 
0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

en werkt 192.168.10.10 ook niet >?

0 Kudos
m.oo1977
Level 1

Nee

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

duidelijk, dan moet @Erik P er nog effe achteraan 🙂

0 Kudos