Gisteren het door Ziggo nieuw geleverde modem aangesloten, maar zoals ik al meerdere post ben tegen gekomen, kan ik niet de standaard DHCP range aanpassen van 192.167.178.** naar 192.168.1.**
Ook de telefonische helpdesk kon mij gisteren hiermee niet verder helpen.
Hierbij mijn verzoek om dit aan te passen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @rjvld,
Welkom op de Community! Fijn dat in dit topic al een reactie en uitleg staat.
Ik heb je verzoek doorgezet naar het eerder genoemde team. Vaak merk je binnen een paar werkdagen dat de configuratiewijziging is uitgevoerd. Wordt vervolgd dus!
IP Range is vrij gegeven.
Handmatig aangepast restart en alles werkt weer als voorheen. Heel prettig.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan je verzoek doorzetten naar het team InHome Engineering, zij kunnen deze configuratiewijziging voor je uitvoeren.
Goedemiddag @rjvld,
Welkom op de Community! Fijn dat in dit topic al een reactie en uitleg staat.
Ik heb je verzoek doorgezet naar het eerder genoemde team. Vaak merk je binnen een paar werkdagen dat de configuratiewijziging is uitgevoerd. Wordt vervolgd dus!
Beste Erik P,
Krijg ik nog bericht wanneer eea is omgezet? Ik neem aan dat eea nog moet worden gereset. Of doen jullie dat op afstand?
verzoeken zoals dit worden meestal binnen 48 uur opgepakt, en als het goed is herstart je modem dan vanzelf (maar dat weet ik niet zeker )
IP Range is vrij gegeven.
Handmatig aangepast restart en alles werkt weer als voorheen. Heel prettig.
Ik heb een SmartWifi modem voor het gigabit netwerk waar standaard het ip op 192.168.178.1 staat ik zou deze graag gewijzigd willen hebben naar 192.168.10.1
@m.oo1977 Ik heb je verzoek doorgestuurd naar de moderators.
Goedemiddag @m.oo1977 , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt gevonden en dat wij je hiermee mogen helpen.
Ik heb je verzoek intern doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zodra we een terugkoppeling hebben ontvangen, hoor je dit gelijk van ons.
is er toevallig al terug koppeling geweest ? Anders moet ik nl. gaan ombouwen thuis want mijn huis beveiliging loopt nu in de Soep.
Hi @m.oo1977 , begrijpelijke vraag! Het is aangepast, ombouwen is niet nodig. Een reset van het modem is wel iets dat je kan doen 🙂
Heeft niet geholpen staat nog steeds op 192.168.178.1
je moet het wel altijd zelf nog instellen/toepassen in het modem
in je eerdere bericht vraag je om een andere range
zou deze graag gewijzigd willen hebben naar 192.168.10.1, probeer 192.168.10.10 een als begin adres ?
en werkt 192.168.10.10 ook niet >?
duidelijk, dan moet @Erik P er nog effe achteraan 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.