1
Vraag
2
Reacties
Rogier123

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

IP adres DHCP range Connectbox SmartWifi (Sagecom) aanpassen lukt niet

Het lukt niet meer om in het nieuwe modem het IP adres van DHCP range, (Connectbox SmartWifi (Sagecom)  )aan te passen van het standaard IP adres 192.168.178.1 naar 192.168.80.1
Het nieuwe modem heb ik vorige week ontvangen en gisteren geïnstalleerd.

=> Graag wil ik deze mogelijkheid weer terug omdat beveiligings camera's en het domotica systeem vaste IP adressen hebben en nu dus gheen contact meer hebben met het netwerk.

In het "Geavanceerde menu" - "DHCP" pas ik het IP adres aan waarna onderstaande foutmelding verschijnt "Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander.", Zie plaatje

In een ander onderwerp. Zie hier: Opgelost: IP adres Connectbox Giga aanpassen lukt niet - Ziggo Community
wordt als oplossing hiervoor genoemd "Interventie van Ziggo Engineering nodig om de configuratie op het modem aan te passen zodat laatste twee octetten (vakken) van de DHCP Server instellingen op de modemrouter wilt aanpassen". 

Vanochtend al Ziggo helpdesk gebeld. De collega heeft geen instructies hoe dit aangepast kan worden. Zou gaan om een nieuw modem, Vandaar mijn hulp vraag in de community.

Tweede probleem is dat de SmartWifi App en de Web versie: http://smartwifiweb.ziggo.nl/
niet werken. Er worden geen gegevens getoond. Alleen een "Oeps..." melding. probeer later nog eens.

DHCP Instellngen 2022-10-10 100221.jpg

228 Reacties 228
nlgtje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beste @Vincent, we zijn nu 3 dagen verder maar helaas is het modem nog niet aangepast.

Nogmaals het verzoek.

Graag mijn DHCP range aanpassen:

• Modem 192.168.2.1
  • IP uitdelen vanaf 192.168.2.10
  • Subnet 255.255.255.0
  • Type modem: Sagemcom F3896LG-ZG

Groet Géon

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3306Posts
  • 406Oplossingen
  • 1145Likes

@nlgtje Wat vreemd dat het nog niet is aangepast. Normaliter had dit binnen 2 werkdagen uitgevoerd moeten zijn. Ik heb het opnieuw onder de aandacht gebracht. Het spijt me dat het hierdoor langer duurt.

PIKE_JS

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Graag ook mijn DHCP range aanpassen:

• Modem 192.168.1.1
  • IP uitdelen vanaf 192.168.1.10
  • Subnet 255.255.255.0
  • Type modem: Sagemcom F3896LG-ZG

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4247Posts
  • 392Oplossingen
  • 1027Likes

Hi @PIKE_JS 

Ik heb je verzoek ingediend, deze wordt binnen 2 werkdagen opgepakt. Je krijgt geen automatische update. Merk je na 2 werkdagen nog geen resultaat, geef dan je modem een herstart.

PIKE_JS

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Rikst,

Bedankt voor het doorgeven van het verzoek!

Echter lukt het helaas nog steeds niet om de DHCP range aan te passen, ik krijg nog steeds onderstaande melding:

"Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander"

Het modem heb ik al enkele malen gereset.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4247Posts
  • 392Oplossingen
  • 1027Likes

Hi @PIKE_JS,

Ik zie dat het verzoek nog niet voltooid is, sorry daarvoor. Ik heb mijn collega's gevraagd het alsnog z.s.m. voor je op te pakken. 

brianbeyer

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Rikst  even inbreken, zou jij naar 1157260 kunnen kijken en die ook kunnen doorzetten als je toch eenmaal bezig bent 😉 wordt gewaardeerd!

Als dit niet de juiste weg is en ik in het oorspronkelijke topic even moet wachten, verneem ik dat ook graag!

Edit: inmiddels doorgezet in oorspronkelijke topic 🙂

PIKE_JS

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Rikst,

Het is gelukt! Hartelijk dank!

WeForce

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt, alles werkt nu weer naar behoren. Was nog wel wat klussen, doordat sommige devices op 192.168.178… bleven hangen. Maar uiteindelijk dus gelukt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic