1
Vraag
2
Reacties
mar4

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IP adres DHCP range Connectbox (Sagemcom) aanpassen naar 192.168.1.1 lukt niet

Gisteren het door Ziggo nieuw geleverde modem aangesloten, maar zoals ik al in meerdere posts ben tegen gekomen, kan ik niet de standaard DHCP range aanpassen van 192.167.178.** naar 192.168.1.**

 

De telefonische helpdesk kon mij hier gisteren en vandaag niet mee verder helpen.

 

Hierbij mijn verzoek om dit aan te passen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @mar4 en @Nahuysen1, goedemorgen! 

Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.1.0/24 toe te voegen als subnet aan jullie modem. Dit verzoek is binnen 2 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kunnen jullie na een reset van het modem de gewenste aanpassingen instellen in jullie modem

Bekijk in context

13 Reacties 13
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een moderator kan je verzoek doorzetten naar de juiste afdeling en komt binnenkort langs in dit topic.

Nahuysen1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedenmiddag, heb zojuist de nieuwe modem van Ziggo gekregen ook de Sagemcom, contact gehad met de helpdesk maar die zijn niet in staat om de DHCP aan te passen naar 192.168.1.1. .

ook ik heb het verzoek om dit voor mij aan te passen indien mogelijk.

 

René

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @mar4 en @Nahuysen1, goedemorgen! 

Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.1.0/24 toe te voegen als subnet aan jullie modem. Dit verzoek is binnen 2 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kunnen jullie na een reset van het modem de gewenste aanpassingen instellen in jullie modem

mar4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Cecilia, uitstekend! ik wacht het rustig af, zou prettig zijn als het geregeld is,

Nahuysen1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank !!

mar4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan iemand dit bericht nog even onder de aandacht brengen bij een Ziggo medewerker ? We zijn ondertussen twee werkdagen verder maar de wijziging is nog niet doorgevoerd. Heb de modem al enkele keren herstart in de hoop dat het aan te passen zou zijn maar helaas. Vanwege de vele apparaten met een fixed ip (CV, NAs, camera's, etc) begint het een beetje vervelend te worden dat deze niet te gebruiken zijn.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Done.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@mar4 Helaas is het verzoek nog niet verwerkt. De betreffende afdeling heeft helaas een kleine achterstand. Ze doen hun best om alle verzoeken in de loop van de dag aan te passen. Zodra het verzoek is verwerkt ontvang ik een update. Zullen we afspreken dat ik jou een seintje geef als het verzoek is verwerkt? 🙂

mar4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia ja graag! hopelijk lukt het nog vandaag want zoals ik al aangaf is het best lastig nu het nog niet werkt

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@mar4 en @Nahuysen1 Ik heb terugkoppeling ontvangen dat het verzoek voor jullie beide is verwerkt. Na een herstart van jullie modem kunnen jullie de gewenste instellingen doorvoeren. 

mar4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia het werkt, de wijziging is actief na een herstart. dank voor de interventie!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super om te horen @mar4. Bedankt voor deze terugkoppeling!

Nahuysen1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dank je wel !!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic