Justme1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

IP adres Connectbox Giga aanpassen lukt niet

Helaas lukt het mij niet om het IP adres van de Connectbox Giga aan te passen van het standaard IP adres 192.168.178.1 naar 192.168.1.1.

 

In het "Geavanceerde menu" - "DHCP" pas ik het IP adres aan waarna ik de volgende foutmelding krijg bij het opslaan van de wijzigingen: "Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander."

 

Hoe kan dit aangepast worden zodat weer van de reeks 192.168.1.1 gebruik kan maken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedemorgen @Justme1 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je graag de laatste twee octetten (vakken) van de DHCP Server instellingen op de modemrouter wilt aanpassen. Hiervoor heb ik gelijk even jouw gegevens erbij gepakt en een verzoek ingediend bij een van mijn collega's van engineering om de configuratie op het modem aan te passen. Binnen uiterlijk 24 tot 48 uur zal de nieuwe configuratie op het modem toegepast zijn en ben jij in staat de laatste octetten van de DHCP range aan te passen. 

Laat je onder dit topic weten of het gelukt is?

Bekijk in context

89 Reacties 89
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een Ziggo moderator kan je modem aanpassen voor de mogelijkheden die je wenst.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedemorgen @Justme1 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je graag de laatste twee octetten (vakken) van de DHCP Server instellingen op de modemrouter wilt aanpassen. Hiervoor heb ik gelijk even jouw gegevens erbij gepakt en een verzoek ingediend bij een van mijn collega's van engineering om de configuratie op het modem aan te passen. Binnen uiterlijk 24 tot 48 uur zal de nieuwe configuratie op het modem toegepast zijn en ben jij in staat de laatste octetten van de DHCP range aan te passen. 

Laat je onder dit topic weten of het gelukt is?

Justme1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Paul ,Dat ga ik zeker doen hoop snel een update te kunnen geven 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Justme1 Top! We houden even contact via dit topic. Alvast een prettig weekend. 😉

Justme1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Paul, aanpassingen zijn doorgevoerd binnen 8 uur en hiermee is het aanpassen mogelijk. U bedankt voor de medewerking en de completere ondersteuning welke jullie hier kunnen bieden ten opzichte van de klantenservice.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Wat fijn om te horen @Jutsme1, bedankt voor je update hier!

vosselj

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Paul,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe modem net een paar dagen binnen. Ik zag de bui al hangen toen ik de handleiding las. Ik heb het geprobeert om de DHCP pool aan te passen en in mijn gewenste ip-range. Helaas kom ik er nu helemaal niet meer in (homepage modem). Een reset zal dat waarschijnlijk wel op gaan lossen. Ik heb het nog niet geprobeerd. De modem ook nog niet aan het coax gehangen vanwege de angst dat mijn huidige modem er mee stopt. Ik heb meerdere plc's draaien in mijn netwerk en heb geen behoefte om alle fixed ip componenten opnieuw te configureren. Kan mijn modem ook aangepast worden? En kan de oude modem dan nog blijven draaien tot ik de switch kan maken?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@vosselj Goed dat jij ook via dit topic aan de bel trekt! Uiteraard kan ik voor jou op het nieuw ontvangen modem ook een verzoek indienen om de configuratie aan te passen. Dit stelt je in staat om de laatste octetten van de router DHCP range op het modem aan te passen. De collega's die dit kunnen doen zijn in het weekend niet altijd aanwezig om dit direct aan te passen. Dus om dit nu te doen is niet handig. 

Op dit moment zie ik dat je het oude modem nog hebt aangesloten, zolang je dit modem nog aangesloten houdt zal het nieuwe modem automatisch na 2 weken administratief geactiveerd worden. Mijn voorstel is daarom dat je het oude modem nu eerst nog even aangesloten houdt. Laat dan maandag of dinsdag even weten of je er klaar voor bent om het nieuwe modem aan te sluiten dan kan ik het verzoek indien voor het wijzigen van de configuratie. Dan leiden we het direct in goede banen. 

vosselj

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Paul, beide modems hangen nu aan de coax. Ze doen het nu geen van beiden meer. Ook niet appart. Hoop dat je maandag iets kunt betekenen 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@vosselj Hartelijk dank voor je bericht! Ik heb een verzoek ingediend bij mijn collega's van InHome Engineering om de configuratie op het nieuwe modem aan te passen. Binnen nu en uiterlijk 48 uur is de configuratie aangepast en dien je in staat te zijn om de laatste ocetteten van de DHCP range aan te passen. Laat je onder dit topic weten of het gelukt is?

vosselj

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik hoop dat dat gaat lukken. Wij hebben sinds zaterdagavond geen internet meer. De nieuwe modem is constant aan het rebooten. De helpdesk kan er niet bij. Er staat een monteur gepland op zaterdag aanstaand. Helpdesk denkt dat de aansluiting niet goed is. Ikzelf vermoed de modem. AOP is nieuw en horizon box werkt prima. Jammer dat we een week zonder moeten....

vosselj

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren is ook de monteur geweest  en hebben we de modem met succes in gebruik genomen. Dank voor je hulp 

Jansietje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Paul,

Ik heb ook vandaag het nieuwe modem geplaatst die IP adres 192.168.178.1 heeft. Mijn oude had IP adres 192.168.0.1. Het is ondoenlijk om al mijn netwerk apparaten te gaan aanpassen. Maar nu kan ik er niet meer bij. Kan je de oplossing ook voor mij aanvragen of uitvoeren?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je update @vosselj, dat is goed om te horen! 

 

@Jansietje, voor jou hebben we ook een aanvraag ingediend. Heb je voor ons een update na 48 uur?

Jansietje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Rikst,

uiteindelijk bleek het te werken na meerdere pogingen. Ik heb de laatste twee octetten kunnen aanpassen.

Maar zoals gezegd er waren wel 5-6 pogingen voor nodig.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is, bedankt voor je snelle reactie @Jansietje!

Pauluzje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Helaas lukt het mij niet om het IP adres van de Connectbox Giga aan te passen van het standaard IP adres 192.168.178.1 naar 192.168.1.1.

 

In het "Geavanceerde menu" - "DHCP" pas ik het IP adres aan waarna ik de volgende foutmelding krijg bij het opslaan van de wijzigingen: "Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander."

 

Hoe kan dit aangepast worden zodat weer van de reeks 192.168.1.1 gebruik kan maken?

 

grtjes paul

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een moderator kan een verzoek indienen bij de afdeling die dit voor je mogelijk kan maken

 

 

meestal komen ze binnen 1-2 dagen langs echter is het nu weekend, ze komen vanzelf langs dus 😉

Pauluzje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heb ik daar geen tijd voor, ben al meer dan een week aan het kl….n met mijn netwerk.vandaag dik een uur met een uitermate behulpzame dame aan het zoeken geweest naar een oplossing.helaas kon zij mij alleen maar laten weten dat het niet mogelijk was.

Ook ontdekt dat mijn gehele config pagina van het modem op slot zit behalve open ziggo netwerk.

Heb het zelf maar opgelost, 275€ armer en een Fritz box router rijker.

Eigen baas weer in mijn netwerk.

 

succes allemaal

 

 

Uitgelicht topic