Justme1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

IP adres Connectbox Giga aanpassen lukt niet

Helaas lukt het mij niet om het IP adres van de Connectbox Giga aan te passen van het standaard IP adres 192.168.178.1 naar 192.168.1.1.

 

In het "Geavanceerde menu" - "DHCP" pas ik het IP adres aan waarna ik de volgende foutmelding krijg bij het opslaan van de wijzigingen: "Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander."

 

Hoe kan dit aangepast worden zodat weer van de reeks 192.168.1.1 gebruik kan maken?

89 Reacties 89
Pinvis

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt Vincent voor het doorzetten 👍

StevieD

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is opgelost, ik heb de reeks kunnen aanpassen. Dank voor de hulp

advanliempt69

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste Lotte, zou je dit voor mij ook kunnen regelen? Graag naar 192.168.1.1

Dan hoef ik de opzegging en terug naar 300 niet te doen....

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ter info

 

ook bij een downgrade van je abonnement krijg je het oude modem wat je gebruikte niet terug

 

eenmaal de sagemcom in gebruik zal dat zo blijven

advanliempt69

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

telefonisch werd er wat anders vermeld, dat de oude binnen 24 uur (niet dus) weer zou werken. Ben het nu wel een beetje kwijt met alle (des)informatie 😉

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

misschien kan @tobiastheebe een mod inseinen voor je verzoek

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@advanliempt69 Je hebt dit verzoek al in dit topic geplaatst. In twee topics hetzelfde verzoek plaatsen werkt averechts. Zoals vermeld in het andere topic, komt morgen een moderator langs die dit voor je kan regelen.

advanliempt69

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Sorry was niet de bedoeling, komt waarschijnlijk door dat ik anderhalve dag zonder internet zat....

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

sorry ik wist niet dat het verzoek al was gedaan

 

 

excuus

Pinvis

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Vincent,
Enig idee of het deze week nog lukt met de aanpassing?
Dat zou wel fijn zijn 🙂.
Vast bedankt

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @Pinvis, we hebben wat aanvullende gegevens moeten aanleveren. Het verzoek is nu volledig en zal in behandeling worden genomen! Ik durf je niet te zeggen wanneer dit precies is afgehandeld! 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Pinvis

Het is even stil geweest. Mijn collega's hebben je verzoek gelukkig inmiddels verwerkt. Is het bij jou ook allemaal gelukt?

PimK82

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zou graag ook de DHCP range van mijn modem zelf willen aanpassen. Dit is wat mij betreft echt niet handig, want heel veel apparaten werken nu niet meer. Misschien moet Ziggo de instellingen van het oude modem eerst uitlezen om te zien of een afwijkende range wordt gebruikt. Bespaart heel veel werk. Wie kan mij helpen?

 

Bedankt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@PimK82 Welk subnet wens je te gebruiken? Dit subnet moet eerst worden vrijgegeven door InHome Engineering alvorens je het zelf kunt instellen door aanpassen van de DHCP-scope.

PimK82

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe bedankt voor de snelle reactie en tip.

 

Ik wil graag de range 192.168.7.x kunnen gebruiken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@PimK82 Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic om je verzoek verder op te pakken.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

PimK82

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de adresgegevens even toegevoegd. Ik zie de moderator wel verschijnen. Nogmaals bedankt @tobiastheebe 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @PimK82 , welkom op de Ziggo Community!

 

Ik heb je verzoek doorgestuurd, ik verwacht dat het binnen 48 uur is verwerkt 🙂

PimK82

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankje @Alex 

PimK82

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Alex,

 

Ondertussen de aanpassing kunnen doorvoeren, gisteravond. Dank voor het doorzetten!

Uitgelicht topic