1
Vraag
2
Reacties
Rik_Netwerk

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP-Reservation ingesteld, werkt niet

Hallo, ik probeer een vast IP in te stellen, om op dat IP poorten te kunnen openen.

Ik heb zelf nog niet erg veel ervaring op dit gebied.

 

Ik heb bij IP reservation een IP ingesteld: 

192.168.178.11

Met een willekeurige zelfverzonnen MAC (hier gaat het fout denk ik)

 

Als ik daarna bijvoorbeeld op de PC een statisch IP instel, dan krijg ik geen verbinding...

Kan iemand hier mee helpen? alvast enorm bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dan zou ik statische leases kiezen.

 

  1. Verzamel de MAC-adressen van de Xbox en PC.
  2. Bepaal welke IP-adressen je beide apparaten wilt laten toewijzen, deze mogen niet bezet zijn door een ander apparaat. *
  3. Maak statische leases voor beide apparaten in de DHCP-server van de router.
  4. Start de Xbox en PC opnieuw op (of maak hierop opnieuw verbinding met netwerk) om deze hun nieuwe leases op te laten halen.

 

* Op sommige routers kunnen statische leases alleen worden aangemaakt met een adres binnen de scope.

 

Wanneer je een router alleen als AP gebruikt (c.q. alleen voor WiFi) dan wordt aanbevolen om deze in AP mode te zetten. Anders is er sprake van twee LAN's en is extra configuratie nodig voor port forwarding voor apparaten achter de tweede router (DMZ of dubbele regels) = onnodige complexiteit.

Bekijk in context

16 Reacties 16
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes