1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
goosvanbeek

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP Range wijzigen F3896LG-ZG

Hallo, ik heb een nieuw modem gekregen (F3896LG-ZG). Mijn oude modem (Hitron CGNV4) gebruikte de range 10.250.250.xxx. Ik kan het op het nieuwe modem de default range echter niet aanpassen. Mijn hele netwerk is geconfigureerd voor de 10.250.250.xxx range. Kan mijn modem aangepast worden zodat ik de range kan kiezen die ik gebruiken wil?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34891Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17543Likes

In de standaardconfiguratie zijn alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 beschikbaar. Het is niet mogelijk om 10.250.250.0/24 te gebruiken, alleen /24-subnets binnen klasse C (192.168.0.0/16).

Bekijk in context

Uitgelicht
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34891Reacties
  • 2572Oplossingen
  • 17543Likes

Een eigen router gebruiken (i.c.m. bridge mode op het modem) is in dit geval de enige oplossing om het het huidige LAN-subnet te kunnen blijven gebruiken.

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34891Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17543Likes

In de standaardconfiguratie zijn alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 beschikbaar. Het is niet mogelijk om 10.250.250.0/24 te gebruiken, alleen /24-subnets binnen klasse C (192.168.0.0/16).

goosvanbeek
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe bedankt voor je snelle antwoord. Dat betekent waarschijnlijk dat ik een extra router moet aanschaffen, wat ik eigenlijk niet van plan ben.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34891Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17543Likes

Een eigen router gebruiken (i.c.m. bridge mode op het modem) is in dit geval de enige oplossing om het het huidige LAN-subnet te kunnen blijven gebruiken.

goosvanbeek
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmm, weinig keus, begrijp ik. Hoe schakel ik de bridge mode in?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34891Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17543Likes

Dat kun je niet zelf doen, je kunt het aanvragen met dit formulier of via de klantenservice. Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan het ook regelen.