Hallo, ik heb een nieuw modem gekregen (F3896LG-ZG). Mijn oude modem (Hitron CGNV4) gebruikte de range 10.250.250.xxx. Ik kan het op het nieuwe modem de default range echter niet aanpassen. Mijn hele netwerk is geconfigureerd voor de 10.250.250.xxx range. Kan mijn modem aangepast worden zodat ik de range kan kiezen die ik gebruiken wil?
Opgelost! Ga naar oplossing.
In de standaardconfiguratie zijn alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 beschikbaar. Het is niet mogelijk om 10.250.250.0/24 te gebruiken, alleen /24-subnets binnen klasse C (192.168.0.0/16).
Een eigen router gebruiken (i.c.m. bridge mode op het modem) is in dit geval de enige oplossing om het het huidige LAN-subnet te kunnen blijven gebruiken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In de standaardconfiguratie zijn alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 beschikbaar. Het is niet mogelijk om 10.250.250.0/24 te gebruiken, alleen /24-subnets binnen klasse C (192.168.0.0/16).
@tobiastheebe bedankt voor je snelle antwoord. Dat betekent waarschijnlijk dat ik een extra router moet aanschaffen, wat ik eigenlijk niet van plan ben.
Een eigen router gebruiken (i.c.m. bridge mode op het modem) is in dit geval de enige oplossing om het het huidige LAN-subnet te kunnen blijven gebruiken.
Hmm, weinig keus, begrijp ik. Hoe schakel ik de bridge mode in?
Dat kun je niet zelf doen, je kunt het aanvragen met dit formulier of via de klantenservice. Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan het ook regelen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.