Vraag
Reacties
Oplossing
MartijnGroot
Level 1

IP Camera werkt niet op 4G

Hallo allemaal,

ik heb 4 camera’s in mijn zaak al een tijdje maar nu wil ik de beelden ook via mijn mobiel zien op 4G.
Ik gebruik de app van de leverancier (mvteam) maar het werkt alleen op WiFi als ik op de zaak ben.

Gisteren heb ik de ports geportforward maar nog steeds lukt het niet.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Groeten,
Martijn.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Martijn, welkom op onze Community! Dit is niet iets wat onze Klantenservice ondersteunt, maar ik ga mijn best doen om je op weg te helpen.

Als ik het goed heb zie ik in de eerste bijlage (zwart) de instellingen van de IP camera zelf en in de tweede (blauw) de instellingen in de app op je telefoon.

!! Pas in ieder geval de standaard login aan !!
Met 'Admin;admin' kan iedereen die het internet afspeurt naar te benaderen apparaten zonder moeite inloggen op jouw camera's.

Probeer in de app enkele andere instellingen (zie bijlage).
Je hebt nu het lokale IP adres van de camera's ingevoerd, dat werkt zolang je met hetzelfde lokale netwerk verbonden bent (zoals je nu ook merkt). Achterhaal het publieke IP op de zaak door vanaf daar de website http://whatismyip.com te openen (terwijl je verbinding hebt met het netwerk op de zaak!).
De poort hoef je misschien niet eens te wijzigen, maar als het niet werkt probeer je simpelweg de poorten die ingesteld zijn op de camera's.

Poorten forwarden zou overigens niet nodig moeten zijn als je UPnP aan hebt staan (ook in je router).

Succes, hopelijk lukt het zo!
Edit, nu met bijlage...

Bekijk in context

0 Kudos
2 Reacties 2
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Martijn, welkom op onze Community! Dit is niet iets wat onze Klantenservice ondersteunt, maar ik ga mijn best doen om je op weg te helpen.

Als ik het goed heb zie ik in de eerste bijlage (zwart) de instellingen van de IP camera zelf en in de tweede (blauw) de instellingen in de app op je telefoon.

!! Pas in ieder geval de standaard login aan !!
Met 'Admin;admin' kan iedereen die het internet afspeurt naar te benaderen apparaten zonder moeite inloggen op jouw camera's.

Probeer in de app enkele andere instellingen (zie bijlage).
Je hebt nu het lokale IP adres van de camera's ingevoerd, dat werkt zolang je met hetzelfde lokale netwerk verbonden bent (zoals je nu ook merkt). Achterhaal het publieke IP op de zaak door vanaf daar de website http://whatismyip.com te openen (terwijl je verbinding hebt met het netwerk op de zaak!).
De poort hoef je misschien niet eens te wijzigen, maar als het niet werkt probeer je simpelweg de poorten die ingesteld zijn op de camera's.

Poorten forwarden zou overigens niet nodig moeten zijn als je UPnP aan hebt staan (ook in je router).

Succes, hopelijk lukt het zo!
Edit, nu met bijlage...
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Is het hiermee gelukt Martijn?
0 Kudos