Vraag
Reacties
Oplossing
JvdKant
Level 2

IP Camera's zijn offline

Wij hebben 4 IP beveiligingscamera's. Deze hebben tot vorige week perfect gewerkt. In de woonkamer hebben we een scherm hangen die rechtstreeks aangesloten is op de ontvanger/decoder van de camera's. Hier hebben we gewoon beeld op. In de garage hebben we ook een scherm, hier geeft de app aan dat de camera's offline zijn. Deze zijn daar ingesteld met het serienummer (niet met ip adres). Ook op de app van onze telefoons geeft hij aan dat de camera's offline zijn. Iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen??

0 Kudos
Oplossing
28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
JvdKant
Level 2
Topicstarter

Ik heb de stroom er 5 minuten af gehaald. De ip adressen zijn nog hetzelfde. Wat nu? Hoe geef ik de DVR een eigen ip adres? Zo ver gaat mijn kennis niet helaas. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@JvdKant Heb je een Mediabox XL in huis die met een netwerkkabel verbonden is aan het modem of je router?

Zo ja, haal de netwerkkabel weg, de Mediabox XL heeft een eigen modem voor zijn eigen functies en een DHCP server actief die IP adressen uitdeelt aan apparaten met 192.168.192., en start alles opnieuw op.

0 Kudos
Ga naar reactie
JvdKant
Level 2
Topicstarter

Ja de mediabox zit ook verbonden met de netwerkkabel. Ik zal dat vanavond proberen, ben nu op het werk 🙂

Maar als dat de oplossing is, hoe krijg ik dan internet op de mediabox?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Mediabox XL heeft met zijn eigen modem een internetverbinding voor alles behalve live TV.

Nergens adviseert Ziggo dat de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten moet worden.

Het wordt zelfs al jaren afgeraden, vanwege allerlei problemen: Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Richard G. Goed opgemerkt die 192.168.192. , ik had het even niet door.🙂

JvdKant
Level 2
Topicstarter

Bedankt! Ik ga het vanavond proberen. Ik hou jullie op de hoogte

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Even nog ter verduidelijking.

Je kunt geen internetverbinding krijgen via de Mediabox XL wifi of bekabeling met apparaten, omdat de Mediabox XL zijn eigen modem alleen gebruikt voor zijn eigen functies, voor alles wat niet live is.

Als het eerder wel werkte was dat geluk, een Mediabox XL aan een modem verbonden geeft in het kort of lang altijd problemen.

JvdKant
Level 2
Topicstarter

Jullie zijn geweldig. Het werkt weer... zo simpel kan het dus zijn! Bedankt

Bert
Level 21
T.E.A.M.

TOP, veel kijkplezier gewenst.🙂