1
Vraag
2
Reacties
patrickvdw

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

IP Adres mailserver op blacklist

We hebben een nieuwe mailserver met een nieuw public IP adres. Mails die we versturen naar onder andere @Ziggo.nl, @Home.nl, @upcmail.nl worden momenteel geblokkeerd door het spamfilter. Hierdoor gaat momenteel onze facturering niet goed.

De foutmelding die we krijgen is: 

[{LED=421 4.2.0 MXIN618 Temporary SMC Policy Violation detected, retry later ;id=zjSumCwBVVzQxzjSumLblS;sid=zjSumCwBVVzQx;mta=mx1.tb;dt=2021-12-21T19:02:21+01:00;ipsrc=20.76.217.247;};{MSG=};{FQDN=mx.tb.mail.iss.as9143.net};{IP=212.54.42.8};{LRT=12/21/2021 6:01:12 PM}]

 

Gisteren heb ik een mail gestuurd richting abuse@ziggo.nl , maar heb hier nog geen antwoord op gekregen. Ik hoop dat via deze weg het opgelost kan worden. Is er nog een andere manier om hier spoed achter te zetten? 

 

Alvast bedankt.

Patrick

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De snelste weg is via abuse en dat is ook de afdeling die dit op moet lossen of advies geven wat er niet goed gaat.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bekijk in context

patrickvdw
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

abuse heeft netjes ons domain gewhitelist en daarmee is het issue dat we hadden opgelost.

 

Weet nog precies waar SMC voor staat, maar volgens mij is het een throttling policy. In onze mailing net zag ik de melding weer terugkomen, maar na een paar minuten waren alle mails alsnog afgeleverd. Voor de whitelisting kwamen we er niet door.

 

Maar voor ons in ieder geval case closed. Bedankt voor jullie reacties.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De snelste weg is via abuse en dat is ook de afdeling die dit op moet lossen of advies geven wat er niet goed gaat.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je wat achtergrond informatie?

Verstuur je de mails via smtp.ziggo.nl ?

Verstuur je veel mails?

Verstuur je mail via poort 25 of via poort 587?

Gebruik je verificatie / gebruikersnaam / wachtwoord?

patrickvdw
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert, bedankt voor je reactie.

 

We versturen mails vanuit mail.dec-online.nl naar onder andere @Ziggo.nl, @Home.nl en @upcmail.nl klanten. Dit gaat via poort 25 zonder authenticatie. Het gaat momenteel over ongeveer 69 unieke e-mailadressen waar we een foutmelding krijgen. We sturen een paar duizend mails per dag voor facturatie

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
patrickvdw
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, opzich niet, maar we krijgen deze melding:

[{LED=421 4.2.0 MXIN618 Temporary SMC Policy Violation detected, retry later ;id=zjuLmC97i3SBgzjuLmlZRs;sid=zjuLmC97i3SBg;mta=mx7.tb;dt=2021-12-21T19:30:42+01:00;ipsrc=20.76.217.247;};{MSG=};{FQDN=mx.tb.mail.iss.as9143.net};{IP=212.54.42.8};{LRT=12/21/2021 6:29:07 PM}].

 

Ik vond dit artikel met dezelfde melding: Opgelost: Email vanuit gmail geblokkeerd - Ziggo Community

 

Daarnaast staan we wel op een blacklist om onverklaarbaren reden van cyren.com, maar daar ben ik ook zijdelings mee bezig. Wellicht wordt deze lijst gebruikt door Ziggo?

[{LED=550 5.7.1 20.76.217.247 blocked, unlist at http://www.cyren.com/ip-reputation-check.html};{MSG=};{FQDN=mx2.pub.mailpod2-cph3.one.com};{IP=185.1... 6:14:07 PM}]

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Die SMC policy melding hebben we eerder gezien. Geen idee wat het betekent. Ben benieuwd naar de reactie van abuse..

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Dat heb je inderdaad eerder gezien @efok en waarschijnlijk hier:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Email-vanuit-gmail-geblokkeerd/td-p/852167

daar werd het ook door abuse opgelost, bleek dat men in Ziggo's spamfilter terecht was gekomen.

 

Het schijnt dan toch zo te zijn dat Ziggo betreffend ip (of een range) om een of andere reden op hun grey- of blacklist gezet hebben.

 

Waar nu precies die afkorting SMC voor staat is niet bekend, mocht iemand dat weten, ben er zeer nieuwsgierig naar. 😉

patrickvdw
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

abuse heeft netjes ons domain gewhitelist en daarmee is het issue dat we hadden opgelost.

 

Weet nog precies waar SMC voor staat, maar volgens mij is het een throttling policy. In onze mailing net zag ik de melding weer terugkomen, maar na een paar minuten waren alle mails alsnog afgeleverd. Voor de whitelisting kwamen we er niet door.

 

Maar voor ons in ieder geval case closed. Bedankt voor jullie reacties.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic