Ik heb al jaren een Iomedia netwerkschijf gekoppeld aan mijn netwerk thuis. Ik heb deze een vast IP adres gegeven (192.168.178.50).
Ik had altijd een SmartWifi modem, voorheen 'de Connectbox. Nu heb ik sinds een aantal maanden de SmartWifi modem Giga.
Op de oude modem was de netwerkschijf altijd beschikbaar.
Op het nieuwe modem moet ik de netwerkschijf ongeveer om de 3-4 dagen even uit het stopcontact halen en opnieuw opstarten om weer contact te krijgen ermee.
Wat zou de oorzaak hiervan zijn? Ik vind het behoorlijk irritant en krijg van Ziggo alleen maar onzin antwoorden zoals het ligt aan de netwerkkabel.
Gr Jacob
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Misschien is er een conflict met een ander apparaat? Bij het SmartWifi modem (Giga) begint de DHCP-scope namelijk bij .10 in de standaardconfiguratie. Zelf gebruik ik .101 t/m .199.
Ik geef apparaten zoals printers en NASSEN enz. altijd een eigen IP adres, buiten de DHCP server, dan kan er ook geen misverstand ontstaan in het DHCP systeem.
In de standaard instellingen van het modem van 192.168.178.2 tot en met 192.168.178.9
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.