Vraag
Reacties
Aankondigingen
JCBbeetje
Level 1

IOMedia Nas

Ik heb al jaren een Iomedia netwerkschijf gekoppeld aan mijn netwerk thuis. Ik heb deze een vast IP adres gegeven (192.168.178.50).

 

Ik had altijd een SmartWifi modem, voorheen 'de Connectbox. Nu heb ik sinds een aantal maanden de SmartWifi modem Giga.

Op de oude modem was de netwerkschijf altijd beschikbaar.

 

Op het nieuwe modem moet ik de netwerkschijf ongeveer om de 3-4 dagen even uit het stopcontact halen en opnieuw opstarten om weer contact te krijgen ermee.

 

Wat zou de oorzaak hiervan zijn?  Ik vind het behoorlijk irritant en krijg van Ziggo alleen maar onzin antwoorden zoals het ligt aan de netwerkkabel.

 

Gr Jacob

0 Kudos
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Misschien is er een conflict met een ander apparaat? Bij het SmartWifi modem (Giga) begint de DHCP-scope namelijk bij .10 in de standaardconfiguratie. Zelf gebruik ik .101 t/m .199.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik geef apparaten zoals printers en NASSEN enz. altijd een eigen IP adres, buiten de DHCP server, dan kan er ook geen misverstand ontstaan in het DHCP systeem.

In de standaard instellingen van het modem van 192.168.178.2 tot en met 192.168.178.9