Hans87

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IMAP wachtwoord opnieuw invoeren

Beste Community,

 

Zondagavond 26 september J.l. wilde ik mijn e-mail controleren.

Dit was even ná 23:00 uur.

 

Ik gebruik het Em-cliënt als e-mail programma.

Toen ik mijn inbox wilde openen, kreeg ik de melding:

”IMAP wachtwoord opnieuw invoeren”

Heb meerdere keren mijn wachtwoord ingevoerd, maar heeft niets geholpen. Ook in de instellingen bij mijn account bij de IMAP server mijn wachtwoord verwijderd en opnieuw ingevoerd.

Echter, niets hielp!

Toen heb ik via de Chat en in de Messenger de Ziggo hulp ingeschakeld. Ook dat hielp niet. 
Toen heb ik via een andere manier (iPad) een test mail naar mezelf gestuurd. Ook die kwam niet aan.

Uiteindelijk om 07:02 de volgende dag was mijn test mail binnen.

Vraag:

Kunt u mij de oorzaak hiervan achterhalen?

 

Graag wacht ik uw antwoord af.

 

Met vriendelijke groet,

Hans van Westbroek 

 

** Aangepast door moderator (Mark) **

Klantnummer verwijderd. Deel persoonlijke gegevens niet in een openbare berichten, wees voorzichtig met je privacy.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Hans87 , bij mij persoonlijk was er geen storing, onderbreking of probleem hiermee bekend. Dus ik kan ook niet een reden aangeven waarom je tegen dit probleem aanliep. 
Het is in ieder geval erg fijn dat het probleem is opgelost en je weer gewoon kunt mailen. Dat is het allerbelangrijkste. 

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @Hans87 

Eerlijk toegegeven herken ik dit probleem ook niet. Gezien je geen problemen ervaart met de webmail, ligt het probleem dus buiten ons om. Ik durf niet te zeggen wat het probleem is met jouw e-mailprogramma dat voor deze foutmeldingen zorgt. Wellicht helpt het om je apparaat eens te herstellen naar fabrieksinstellingen en de e-mail daarna opnieuw in te stellen?

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je wel met dat wachtwoord in de webmail? https://www.ziggo.nl/mail 

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert, Nee! Dat is me ook niet gelukt! Werk met een:

HP TouchSmart 310" All-in-One Desktop Computer

Heb alles geprobeerd, instellingen IMAP, PC uit en aangezet (harde reset), bericht naar mezelf gestuurd via een IPad. 

Heb een slechte communicatie in de Messenger van Ziggo.

Kan je daar in kijken?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Om misverstanden te voorkomen: dit is een forum waar klanten elkaar proberen te helpen. Bert is dus, net als ondergetekende, een klant van Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dan zou ik het wachtwoord van het mailadres wijzigen in Mijn Ziggo en als eerste de webmail weer proberen:

https://www.ziggo.nl/mail  

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee Bert, ook dat werkte niet!

 

Is het mogelijk dat de Community nagaat of er op die bewuste dag en tijdstip een storing is geweest? Want de volgende dag was het probleem verholpen!

Dus dan ligt het probleem niet aan mijn kant!

 

groetjes,

Hans

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Mogelijk kan een Ziggo moderator een storing terugvinden in de systemen, zij hebben Ziggo voor hun naam staan en meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Hans87 , bij mij persoonlijk was er geen storing, onderbreking of probleem hiermee bekend. Dus ik kan ook niet een reden aangeven waarom je tegen dit probleem aanliep. 
Het is in ieder geval erg fijn dat het probleem is opgelost en je weer gewoon kunt mailen. Dat is het allerbelangrijkste. 

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste  Meindert, 

 

Bedankt voor je reactie!

ik blijf het gek vinden, maar ja, het is weer spontaan hersteld!

 

gr. Hans

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,

 

ik begrijp niet waarom ik mijn gegevens moet achterlaten in jou bijgevoegde link!

Tenslotte heeft Ziggo mijn volledige gegevens in hun systeem staan!

Misschien ben jij als “klant” te inspirerend!

 

gr. Hans

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Meindert,

 

Ook zie ik bij het afmelden in mijn profiel, dat er een scherm wordt getoond die een verkeerde of onjuiste melding geeft.

Bijgevoegd een screenshot van de “afmelding”.

 

gr. Hans

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Hans87  schreef:

Beste Bert,

 

ik begrijp niet waarom ik mijn gegevens moet achterlaten in jou bijgevoegde link!

Tenslotte heeft Ziggo mijn volledige gegevens in hun systeem staan!

Misschien ben jij als “klant” te inspirerend!

 

gr. Hans


Als eerste, je moet helemaal niets, dat schrijf ik niet.

Ik geef alleen informatie van deze mogelijkheid, zodat Ziggo moderators in de achtergrond kunnen zien of er iets met je abonnement en achterliggende systemen is.

 

Zonder je gegevens als postcode en huisnummer, weet een Ziggo moderator niet wie je bent vanwege privacy.

 

Mijn informatieve tekst was niet meer dan: 

 

Mogelijk kan een Ziggo moderator een storing terugvinden in de systemen, zij hebben Ziggo voor hun naam staan en meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

En met deze informatie mag jij doen wat je zelf wilt, deze informatie wordt over het algemeen als behulpzaam gezien, anders zou ik het anders verwoorden.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Hans87

Bedankt voor het delen van de screenshot. Ik heb het uitloggen zonet ook even getest op een mobiel toestel en dat verliep soepel. Had je dit eenmalig of speelt het nog steeds?

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Rikst,


Bedankt voor je reactie.

Nu ik regelmatig op de Community kijk, (zo’n 3 á 4 X p/dag) heb ik altijd na het afmelden deze onjuiste melding ontvangen.

Ik werk het vaakst via mijn IPad (6e generatie, versie 14.7.1).

Jij hebt het over “uitloggen” maar ik kan alleen maar “afmelden” via mijn profiel.

Ik ga ervan uit dat je er hetzelfde mee bedoelt, maar toch……

 

Gr. Hans

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Rikst,

 

Ik heb ook nog geprobeerd om in te loggen op mijn Webmail.

Ook dat ging prima! En ook na afmelden, kreeg ik het juiste inlog scherm weer terug! 👍

 

Gr. Hans

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat klinkt goed! Ik heb afmelden van de Community ook nog even getest maar kom ook daar de foutmelding tegen. Als dit bij jou toch blijft voorkomen, dan wil ik je vragen het eens in een andere browser te testen. 

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Rikst,

 

Ik heb nog een probleem die met dit te maken heeft.

Als ik afmeldt (en het “Oeps” scherm krijg), krijg ik na verloop van tijd een e-mail bericht van Ziggo. Ik heb dit ook gemeld bij de Ziggo Messenger, die zeiden dat ik bij de Community moest zijn hiervoor.

Het probleem is dat Ziggo mijn iPad niet herkend! En daar werk ik (nu ook) bijna altijd mee!

Ik heb er een screenshot van gemaakt en bijgevoegd.

Zouden jullie mijn iPad willen registreren als “standaard” apparaat?

 

Alvast bedankt!

 

gr. Hans

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Hans87 Dat zie ik ook regelmatig als ik met hetzelfde apparaat minder inlog in Mijn Ziggo dan met mijn andere apparaat.

Er staat ook via een ander apparaat dan we gewend zijn.

Maar het kan wat mij betreft ook wel wat minder.

 

Je iPad registreren zal lastig gaan met de hand, het systeem neemt bepaalde kenmerken over van je iPad b.v. het mac adres in combinatie met bepaalde unieke chipgegevens, die je niet zomaar zelf kunt zien en doorgeven.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Hans87 Kan het zijn dat je op twee apparaten inlogt? Dat zou voor mij namelijk de enige verklaring zijn van de "oeps" melding. Dat wanneer je op afmelden klikt, deze eigenlijk al afgemeld was en daardoor deze melding krijgt. 

Dat zou dan ook een verklaring zijn voor de mail die je krijgt. 

Hans87
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Jiri,

 

Bedankt voor je reactie.

helaas lees ik deze nu pas, sorry daarvoor!

 

Nee, ik ben niet ingelogd op 2 apparaten en dat gebeurt mij zelden of nooit.

 

Maar, krijg nog steeds het “Oeps verhaal”

 

groetjes

HansvW87

 

Uitgelicht topic