1
Vraag
2
Reacties
Stubbenius

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMAP login Ziggo - steeds opnieuw inloggen in Outlook 365

Best onvoorspelbaar krijg ik de Win10 Outlook 365 mail de popup dat er niet ingelogd kan worden op mn mailaccount.

Dan klik ik op verbinden / opslaan met zelfde ww .. tada.. alles werkt weer een hele tijd..
Dit gebeurt soms 1 tot meerdere keren per dag..
Van de Win10 mail app die ik ook draai op zelfde PC: Nooit een foutmelding..
Dit komt enkel voor bij de Ziggo imap/smtp servers, NOOIT bij Gmail account in Outlook.
De instellingen van SSL/TLS beveiliging en poort staan vlg boekje.. Is ook heel lang zelden fout gegaan.
Iets van de laatste maand/6 weken?? Ziggo helpdesk ziet nix vreemds.
Heb wel een aantal machines draaien die kunnen inloggen op imap. Te vaak ???

Gebeurt ook op mn Galaxy S9 met galaxy mail app, maar slechts een enkele keer per week?
Gebruik Bitdefender Total Security, hier ook al imap en smtp als uitzonderingen ingevoerd. Helpt niet.
En.. bijzonder?? Gmail IMAP geeft nooit deze melding in Outlook..

Heb de Cisco modem en de eigen Asus router al eens gereboot.. (je weet nooit) helpt ook niet.

Iemand????
29 Reacties 29
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja klopt, MS updates ik ben altijd 100% bij maar kan ook iets breken. Maar kom er wel keer achter er is mee te leven, al is t eigenlijk op PC nu onbetrouwbaar mail halen. Mn PC staat bijna altijd gehele dag aan. Thx!
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Yep als het daarop dan nog fout gaat ook even voor de ziggomail daar thunderbird met imap opzetten. EDIT: wel dan de outlook ziggo op disable zetten, en ook opletten dat er niet meer apps ( oude vergeten) gelijktijdig toch op ziggo account connecten agenda enz
Enne na updates ergens kan het ook handig zijn gehele config instelling mail even opnieuw te doen / server instellingen te laten ophalen.

(edit) TIP overigens voor ieder gebruik je ISP mail gewoon niet(actief) voorkomt veel meer problemen dan alleen deze, dat Ziggomail is niet zo... 100 % bij de tijd bij probs, hacks, of gebruik vpns enz kan ook je aansluiting en of mijnzigo in problemen komen.
Server timeouts settings, maar er zijn ook wijzigingen en bugs problemen met tls en ciphers MS is en heeft daar e.a. geupdate en ook zelf problemen en weer gewijzigd enz weet even niet waar, ( de cloudprovider voor je ms365 kan ook daar instellingen voor hebben, of je pc enz)
Hier wijs ik bijv vaker op dat tls 1.0 uitgefaseerd gaat worden en daar e.a. niet goed gaat en door anders af/opvragen, ook ander settings nodig kunnen zijn of fouten enz. ( om compliant te zijn zou men deze eventueel zelfs bij je ms365 anders ingesteld kunnen hebben maar ok dan zijn timings en instellingen daarmee natuurlijk mogelijk ook gewijzigd/ anders, je zou de log bij hen op kunnen vragen of er sprake is van timeouts als dit via hen gaat die opbouw dat weet ik zo niet, je hebt ook nog log files in je windows zelf)
https://support.microsoft.com/en-us/help/4057306/preparing-for-tls-1-2-in-office-365
En dit is ook aan het wijzigen: multi-factor authentication
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok thx!!
lock

Level 6
  • 185Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes
Waarom zou dit met tls instellingen te maken moeten hebben?
Mijn pop3 account werkt met zelfde versleuteling maar heeft nergens last van.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Is hier denk en hoop ik oftopic:
Wat tls betreft zeg niet dat:
Maar daar gaat en vind momenteel plaats steeds meer afschakeling / blokken van verouderde versie die al best lang niet meer zo veilig zijn.

( dat zijn niet de instellingen overigens in mailprogramma client zelf) maar wel welke deze clients en devices zo ook besturingssyteem, antivirus / firewall/ router enz in gehele route wel of niet ondersteunen zo ook de ciphers enz.

Wij zien in log files steeds vaker terug komen niet ondersteunde versie.....
(100% exact dezelfde route en device en programma's werkt het dan is het vaak niet daar te zoeken, echter de route kan ook zonder dat je het weet anders zijn en sommige mailservers ( men gebruikt er meer dan 1 vaak) een andere updated of verouderde setting hebben)

Windows 7 oude outlooks en andere kunnen mogelijk aanpassingen nodig hebben, nieuwere zaken heeft microsoft een paar missers gemaakt en soms weer terug gedraaid of anders gezet, is mij niet duidelijk meer het advies, geen support en wel of niet gezet zijn al dan niet manuel omdat default zetten teveel probs gaf enz.
Is een hot item en MS loopt ook best achter omdat velen nog met te oude spullen (blijven) werken.
Stubbenius
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan er niets van maken voor mijn prob maar dank..?
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Stubbenius wrote:
Ik kan er niets van maken voor mijn prob maar dank..?


Dat was niet voor jou prob, heb ik er ook boven gezet. ( oftopic)

Uitsluiten is indien niemand je direct kan helpen bij jou de weg te gaan denk ik.
lock

Level 6
  • 185Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes
Je teksten zijn bijna niet te volgen Zpiep.
Maar wat je eerder schreef over MS: als het alleen daaraan zou liggen dan verwacht ik dat het ook optreedt bij mijn pop account. Maar dat is niet zo.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Sorry aan TS
Neen pop is wat betreft tls versie en ciphers anders ingesteld zie poorten enz. zijn bij ziggo andere servers, als men gaat testen, dus per protocol en port kan e.a. anders zijn en moet dan gewoon in hele route met elkaar kunnen praten en voldoen enz!
maar even ik reageerde maar kort weet niet wat probleem bij jou is , anders dan TS hier?

Als je een oude / verouderde minder niet veilige gebruikt al dan niet zo ingesteld is ( als eerste default enz) werkt dat op en bij Ziggo mailserver echter kan het zijn dat dit dan juist ergens anders in het pad/route door geblokt gaat worden of reeds is.

Dissslexxxxxxxxx

deze is dan oud maar even als voorbeeld om e.a. duidelijk te kunnen maken dat zo e.a. bij MS er met hun settings en updates wel eens de mist in gaat en is gegaan
https://www.casedupage.com/tls-1-2-bug-office-365/

Zoals aangegeven je kan e.a. mogelijk zien in log files "schannel" tls,, sslv3 en wat nog meer

Hier voorbeeld hoe je eset onveilige tls kan laten blokken ook als voorbeeld wat ik tracht uit te leggen
https://support.eset.com/kb3126/?locale=en_US&viewlocale=en_US
lock

Level 6
  • 185Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ten eerste zijn er meerdere oorzaken en dat is allemaal het gevolg van een update van MS.
Ten tweede zijn er dus ook meerder mogelijke oplossingen....
Bv, het kan zijn dat er credentials vermeld zijn in Win10 die conflicteren met de accountgegevens van de gebruiker op de ziggo imap. Dat was het geval bij mijn vrouw. Mijn dochter zat namelijk met haar live account (een ms o365 account op haar computer) en outlook heeft te sinds de update kennelijk de irritante neiging dit als referentie-account te gebruiken. Waarom dat alleen bij imap gebeurd weet ik niet.
Ik heb het account van mijn dochter uit de credentials gehaald.
1: configuratiescherm-gebruikeraccounts-uw referenties beheren-windowsreferenties- en kijk of je daar een vreemde outlook referentie in kunt vinden.Verwijder deze. Haal ook alle correcte referenties weg, in dit geval de referenties naar je eigen account.
Sluiten/opnieuw opstarten/open outlook/ geef eenmalig je pw in en vink onthouden aan en het zou moeten zijn opgelost.
Het kan geen kwaad deze ook te verwijderen bij win10 emailaccounts.

Echter, bij mij speelde iets anders. Ik heb zelf namelijk een office 365 account voor Power BI. Ik wil dat actief houden. Dus die haal ik niet weg uit de referenties.
In dat geval moet je het register van win10 in en de outlook blokken om naar die office 365 accounts te kijken.
Open de command prompt en voer de volgende regel in:
reg add HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\x.0\Outlook\AutoDiscover /t REG_DWORD /v ExcludeExplicitO365Endpoint /d 1 

(Je kunt dit overigens ook direct doen in het register).
Voor mij loste dit het probleem op.

Er is nog een derde mogelijke oplossing maar die heb ik niet uitgeprobeerd. Voor een echte fix is het wachten op MS.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic