1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Popeye

Level 6
  • 104Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

IMAP folders verplaatsen tussen 2 mail accounts (A@Casema.nl --> B@Ziggo.nl)?

Mijn moeder is verhuisd naar een verzorgingstehuis. Haar abonnement is opgezegd en ik kan nog 6 maanden bij haar oude Casema mail account. Ziggo biedt geen optie voor het verplaatsen van mail accounts (ergo haar oude account naar mijn abonnement). Om dit te ondervangen heb ik een paar maanden geleden een mail account voor haar aangemaakt onder mijn eigen abonnement. Alle huidige mail loopt via dit nieuwe adres.

Ze heeft nu 

1) een Casema mailadres onder haar eigen opgezegde abonnement, en

2) een Ziggo mailadres onder mijn abonnement. 

Voor beide gebruik ik enkel de webmail interface.

Op de Casema mail staat een mail archief dat ik graag wil behouden. 

Weet iemand of het mogelijk is om folders op de mailserver te verplaatsen van haar Casema mail naar haar Ziggo mail?

Bijvoorbeeld door beide als IMAP toe te voegen in een lokale mail client? (Outlook, Thunderbird, ...). 

Of kan ik geen mail "uploaden" naar een mail server op die manier? 

De tussenoplossing die ik nu gekozen heb, is mail als bijlage door te sturen. Niet netjes, maar werkt wel. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Random

Level 16
  • 2168Posts
  • 102Oplossingen
  • 1114Likes

Als je beiden accounts in hetzelfde mail programma ingesteld hebt kan je mail van het ene naar het andere account verplaatsen / kopiëren.

Je kan ook de mailtjes als .eml bestand downloaden en daarna met vrijwel elk email programma weer openen. e.e.a. ligt eraan welk mail programma je gebruikt. Ze doen het allemaal weer op een andere manier. Ik gebruik bijvoorbeeld Thunderbird en daar selecteer ik alle mail die ik wil backuppen druk op ctrl+s en sla ze op een plek op waar ik ze wil bewaren op mijn harde schijf.

Als ik een opgeslagen e-mailtje weer open in Thunderbird kan ik die eventueel alsnog weer op de imap server opslaan. Of ik maak een aparte opslag map op de imap om daar mailtjes in te bewaren. Bij voorkeur bewaar ik belangrijke mail niet op de mail server maar liever op mijn eigen opslag of nog beter is misschien op allebei.

Kortom vele mogelijkheden.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Random

Level 16
  • 2168Posts
  • 102Oplossingen
  • 1114Likes

Als je beiden accounts in hetzelfde mail programma ingesteld hebt kan je mail van het ene naar het andere account verplaatsen / kopiëren.

Je kan ook de mailtjes als .eml bestand downloaden en daarna met vrijwel elk email programma weer openen. e.e.a. ligt eraan welk mail programma je gebruikt. Ze doen het allemaal weer op een andere manier. Ik gebruik bijvoorbeeld Thunderbird en daar selecteer ik alle mail die ik wil backuppen druk op ctrl+s en sla ze op een plek op waar ik ze wil bewaren op mijn harde schijf.

Als ik een opgeslagen e-mailtje weer open in Thunderbird kan ik die eventueel alsnog weer op de imap server opslaan. Of ik maak een aparte opslag map op de imap om daar mailtjes in te bewaren. Bij voorkeur bewaar ik belangrijke mail niet op de mail server maar liever op mijn eigen opslag of nog beter is misschien op allebei.

Kortom vele mogelijkheden.

Popeye
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Bedankt voor je reactie @Random . Het gaat mij met name of verplaatsen van IMAP naar IMAP mogelijk is en als je reactie goed begrijp is dit mogelijk met (bijvoorbeeld) Thunderbird. Ga daarnaar kijken.

Er zijn mails die ik nu nog handig vind om bij de hand te hebben. Echt belangrijke berichten "print" ik als PDF en heb ik al lokaal opgeslagen.

bburgg

Level 14
  • 938Posts
  • 100Oplossingen
  • 237Likes

Voor nieuwe mail (nog op haar oude adres) kun je in Ziggo webmail de regel ‘automatisch doorsturen’ aanzetten naar het nieuwe adres.