Vraag
Reacties
Oplossing
SW91
Level 2

Hyundai video deurbel verbindt niet meer

Ik heb al anderhalf jaar deze slimme videodeurbel en hij is wel vaker ineens offline gegaan, maar vaak kon ik 'm na verwijderen dan weer eenvoudig vinden in de app en verbinding maken. Nu is de deurbel al een maand offline, hij knippert ook rood (wat betekent dat ie niet meer verbonden is met wifi). Werkelijk alles al geprobeerd: deurbel opnieuw aangesloten, beltrafo uit, gereset, modem gereset, 5GHz uitgezet, MAC filtering staat aan. Ik weet niet meer wat ik nu precies moet doen of nog kan proberen om mijn deurbel weer met wifi verbonden te krijgen.

Wellicht handig om te weten, ik heb ook 2 wifi pods en mijn netwerkverbinding is uitstekend. Modem zit ook vrijwel naast de deurbel. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
S4R
Level 16

1,5 jaar oud, waarschijnlijk 2 jaar garantie = claimen bij verkoper en er niet verder mee tobben.

Bekijk in context

21 Reacties 21
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk is de deurbel wel verbonden via Wi-Fi, maar is er geen internettoegang mogelijk, MAC-filtering verhindert dat namelijk. Verwijder de camera uit de tabel op de pagina MAC-filtering als deze daar staat vermeld en controleer of het vermelde MAC-adres voorkomt op de pagina Verbonden apparaten.

Waar loop je precies vast als je de deurbel probeert toe te voegen via de app?

SW91
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor je reactie @tobiastheebe . Helaas staat er niks vermeld in de tabel op de pagina MAC-filtering. 

Waar ik vastloop is eigenlijk gewoon het toevoegen van de deurbel in de Hyundai Home app. De bel wordt maar niet gevonden, waar die voorheen wel altijd tevoorschijn kwam als ik de bel eens opnieuw moest koppelen. De bel knippert dus ook rood, wat zou betekenen dat ie niet verbonden is met het netwerk. Eerder had de bel altijd een blauw lichtje.  

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Volgens de handleiding: 'Flashing red: The doorbell is upgrading.' Het is mogelijk dat deze upgrade is vastgelopen en de deurbel daardoor niet online komt op Wi-Fi. Je kunt de deurbel terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de zijkant circa 15 seconden ingedrukt te houden.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb zelf een Eufy deurbel maar ook 2 wifi pods, nu staan die boven slaapkamer bekabeld en de ander op zolder.

Wat ik heb gedaan bij het modem bij Geavanceerde Instellingen  Draadloos > Draadloos Signaal (Foto 1)

Bij Beveiliging Foto 2 de bovenste 2 zijn ingeschakeld de overige niet, bij Foto 3 de Mac Filtering. Als je dit opslaat en je modem herstart zou je deurbel gewoon de 2,4 GHz verbinding moeten pakken en je netwerk zien, en dan installeren. (Dit is hier het geval)

Schermafbeelding 2023-01-02 om 16.04.50.png

Schermafbeelding 2022-12-25 om 10.19.08.png

Schermafbeelding 2022-12-25 om 10.19.49.png

0 Kudos
SW91
Level 2
Topicstarter

@tobiastheebe Zojuist geprobeerd, maar de deurbel kleurt helaas nog steeds rood..  Eerst onafgebroken, daarna weer knipperend. Begrijp er niks van 😟

SW91
Level 2
Topicstarter

@Dave Bedankt voor je reactie. Zojuist alle instelling overgenomen, modem herstart en daarna de deurbel weer proberen toe te voegen. Maar de deurbel blijft rood en ik krijg 'm maar niet gevonden 😤

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De handleiding waar ik eerder naar verwees, hoort mogelijk bij een ouder type dan jij gebruikt. Heb jij dit type? Hiervan kan ik helemaal geen handleiding vinden, zelfs geen pagina op een site van Hyundai zelf.

S4R
Level 16

Wellicht is dat ding gewoon stuk.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Je kan nog 1 ding proberen, de instellingen die ik had zo laten, maar even je Pods uit het stopcontact halen.

Dan ga he dicht bij het modem en probeer hem dan nog eens te koppelen.

Wat je ook kan doen is volgende, maar dit kan je paar minuten is inloggen in je modem http://192.168.178.1

Dan ga je naar Geavanceerde instellingen en klik dan UPnP aan. en opslaan, en weer even je modem herstart.

Dan probeer je de deurbel reset en weer opnieuw te koppelen, wel met je Wifi naam en wifi wachtwoord 

(Let op de deurbel kan ook nog zijn eigen wifi uitzenden, dan eerst daarop inloggen en dan koppelen aan je huidige Wifi koppelen)

Als de deurbel gerest is dan probeer je hem te koppelen aan je modem dit kan wel even duren, hoop dat het nu wel lukt. 

Als dit niet lukt, zet daarna in je modem weer bij Geavanceerde Instellingen de UPnP weer uit en meld je af van je modem.

Dit is enige wat ik nog voor je kan verzinnen. 

SW91
Level 2
Topicstarter

@tobiastheebe Ja dat type heb ik inderdaad! Kan er zelf ook bijzonder weinig over vinden online. Eens in de zoveel tijd hoor ik een toon/signaal, alsof de bel verbinding probeert te maken. Maar zodra ik dan probeer te koppelen, verschijnt er niks. Ook niet als ik op dat moment meteen de bel reset om deze in 'pairing mode' te zetten. 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Volg je dezelfde stappen als in deze video?

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als we @tobiastheebe niet hadden 😉

0 Kudos
SW91
Level 2
Topicstarter

@tobiastheebe Ja precies die stappen doorloop ik steeds. Is overigens ook de enige video en soort van handleiding die te vinden is over deze video deurbel. 

0 Kudos
BAM
Level 13

hoi @SW91,

Heb je de App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 

Sterkte,

Bam

SW91
Level 2
Topicstarter

Hoi @BAM . Ja ook al geprobeerd. App verwijderd, account verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Ergens denk ik dat de deurbel gewoon kapot is, maar hij blijft wel signalen geven dat ie wil verbinden. Het lampje blijft alleen continu rood, omdat ik de bel dus niet meer verbonden krijg met Wifi. Bedankt voor je reactie in ieder geval! 

S4R
Level 16

1,5 jaar oud, waarschijnlijk 2 jaar garantie = claimen bij verkoper en er niet verder mee tobben.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@SW91 ik zou inderdaad wat @S4R  zegt regelen naar de verkoper terug en een nieuwe claimen, of een andere deurbel.

Action heeft nu ook draadloze Wifi Deurbellen op Accu en zijn € 39,95 

SW91
Level 2
Topicstarter

Ik ga denk ik maar een nieuwe kopen inderdaad, echt niks lijkt te helpen helaas. Iemand ervaring met de nieuwe videodeurbel van de Action? 

0 Kudos
EmielH
Level 1

Hallo Dave,

Bedankt voor dit bericht.

Mijn Hikvision deur videobel TRING is er ook plotseling mee gestopt met beeld geven een 2 maanden geleden, ook bij een collega van mij die in een andere stad woont en ook Ziggo heeft.

Aanbellen etc werkt allemaal alleen het beeld doet het niet meer.   bedraad volgens  deurbel-> POE-> Ziggo modem

Het beeld werkt wel want...... ik heb ook een bedraad   NVRecorder -> Ziggo modem  en via de app van de NVR zie ik wel de beelden van de deurbel en worden ze opgenomen bij beweging, 

Het lijkt net dat er een signaal word geblokkeerd als ik rechtstreeks wil kijken op de deurbel.  Want rechtstreeks op de deurbel kijken via de NVR gaat wel.  Het is zeer verveld dat als er aangebeld word dat je niet ziet wie er voor de deur staat.

0 Kudos