1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
RobbyBTS

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hulp gewenst bij het instellen van bridgemode

Is er een stappenplan voor dit onderwerp?
Mijn nieuwe router komt binnen en ik ga dan aan Ziggo vragen de bridge functie in te schakelen (of uit te schakelen).

Wat doe ik dan het eerst, hoe werkt het verder.

RobbyBTS_0-1718645144233.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2872Posts
  • 306Oplossingen
  • 1386Likes

Hi @RobbyBTS !

Ik weet niet zo goed waarom het de klantenservice niet lukt maar ik heb een aanvraag ingediend om het modem om te zetten naar Bridge! Wil je eens kijken of het gelukt is? 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16889Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8033Likes
jansmarcel

Level 16
  • 1620Posts
  • 81Oplossingen
  • 767Likes

@RobbyBTS  Begrijp ik je post goed dat je met een eigen router een netwerk wilt gaan creëren en dat je dat nu (nog) met de Ziggo Modem Router doet?
Als dit het geval is en je dus een eigen apparaat als router in wilt gaan zetten, dan gaat deze dus al het netwerkverkeer regelen, bedraad en draadloos. In dit apparaat doe je dan ook instellingen voor bijvoorbeeld poorten die open moeten voor slimme apparaten als dat nodig is.
Gebruik je de Ziggo Modem Router NIET in bridge en wil je toch een eigen apparaat gebruiken, dan moet je het eigen apparaat niet als "router" instellen, maar als accesspoint.
Voor speciale instellingen als poorten openzetten moet je dan in de Ziggo Modem Router zijn.

Is dit zoals je de vraag bedoeld had? Als je nog meer vragen hebt stel ze hier maar.

RobbyBTS
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik denk dat ik met de link van Steefb al even wat verder kom.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78783Posts
  • 5321Oplossingen
  • 23527Likes

Bedenk dat je met een eigen modem zelf het volledige beheer hebt over de veiligheid van je eigen netwerk b.v. de firewall en andere instellingen en het Ziggo modem / router alleen nog maar een modem is, die alles van het internet zonder beveiliging bij je router naar binnen brengt.

Als je hier niet in thuis bent, lees dan goed wat dat inhoud: Wat is een router? En het verschil met een modem (wifiweb.nl)

RobbyBTS
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

jansmarcel, ik wil dat van de Ziggo modem/router alleen de modem blijft functioneren. De nieuwe router moeten verder alle functies overnemen.
Ik heb die afbeelding erbij geplaatst om te laten zien dat mijn nieuwe router een AIMesh functie heeft. Ik kan indien noodzakelijk een 2e router elders in mijn woning plaatsen voor evt. een betere verbinding

RobbyBTS
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel Bert, deze info was mij bekend.

jansmarcel

Level 16
  • 1620Posts
  • 81Oplossingen
  • 767Likes

Dan klopt het wat ik dacht. Hou inderdaad dan ook de info die Bert gaf in gedachten. Je moet dan dus ook zelf voor de veiligheid je netwerk zorgen en dus ook de software van de router actueel houden.

RobbyBTS
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja dankjewel. Ik laat dit topic nog even open voor het geval ik ergens tegenaan loop tijdens de "installatie".

jansmarcel

Level 16
  • 1620Posts
  • 81Oplossingen
  • 767Likes

Prima

RobbyBTS
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Kennelijk is het erg lastig om bij mij de bridge functie in te stellen, ze zijn al vanaf vanmiddag bezig.

Nieuwe router heb ik al wel binnen.

RobbyBTS_1-1718720694097.png

RobbyBTS
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Krijg net weer te horen via de Ziggo chat dat ik het morgen de 20e weer moet proberen aan te vragen om de bridge functie om te zetten.
Geen idee waarom ze dit niet kunnen regelen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2872Posts
  • 306Oplossingen
  • 1386Likes

Hi @RobbyBTS !

Ik weet niet zo goed waarom het de klantenservice niet lukt maar ik heb een aanvraag ingediend om het modem om te zetten naar Bridge! Wil je eens kijken of het gelukt is? 

RobbyBTS
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel Carlien, het is gelukt inmiddels