1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jordypar

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hulp gevraag bij het bedraad aansluiten en instellen nieuwe wifi router op de verdieping.

Momenteel heb ik een router van ziggo beneden staan. Ik wil betere wifi boven en heb een linksys e2000 staan. Echter wil ik een betere router dus ik heb een tp link c50 archer gekocht. Nu wil ik die aansluiten na configuratie maar kan niet verbinden met internet. Heb exact de zelfde setup als de oude router. Wie kan me helpen?

Als ik mijn nieuwe router op de oude aansluit (de tp link op de linksys poort 2 van oud naar poort internet van nieuw) werkt de nieuwe wel. Help!
(bekabeld)
21 Reacties 21
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Jordypar, welkom op onze Community.

Top dat je lekker aan het klussen bent met je apparatuur! Mogelijk heb je een IP conflict. Om te beginnen met adviseren moeten we weten of de Ziggo modem in bridge of in router modus is ingesteld, en we zien ook graag welke IP adres / DHCP instellingen je in je nieuwe router hebt gebruikt. Een screenshot zegt meer dan woorden 😉
Jordypar
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
ik denk dat hij in de bridge modus staat. Ik heb er niks aan veranderd nadat een collega van jullie is langs gekomen. Ik wilde alleen de 2e router die nu gebruikt wordt vervangen maar ik weet niet of dat een goed idee is. Ook heb ik mijn twijfels over de snelheid die de ziggobox leverd. Ik denk dat de configuratie incl limieten is gekopieerd van de vorige router
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Je wilt een betere wifi ontvangst boven, dus wat je nodig hebt is een accesspoint, geen router! 😉
Jordypar
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo gusto,

je kan een router als accespoint configureren
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Hallo Jordypar ,

maar dat dat is onnodig geld uitgeven voor functinaliteit die die je niet nodig hebt. 😉
Jordypar
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo gusto,

de situatie is als volgt. Om de haverklap ligt mijn internet er uit omdat het signaal wegvalt denk ik ookal heb ik een losse kabel getrokken naar mijn pc. De probleemoplosser geeft ook aan: DNS niet vindbaar of de standaard gateway niet vindbaar. Beneden is dit geval er niet dus het ligt aan de router. Dit wilde de monteur die bij ons thuis was niet fixen want het was geen ziggo modum of router
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Jordypar ,

in dat geval kies een router die aan jouw eisen voldoet.
En laat dat Ziggo " kastje" in bridged modus zetten.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Jordypar wrote:
Hallo gusto,

de situatie is als volgt. Om de haverklap ligt mijn internet er uit omdat het signaal wegvalt denk ik ookal heb ik een losse kabel getrokken naar mijn pc. De probleemoplosser geeft ook aan: DNS niet vindbaar of de standaard gateway niet vindbaar. Beneden is dit geval er niet dus het ligt aan de router.


Dus als ik het goed begrijp: Modem (in bridged mode) -> lan 1-poort utpkabel naar tp link c50. Is de C50 wel goed geconfigureerd? Zo ja, haal de utp-kabel uit het modem, haal ze beide even uit de stroom voor een minuut, daarna er weer in en laat ze opstarten. Na 15 minuten stop je de utp-kabel weer in poort 1.

Bridged mode is niet per se nodig, alleen wel zorgen dat je eigen router goed is geconfigureerd (zoals hierboven aangegeven: Ander ip-netwerk, DHCP- & DNS-instellingen)
Jordypar
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies zoals nu, ik heb uit het niks geen internet meer. Terwijl de wifi en het bedraadde internet gewoon door gaat beneden. Het is dus echt mijn accespoint. Hoe dit op te lossen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou als eerste een seconde of 5 de resetknop indrukken van de TPLink en te kijken of het dan wel goed gaat.
Jordypar
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie hier de ziggo diasnostics
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat kan zijn dat er een UTP kabel aangesloten zit die maar 100 Mbps aan kan of een apparaat dat maar 100 Mbps aankan op een UTP kabel.
Huidige standaard is 1000 Mbps.

En dat kan kloppen, want je C50 heeft:
Wide Area Network Snelheid 100Mbps
Verbinding (Ethernet) 4x Ethernet 100Mbps
Jordypar
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Be rt
dit is momenteel mijn E2000 die dat wel ondersteund. Wat zou daar het probleem kunnnen zijn?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het kan aan de kabel liggen.

Wisselen van apparatuur is niet handig. Je test dan van alles door elkaar en aan het einde van rit weet je nog niks & wij snappen er hier ook niks meer van.

Het is hier nog niet duidelijk geworden of je ConnectBox nu wel of niet in Bridge staat.
Je schrijft:
ik denk dat hij in de bridge modus staat.

Hoe zit het?
Log je in via http://192.168.178.1/ dan staat ie en Router Mode. Bij Bridge Mode moet dit met http://192.168.100.1/
Als ie niet in Bridge staat kun je de snelheid van verbindig tussen E2000 en ConnectBox bekijken bij 'Verbonden apparaten'. Of dat ook zo kan als ie in Bridge staat, weet ik niet- misschien kun je dit op een andere manier bekijken.
Als je 100Mbps ziet dan is kabel niet ok.

Je schrijft:
Ook heb ik mijn twijfels over de snelheid die de ziggobox leverd. Ik denk dat de configuratie incl limieten is gekopieerd van de vorige router

Als je twijfelt dan moet je meten.
http://www.dslreports.com/speedtest
PC of LapTop rechtstreeks met UTP-kabel aansluiten op de ConnectBox.
Moet om en nabij de snelheid van je abo geven.
Wat krijg je voor resultaat? Wat is je abo-snelheid?

Die Archer C50 is een rare Router. Je kunt een (theoretische) Max Wifi speed halen van 867Mbps over 5Ghz, die dan wordt afgeknepen door de 100Mbps Ethernet poort, waarmee het beestje aan de ConnectBox hangt.
Daar merk je niks van als je een 40/4 abo hebt, maar wel als het 200/20 of 400/40 is.
Een bekabelde verbinding geeft je ook niet de max mogelijke speed bij 200/20 of 400/40.
Kun je hem nog terugsturen? Zou ik doen.

Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jordypar Ik wacht even al je antwoorden af die hanh je gesteld heeft en de adviezen die hij gegeven heeft, die zijn uitstekend en daar ga ik nu niet doorheen banjeren.
Succes gewenst.:relaxed:
Jordypar
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel erg bedankt hanh
ik heb gekeken en het aangesloten apparaat heeft een constante snelheid van 100MBps
dus ik ga er vanuit dat de kabel niet helemaal 100% is. Wat voor kabel raad je aan? Cat7?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Jordypar wrote:
Heel erg bedankt hanh






ik heb gekeken en het aangesloten apparaat heeft een constante snelheid van 100MBps
dus ik ga er vanuit dat de kabel niet helemaal 100% is. Wat voor kabel raad je aan? Cat7?


Directe verbinding tussen PC en modem zou idd meer dan 100 Mbit moeten ondersteunen. Staat alles goed in je ethernetadapter-instellingen? Ga naar Instellingen > Netwerk en Internet > Netwerkstatus > Adapteropties wijzigen > rechtermuisknop op Ethernet-adapter > Eigenschappen > Configureren > Geavanceerd > Snelheid & Duplex; Deze zou op 1.0 Gbps Full Duplex moeten staan (als je netwerkkaart het ondersteunt). Daarnaast halen kabels vanaf Cat. 5e de 1Gbps :relaxed:

De Archer C50 heeft trouwens een WAN-poort die maar 100Mbit ondersteunt (zie specs). Je doet/deed er verstandig aan om een router aan te schaffen waarvan alle poorten 1Gbps ondersteunen. Ziggo levert zelf de Archer C7, fyi.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jordypar
Als je toch moet aanschaffen kies dan minstens Cat6.
Heb je nog Cat5e liggen, dan is dat goed genoeg.
1 Gbps over Cat 5 moet kunnen.
De 1Gbps standaard is in het verleden ook ontworpen, om met bestaande cat5 bekabeling (in bedrijven) verder te kunnen.
Toch raad ik je Cat5 af. Voor alle zekerheid, omdat er een kans is dat
apparatuur waarop je die Cat5 kabels aansluit, niet voldoende aan de eisen voldoet.
Geeft alleen maar extra gezeur. Proberen en testen mag altijd!

Verder. Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vragen.
Dat is wel de bedoeling.

Gr Han
Jordypar
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo hanh
De kabel was het enige wat het zou kunnen zijn. Deze ga ik vervangen en hopelijk is alles dan weer normaal. Bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic