1
Vraag
2
Reacties
sckc

Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hulp bij meer info over vpn

Hoi kan iemand mij helpen met info over VPN?

1 Kan dit de wifi verstoren en zo ja hoe/op welke manier?

2 Welke is het veiligste in Nederland?

3 Welke heeft het minst invloed op je internet snelheid

4 Kun je hiermee op alle apparaten bijv ps, pc en mobiel?

Alvast bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

En als aanvulling op Bert.

 

Laat je niet gek maken door reclame, een VPN is bij standaard internet gebruik niet per se veiliger.

Bij sommige aanbieders misschien juist niet. Als je niet zomaar op elke publieke hotspot inlogt zie ik de toegevoegde waarde qua veiligheid niet.

 

 

Norton bijvoorbeeld die daar nu nogal wat reclame mee maakt zou ik persoonlijk nooit aanbevelen.

Heeft bijvoorbeeld ooit eens een crypto miner mee geïnstalleerd en doet wel vaker gekke dingen. 

sckc
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

jeetje , ja dan wordt het er ook niet veiliger op idd en dat maakt de keuze al helemaal niet makkelijker, en dat van Norton! ik las dat in sommige spellen op de ps ze je kunnen boothen en dat je dat alleen met een vpn kan voorkomen, is er dan een andere manier om je daartegen te beschermen?

sckc
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

maar als je dan de ziggo modem omzeilt ben je dan wel nog beveiligd met safe online?

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Spelen via een vpn maakt je ping ook slechter, en dat wil je niet.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Safe online doet niks met je modem, dat is een applicatie die je op je computer, phone ed. installeert.

En een vpn omzeilt je modem niet, die maakt gewoon via het ziggo netwerk verbinding met een vpn.

sckc
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

oh zo leek het op die tekening in de link die je me stuurde daar was een pijltje om de modem heen

sckc
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

dus er is geen vpn zonder invloed op je snelheid?

sckc
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ik schrik daar eigenlijk wel van dat iemand zonder dat je het weet dingen kan installeren op je pc; hoe kan ik mijn pc controleren of er cryptominer op staat of iets soortgelijks? goed dat ik f secure heb dan van ziggo en geen norton gebruik! alvast bedankt

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

houd er ook rekening mee dat als je de vpn op de router connect (voor het hele netwerk)

de ziggo go tv app en next mini niet werken en er kans is dat de ziggo go app ziggogo.tv en de mediabox next ook niet werken 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@sckc "hoe kan ik mijn pc controleren of er cryptominer op staat of iets soortgelijks?"

 

Als je Windows 8.1 / 10 / 11 hebt, staat daar standaard Defender (mpcmdrun.exe) op en dat is een prima antivirus / antimalware programma.

Ik gebruik Defender (mpcmdrun.exe) al vanaf 2006 (eerder onder andere security namen) op mijn eigen computers en een aantal die ik nu nog onderhoud en in de 6 jaar daarna ook op de 200+ computers die ik in onderhoud had bij bedrijven en particulieren.

sckc
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ik heb m dus idd per apparaat gedownload, maar nou kan dat dus niet op de playstation 4 en 5 als ik de stappen volg om het via de router te doen , zie copy past is het dan voor de hele router of alleen ps? want er staat niet bij hoe je het ongedaan krijgt en ik wil niet de hele router via vpn, alvast bedankt

Here's how you do it:
  1. Set up a VPN on your router;
  2. Configure the console: For PS4: Enter the Dynamic Menu on your Playstation, Go to Settings -> Network Settings -> Set up Internet Connection. Select Use Wifi and set the connection method to Easy. When prompted, select Do Not Use a Proxy Server. ..
  3. Done!
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

@sckc Is het inmiddels gelukt met de tip van @Steefb?
Anders wil @tobiastheebe  vast ook met je meekijken 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic