Hoi kan iemand mij helpen met info over VPN?
1 Kan dit de wifi verstoren en zo ja hoe/op welke manier?
2 Welke is het veiligste in Nederland?
3 Welke heeft het minst invloed op je internet snelheid
4 Kun je hiermee op alle apparaten bijv ps, pc en mobiel?
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
En als aanvulling op Bert.
Laat je niet gek maken door reclame, een VPN is bij standaard internet gebruik niet per se veiliger.
Bij sommige aanbieders misschien juist niet. Als je niet zomaar op elke publieke hotspot inlogt zie ik de toegevoegde waarde qua veiligheid niet.
Norton bijvoorbeeld die daar nu nogal wat reclame mee maakt zou ik persoonlijk nooit aanbevelen.
Heeft bijvoorbeeld ooit eens een crypto miner mee geïnstalleerd en doet wel vaker gekke dingen.
jeetje , ja dan wordt het er ook niet veiliger op idd en dat maakt de keuze al helemaal niet makkelijker, en dat van Norton! ik las dat in sommige spellen op de ps ze je kunnen boothen en dat je dat alleen met een vpn kan voorkomen, is er dan een andere manier om je daartegen te beschermen?
maar als je dan de ziggo modem omzeilt ben je dan wel nog beveiligd met safe online?
Spelen via een vpn maakt je ping ook slechter, en dat wil je niet.
Safe online doet niks met je modem, dat is een applicatie die je op je computer, phone ed. installeert.
En een vpn omzeilt je modem niet, die maakt gewoon via het ziggo netwerk verbinding met een vpn.
oh zo leek het op die tekening in de link die je me stuurde daar was een pijltje om de modem heen
dus er is geen vpn zonder invloed op je snelheid?
ik schrik daar eigenlijk wel van dat iemand zonder dat je het weet dingen kan installeren op je pc; hoe kan ik mijn pc controleren of er cryptominer op staat of iets soortgelijks? goed dat ik f secure heb dan van ziggo en geen norton gebruik! alvast bedankt
houd er ook rekening mee dat als je de vpn op de router connect (voor het hele netwerk)
de ziggo go tv app en next mini niet werken en er kans is dat de ziggo go app ziggogo.tv en de mediabox next ook niet werken
@sckc "hoe kan ik mijn pc controleren of er cryptominer op staat of iets soortgelijks?"
Als je Windows 8.1 / 10 / 11 hebt, staat daar standaard Defender (mpcmdrun.exe) op en dat is een prima antivirus / antimalware programma.
Ik gebruik Defender (mpcmdrun.exe) al vanaf 2006 (eerder onder andere security namen) op mijn eigen computers en een aantal die ik nu nog onderhoud en in de 6 jaar daarna ook op de 200+ computers die ik in onderhoud had bij bedrijven en particulieren.
ik heb m dus idd per apparaat gedownload, maar nou kan dat dus niet op de playstation 4 en 5 als ik de stappen volg om het via de router te doen , zie copy past is het dan voor de hele router of alleen ps? want er staat niet bij hoe je het ongedaan krijgt en ik wil niet de hele router via vpn, alvast bedankt
@sckc Is het inmiddels gelukt met de tip van @Steefb?
Anders wil @tobiastheebe vast ook met je meekijken 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.