1
Vraag
2
Reacties
Birdman5

Gedreven Raadgever
  • 59Posts
  • 4Oplossingen
  • 25Likes

Huidige status Full Dual Stack in fUPC gebied

Beste Ziggo moderators,

 
Eind mei is bij mij de bootfile/configuratiefile aangepast van internet300_30_wifion_v4-sip.bin naar bac104000106xxxxxxx vanwege project prime time (harmonisatie fUPC en fZiggo systemen en dergelijke). 
 
Begin mei is aangegeven door een Ziggo moderator dat de uitrol van Full Dual Stack (IPv4+IPv6) in bridge modus in fUPC gebied nog zo'n 2 a 3 maanden zou duren. Inmiddels is het eind juli en is er bij mij nog steeds geen Full Dual Stack in bridge modus beschikbaar. Vandaar een paar vragen:
 
1. Klopt de planning van 2 a 3 maanden sinds begin mei qua uitrol ervan nog steeds of is de uitrol van Full Dual Stack in bridge modus in fUPC gebied vertraagd? Indien de planning is veranderd, wat is nu de verwachte einddatum qua voltooiing?
 
2. Is Full Dual Stack in bridge modus beschikbaar in de CMTS van mijn (fUPC) regio?
 
3. Is er toevallig een profiel actief in mijn modem/bootfile welke Full Dual Stack in bridge modus op een bepaalde manier blokkeert?
 
Uiteraard heb ik zowel mijn modem als router (Asus RT-AC68U) meermaals van het stroomnet gehaald (voor het laatst vandaag rond 14.15-14.20) om de nieuwste bootfile te laden. Modem staat in bridge modus. Ook heb ik IPv6 geconfigureerd in mijn router, zie de instellingen hieronder.
 
2022-07-25 15_57_09-ASUS Wireless Router RT-AC68U - IPv6.jpg
 
Mocht er een blokkerend profiel in mijn modem/bootfile zijn dan zou ik graag gebruik willen maken van het Full Dual Stack profiel (in bridge modus) indien deze beschikbaar is in mijn regio.
 
Let op: het gaat hier om Full Dual Stack en geen Dual Stack Lite aangezien ik gebruik maak van port forwarding.
72 Reacties 72
Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 397Oplossingen
  • 969Likes

@wewanl We kunnen hem omzetten. Dit is binnen 24 uur geregeld. Wil je het over 24 uur nog eens checken? 

wewanl
Expert
Expert
  • 1266Posts
  • 15Oplossingen
  • 395Likes

ga ik doen 👍

Janneman100

Raadgever
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Lotte@Vincent en/of andere Moderator.
Hier ook een Bridge mode en Full Dual Stack probleem in fUPC gebied.

Zaterdag support helpdesk gevraagd om mijn ipv4 modem/router in Bridge Mode met Full Dual Stack IPv4 - IPv6 aan te zetten.
Nieuwe firmware is geupload door support maar modem blijft in router modes staan met een DS-Lite configuratie.
In support systeem 1 staat nu dat ik BridgeMode met FullStack zou moeten hebben, een support systeem 2 staat Router mode met DS-Lite. Intern dus verschil in twee databases.
Support kan er niets meer aan veranderen, zouden alleen de specialisten van Ziggo kunnen aanpassen in hun systeem en advies om jullie te benaderen via de community, specifiek dit topic. Zou het snelst werken!! Intern zijn jullie specialiten niet te bereiken?

Enfin, mijn vraag: Kunnen jullie mijn modem in Bridge Mode met Full Dual Stack IPv4/IPv6 zetten?
Huidige software versie modem = CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH
Geen optie (meer sinds twee maanden) om modem zelf in Bridge mode te zetten.

 

Zie ook support case in jullie systeem van dit weekend plus Incident: 220814-000852

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1816Posts
  • 135Oplossingen
  • 487Likes

@Janneman100 er is inderdaad al aardig aan gesleuteld, zoals ik het lees. Goed dat je het aangeeft!

Ik voeg een zogenoemd Ipv4 profiel toe, welke ervoor zal zorgen dat je modem een Full Dual Stak profiel krijgt. Haal over 24 uur je modem aub één minuut van de stroom. Check dan even of de aanpassing zichtbaar is. 

Janneman100

Raadgever
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jacob Helaas, helaas. Je actie heeft niet mogen helpen.

Na het van de stroom halen en één minuut wachten alvorens het modem weer op te starten is het modem nu weer in dezelfde configuratie opgestart. Routermodus met DS-lite. De modem software versie is overigens ook nog dezelfde CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH mocht dat belangrijk zijn.

wewanl
Expert
Expert
  • 1266Posts
  • 15Oplossingen
  • 395Likes

Hoe kan je zien in je modem of je full dual stack hebt of DS light? 

robinjoo19
Expert
Expert
  • 5135Posts
  • 77Oplossingen
  • 1754Likes

als je ds-lite hebt

kan je geen port forwarding met ipv4 doen

en zie je duidelijk in de informatie : ds lite status : actief 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14336Posts
  • 889Oplossingen
  • 5847Likes

Je kunt dit ook controleren aan het IPv4-adres, bij Dual-Stack Lite valt dit in het subnet 213.127.0.0/17.

Janneman100

Raadgever
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Staat in het modem onder Beheer-> Informatie

Janneman100_0-1660642244154.png

 

Janneman100

Raadgever
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jacob @Lotte @Vincent 

Vanmiddag nogmaals een restart modem gedaan maar nieuwe setup komt niet door.

Zie mijn laatste postings hierboven van vandaag. Wie kan mij verder helpen?

BijnaWakker

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Lotte Ik heb vanavond de modem een paar minuten uitgezet. Het lijkt alsof alles nu hetzelfde is.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 397Oplossingen
  • 969Likes

@BijnaWakker Het heeft nog geen effect gehad? Dan ga ik jouw voorbeeld ook door zetten. 

Janneman100

Raadgever
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Asro

Gedreven Raadgever
  • 124Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Kan deze optie ook voor toegepast worden? ik heb alleen IPV4 namelijk.

BijnaWakker

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Lotte  Ja, het is alweer een week geleden en ik krijg nog steeds geen IPv6-prefix.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14629Posts
  • 1175Oplossingen
  • 4503Likes

@Asro Voor jou heb ik ook een omzetting naar IPV6 Full DS aangevraagd. Binnen nu en 24 uur zal de wijziging verwerkt worden. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14629Posts
  • 1175Oplossingen
  • 4503Likes

@BijnaWakker Ook bij jou heb ik een verzoek ingediend voor het omzetten naar IPV6 Full DS. Dit kan tot 24 uur duren. 

Asro

Gedreven Raadgever
  • 124Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Paul Er is bij mij nog niets gebeurd. Ik heb nog steeds alleen IPV4

robinjoo19
Expert
Expert
  • 5135Posts
  • 77Oplossingen
  • 1754Likes

je hebt dit vast al gedaan maar omdat mensen het toch soms over het hoofd zien : heb je het hele modem al stroomloos gemaakt ?

BijnaWakker

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Paul Ik heb een week gewacht, de modem twee keer opnieuw opgestart, nog steeds geen ipv6 hier. 😥

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic