1
Vraag
2
Reacties
Birdman5

Level 5
  • 59Posts
  • 4Oplossingen
  • 25Likes

Huidige status Full Dual Stack in fUPC gebied

Beste Ziggo moderators,

 
Eind mei is bij mij de bootfile/configuratiefile aangepast van internet300_30_wifion_v4-sip.bin naar bac104000106xxxxxxx vanwege project prime time (harmonisatie fUPC en fZiggo systemen en dergelijke). 
 
Begin mei is aangegeven door een Ziggo moderator dat de uitrol van Full Dual Stack (IPv4+IPv6) in bridge modus in fUPC gebied nog zo'n 2 a 3 maanden zou duren. Inmiddels is het eind juli en is er bij mij nog steeds geen Full Dual Stack in bridge modus beschikbaar. Vandaar een paar vragen:
 
1. Klopt de planning van 2 a 3 maanden sinds begin mei qua uitrol ervan nog steeds of is de uitrol van Full Dual Stack in bridge modus in fUPC gebied vertraagd? Indien de planning is veranderd, wat is nu de verwachte einddatum qua voltooiing?
 
2. Is Full Dual Stack in bridge modus beschikbaar in de CMTS van mijn (fUPC) regio?
 
3. Is er toevallig een profiel actief in mijn modem/bootfile welke Full Dual Stack in bridge modus op een bepaalde manier blokkeert?
 
Uiteraard heb ik zowel mijn modem als router (Asus RT-AC68U) meermaals van het stroomnet gehaald (voor het laatst vandaag rond 14.15-14.20) om de nieuwste bootfile te laden. Modem staat in bridge modus. Ook heb ik IPv6 geconfigureerd in mijn router, zie de instellingen hieronder.
 
2022-07-25 15_57_09-ASUS Wireless Router RT-AC68U - IPv6.jpg
 
Mocht er een blokkerend profiel in mijn modem/bootfile zijn dan zou ik graag gebruik willen maken van het Full Dual Stack profiel (in bridge modus) indien deze beschikbaar is in mijn regio.
 
Let op: het gaat hier om Full Dual Stack en geen Dual Stack Lite aangezien ik gebruik maak van port forwarding.
72 Reacties 72
Asro

Level 7
  • 145Posts
  • 3Oplossingen
  • 53Likes

Goedemorgen @MR_CHIP , heb ik al gedaan. Dit helpt niet.

 

Asro

Level 7
  • 145Posts
  • 3Oplossingen
  • 53Likes

@Paul Is er meer voortgang?

Jan2708

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte@Vincent en/of andere Moderator.

Ik woon in Leeuwarden, een voormalig UPC gebied en wil ook graag gebruik maken van Full Dual Stack IPv4 & IPv6. Kan één van jullie aangegeven of in het postcode gebied 8915 dit al operationeel is en zo niet, wanneer dit dan naar verwachting beschikbaar komt. Als Full Dual Stack beschikbaar is, wat moet ik dan doen om dit operationeel te krijgen op mijn Ziggo router welke in bridge mode draait. Ik heb mijn eigen (Ubiquiti) router qua configuratie inmiddels voorbereid.

Met vriendelijke groet.

Jan

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Jan2708 Sinds eind juni is in Full Dual-Stack beschikbaar in het gehele verzorgingsgebied. Alle modems die nog van IPv4 Only of Dual-Stack Lite gebruikmaken, worden stapsgewijs van nieuwe configuratie voorzien.

 

Voor voormalig UPC-gebied is belangrijk dat de router een IA_PD van /57 aanvraagt. Misschien kun je screenshots plaatsen van de WAN- en LAN-instellingen voor IPv6? Als alles correct geconfigureerd is, dan moet IPv4 Only waarschijnlijk nog naar Full Dual-Stack worden omgezet in jouw geval.

Jan2708

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe  Mijn connect Box draait nog steeds in IPv4 mode only met onderstaande software versie

Jan2708_0-1663009453933.png

Ik zie nergens in de configuratie van de router dat hij IPv6 draait.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bij bridge mode is dergelijke configuratie inderdaad niet af te lezen in de webinterface, daar is dan ook niets uit af te leiden. Ik was benieuwd naar de instellingen van de router.

Jan2708

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Maar hoe kom ik er dan achter of Ziggo mijn router  welke in bridge mode draait in dual stack mode heeft geplaatst? Of wordt dit dan een gevalletje van trial on error?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dat is als klant inderdaad lastig te achterhalen.

BijnaWakker

Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Misschien is het als Ziggo technicus ook wel lastig - ze reageren hier al bijna twee weken niet meer.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @BijnaWakker en @Asro, er gaat iets niet helemaal goed! We hebben het verzoek opnieuw ingediend. Willen jullie het modem een minuut lang van de stroom halen? Dan ga ik er vanuit dat het gaat werken. 

 

@Jan2708 Voor jou heb ik het aangevraagd en moet het na een power reset omgezet zijn. 

Asro

Level 7
  • 145Posts
  • 3Oplossingen
  • 53Likes

@Lotte Ik ga vanavond het modem van de stroom halen. Ik zal je laten weten hoe of wat! Bedankt alvast.

Jan2708

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte Bedankt voor je actie.

Nog even een vraag van mijn kant waarop ik hoop dat je antwoord kunt geven t.w.

Welke prefix-length moet ik aanhouden /57 of /56 Tobiastheebe gaf eerder in deze threath aan dat het /57 moest zijn maar in andere documentatie en artikelen heb ik gelezen dat het voor voormalig UPC gebieden /56 moest zijn. Kun jij dit aangeven ?

Met vriendelijke groet.

Jan

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In fUPC wordt een /57 IA_PD toegekend, in fZiggo is dit /56.

Jan2708

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Tobias,

Bedankt voor je reactie, dan zal ik het in mijn configuratie aanpassen.

Wordt morgen voordat ik het kan testen.

mvg

Jan

 

Asro

Level 7
  • 145Posts
  • 3Oplossingen
  • 53Likes

@Lotte helaas. Modem van de stroom gehaald maar nog steeds alleen IPV4.

BijnaWakker

Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@Lotte Ik heb de modem een minuut losgekoppeld, maar er is nog steeds geen antwoord op mijn /57-prefixverzoek.

 

BijnaWakker_0-1663338865441.png

Jan2708

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte & @tobiastheebe Vandaag getest met dual stack en alles lijkt hier nu te werken.

Bedankt voor jullie hulp en ondersteuning. Heb meerdere VLAN's draaien op mijn router en heb IPv6 nu op één VLAN operationeel gemaakt om te testen.

TmV2ZXIgR29ubmE

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Ook ik krijg IPv6 Full DS nog niet werkend en krijg alleen een IPv4-adres.

ModemUBC1318ZG
Software versie12.5.8008.S15.ZIGGO
ModeBridge
IPv477.251.xxx.xxx
RegiofUPC

 

WAN configuratie op de router:

 

config interface 'wan6'
	option proto 'dhcpv6'
	option reqaddress 'try'
	option reqprefix '57'

 

Ik heb beide devices al meerdere keren herstart.

Kan hier iets aan gedaan worden?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen, ik lees dat het probleem bij @BijnaWakker inmiddels is opgelost 🙂 @Asro aan jou wil ik vragen om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen dan komt het bij jou ook goed te staan. 

 

@TmV22XIgR29ubmE Aan jou wil ik ook vragen om jouw modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen zodat de juiste settings naar voren komen. 

Asro

Level 7
  • 145Posts
  • 3Oplossingen
  • 53Likes

@Lotte afgelopen vrijdag is alles al gereset. @Serkan heeft vrijdag contact opgenomen en alles is nu full dual stack bij mij. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic