Beste Ziggo moderators,
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemorgen @MR_CHIP , heb ik al gedaan. Dit helpt niet.
@Paul Is er meer voortgang?
@Lotte, @Vincent en/of andere Moderator.
Ik woon in Leeuwarden, een voormalig UPC gebied en wil ook graag gebruik maken van Full Dual Stack IPv4 & IPv6. Kan één van jullie aangegeven of in het postcode gebied 8915 dit al operationeel is en zo niet, wanneer dit dan naar verwachting beschikbaar komt. Als Full Dual Stack beschikbaar is, wat moet ik dan doen om dit operationeel te krijgen op mijn Ziggo router welke in bridge mode draait. Ik heb mijn eigen (Ubiquiti) router qua configuratie inmiddels voorbereid.
Met vriendelijke groet.
Jan
@Jan2708 Sinds eind juni is in Full Dual-Stack beschikbaar in het gehele verzorgingsgebied. Alle modems die nog van IPv4 Only of Dual-Stack Lite gebruikmaken, worden stapsgewijs van nieuwe configuratie voorzien.
Voor voormalig UPC-gebied is belangrijk dat de router een IA_PD van /57 aanvraagt. Misschien kun je screenshots plaatsen van de WAN- en LAN-instellingen voor IPv6? Als alles correct geconfigureerd is, dan moet IPv4 Only waarschijnlijk nog naar Full Dual-Stack worden omgezet in jouw geval.
@tobiastheebe Mijn connect Box draait nog steeds in IPv4 mode only met onderstaande software versie
Ik zie nergens in de configuratie van de router dat hij IPv6 draait.
Bij bridge mode is dergelijke configuratie inderdaad niet af te lezen in de webinterface, daar is dan ook niets uit af te leiden. Ik was benieuwd naar de instellingen van de router.
Maar hoe kom ik er dan achter of Ziggo mijn router welke in bridge mode draait in dual stack mode heeft geplaatst? Of wordt dit dan een gevalletje van trial on error?
Dat is als klant inderdaad lastig te achterhalen.
Misschien is het als Ziggo technicus ook wel lastig - ze reageren hier al bijna twee weken niet meer.
Hallo @BijnaWakker en @Asro, er gaat iets niet helemaal goed! We hebben het verzoek opnieuw ingediend. Willen jullie het modem een minuut lang van de stroom halen? Dan ga ik er vanuit dat het gaat werken.
@Jan2708 Voor jou heb ik het aangevraagd en moet het na een power reset omgezet zijn.
@Lotte Ik ga vanavond het modem van de stroom halen. Ik zal je laten weten hoe of wat! Bedankt alvast.
@Lotte Bedankt voor je actie.
Nog even een vraag van mijn kant waarop ik hoop dat je antwoord kunt geven t.w.
Welke prefix-length moet ik aanhouden /57 of /56 Tobiastheebe gaf eerder in deze threath aan dat het /57 moest zijn maar in andere documentatie en artikelen heb ik gelezen dat het voor voormalig UPC gebieden /56 moest zijn. Kun jij dit aangeven ?
Met vriendelijke groet.
Jan
In fUPC wordt een /57 IA_PD toegekend, in fZiggo is dit /56.
Hallo Tobias,
Bedankt voor je reactie, dan zal ik het in mijn configuratie aanpassen.
Wordt morgen voordat ik het kan testen.
mvg
Jan
@Lotte helaas. Modem van de stroom gehaald maar nog steeds alleen IPV4.
@Lotte Ik heb de modem een minuut losgekoppeld, maar er is nog steeds geen antwoord op mijn /57-prefixverzoek.
@Lotte & @tobiastheebe Vandaag getest met dual stack en alles lijkt hier nu te werken.
Bedankt voor jullie hulp en ondersteuning. Heb meerdere VLAN's draaien op mijn router en heb IPv6 nu op één VLAN operationeel gemaakt om te testen.
Hallo,
Ook ik krijg IPv6 Full DS nog niet werkend en krijg alleen een IPv4-adres.
Modem | UBC1318ZG |
Software versie | 12.5.8008.S15.ZIGGO |
Mode | Bridge |
IPv4 | 77.251.xxx.xxx |
Regio | fUPC |
WAN configuratie op de router:
config interface 'wan6'
option proto 'dhcpv6'
option reqaddress 'try'
option reqprefix '57'
Ik heb beide devices al meerdere keren herstart.
Kan hier iets aan gedaan worden?
Goedemorgen, ik lees dat het probleem bij @BijnaWakker inmiddels is opgelost 🙂 @Asro aan jou wil ik vragen om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen dan komt het bij jou ook goed te staan.
@TmV22XIgR29ubmE Aan jou wil ik ook vragen om jouw modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen zodat de juiste settings naar voren komen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.