Beste Ziggo moderators,
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@wewanl We kunnen hem omzetten. Dit is binnen 24 uur geregeld. Wil je het over 24 uur nog eens checken?
ga ik doen 👍
@Lotte, @Vincent en/of andere Moderator.
Hier ook een Bridge mode en Full Dual Stack probleem in fUPC gebied.
Zaterdag support helpdesk gevraagd om mijn ipv4 modem/router in Bridge Mode met Full Dual Stack IPv4 - IPv6 aan te zetten.
Nieuwe firmware is geupload door support maar modem blijft in router modes staan met een DS-Lite configuratie.
In support systeem 1 staat nu dat ik BridgeMode met FullStack zou moeten hebben, een support systeem 2 staat Router mode met DS-Lite. Intern dus verschil in twee databases.
Support kan er niets meer aan veranderen, zouden alleen de specialisten van Ziggo kunnen aanpassen in hun systeem en advies om jullie te benaderen via de community, specifiek dit topic. Zou het snelst werken!! Intern zijn jullie specialiten niet te bereiken?
Enfin, mijn vraag: Kunnen jullie mijn modem in Bridge Mode met Full Dual Stack IPv4/IPv6 zetten?
Huidige software versie modem = CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH
Geen optie (meer sinds twee maanden) om modem zelf in Bridge mode te zetten.
Zie ook support case in jullie systeem van dit weekend plus Incident: 220814-000852
@Janneman100 er is inderdaad al aardig aan gesleuteld, zoals ik het lees. Goed dat je het aangeeft!
Ik voeg een zogenoemd Ipv4 profiel toe, welke ervoor zal zorgen dat je modem een Full Dual Stak profiel krijgt. Haal over 24 uur je modem aub één minuut van de stroom. Check dan even of de aanpassing zichtbaar is.
@Jacob Helaas, helaas. Je actie heeft niet mogen helpen.
Na het van de stroom halen en één minuut wachten alvorens het modem weer op te starten is het modem nu weer in dezelfde configuratie opgestart. Routermodus met DS-lite. De modem software versie is overigens ook nog dezelfde CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH mocht dat belangrijk zijn.
Hoe kan je zien in je modem of je full dual stack hebt of DS light?
als je ds-lite hebt
kan je geen port forwarding met ipv4 doen
en zie je duidelijk in de informatie : ds lite status : actief
Je kunt dit ook controleren aan het IPv4-adres, bij Dual-Stack Lite valt dit in het subnet 213.127.0.0/17.
Staat in het modem onder Beheer-> Informatie
@Lotte Ik heb vanavond de modem een paar minuten uitgezet. Het lijkt alsof alles nu hetzelfde is.
@BijnaWakker Het heeft nog geen effect gehad? Dan ga ik jouw voorbeeld ook door zetten.
Mijn probleem lijkt vandaag opgelost te zijn.
Zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Ziggo-support-een-voldoende/m-p/1029578#M154608
Kan deze optie ook voor toegepast worden? ik heb alleen IPV4 namelijk.
@Lotte Ja, het is alweer een week geleden en ik krijg nog steeds geen IPv6-prefix.
@Asro Voor jou heb ik ook een omzetting naar IPV6 Full DS aangevraagd. Binnen nu en 24 uur zal de wijziging verwerkt worden.
@BijnaWakker Ook bij jou heb ik een verzoek ingediend voor het omzetten naar IPV6 Full DS. Dit kan tot 24 uur duren.
@Paul Er is bij mij nog niets gebeurd. Ik heb nog steeds alleen IPV4
je hebt dit vast al gedaan maar omdat mensen het toch soms over het hoofd zien : heb je het hele modem al stroomloos gemaakt ?
@Paul Ik heb een week gewacht, de modem twee keer opnieuw opgestart, nog steeds geen ipv6 hier. 😥
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.