Beste Ziggo moderators,
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @Lotte, het is inderdaad gelukt om het modem opnieuw te starten en ik kan bevestigen dat ik Full Dual Stack tot mijn beschikking heb 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@tobiastheebe kan jij een mod inseinen die hier eventueel naar kan kijken ? 😉
Ik heb zojuist de moderators ingelicht, maar vermoed dat het een kwestie van afwachten is.
Veel mensen stellen dezelfde vraag. Het lijkt erop dat Ziggo baat zou hebben bij duidelijkere communicatie over wanneer mensen kunnen verwachten dat het functioneert.
Hi @Birdman5!
PrimeTime was het project om alle provisioning via 1 weg te laten verlopen. Dit liep voor fUPC anders dan voor fZiggo. Per 27 juni is dat voor alle klanten gelijk. Daarmee hebben onze klanten de volgende voordelen:
- Ons hele netwerk is Full Dual Stack. We ondersteunen dus voor alle klanten IPv4 en IPv6. Ook in bridge modus.
- Aanpassen van bridge modus voor fUPC kan nu ook online via dit formulier.
Als ik het goed begrijp, staat jouw modem nog op DS Lite. Ik pas het in de achtergrond aan naar een IPv4 Only regel. Schrik niet. Door middel van deze actie krijgt jouw modem nu een Full Dual Stack profiel. Binnen 24 uur moet je modem dit automatisch opgepakt hebben. Zo niet, geef je modem en ook eigen apparatuur dan even een reset.
Als er nog wat is, laat het ons vooral weten!
@Vincent is het geen idee om dit antwoord sticky te maken voor mensen die opzoek zijn naar info over ipv6 bij ziggo ik zie dat er nog veel onduidelijkheid is bij mensen
Ik heb ook nog geen Full Dual Stack. Kan dit bij mij ook aangezet worden? (fUPC gebied)
Goedemiddag @Vincent,
Bedankt voor je reactie!
Ik zal morgenochtend zowel modem als router een minuut van het stroomnet halen om te kijken wat er dan gebeurt. Hopelijk is full dual stack dan geactiveerd.
Nog wel een opmerking: ik heb op dit moment geen DS lite profiel actief aangezien ik alleen een IPv4 adres heb (77.250.x.x). Met de laatste zin in mijn topicstart bedoelde ik dat ik graag gebruik wil maken van Full Dual Stack in plaats van DS lite waarbij je nadelen ondervindt zoals geen port forwarding.
Goedemiddag @Birdman5, is het inmiddels gelukt om het modem te herstarten en heb je daarmee je full Dual Stack gekregen?
Goedemiddag @Lotte, het is inderdaad gelukt om het modem opnieuw te starten en ik kan bevestigen dat ik Full Dual Stack tot mijn beschikking heb 🙂
Hallo Lotte of Vincent,
Ik heb mijn connect box zojuist wederom een reboot gegeven maar heb nog steeds geen dual stack in bridge mode, draai al veel langer in bridge mode maar we konden tot nu toe geen gebruik maken van dual stack in fupc. Ik begrijp uit jullie woorden dat dit nu wel zou moeten kunnen. Ik woon in Leeuwarden zie mijn ziggo voor nadere informatie.
Met vriendelijke groet.
Jan
@Lotte - Is het mogelijk om dit ook voor mij te doen? Ik ben al weken aan het proberen. Begin deze week kreeg ik van een klantenservicemedewerker van Ziggo (via chatsupport) te horen dat het zou worden ingesteld, maar ik heb nog steeds geen IPv6. Bedankt!
heb je al wel de stroom eraf en weer op gedaan ? 😉
Volgens mij is nog steeds niet overal ipv 6 beschikbaar.
Ja, maar daarna was alles hetzelfde!
ik heb geen idee of echte ipv4 only nog bestaat
ik heb nu vaak genoeg gezien dat mensen overgaan op full dual stack als de ipv4 only optie wordt geactiveerd door een moderator
Op het Compal SmartWifi modem van familie van mij is IPv4 Only nog actief, maar ik vermoed dat dit wordt omgezet naar Full Dual-Stack bij bijvoorbeeld een wijziging van het abonnement en IPv4 Only daarna geen optie meer is.
dat klopt idd
dit zei een mod erover
Eigenlijk horen mensen met de ipv4-internet regel hedendaags ook gewoon een dualstack te krijgen na een abonnementswijziging en niet meer een ipv4-only profiel.
@BijnaWakker Wat vreemd dat het nog niet werkt. De uptime van je modem geeft wel aan dat hij nog niet volledig herstart is. Wil je het modem eens 1 minuut van de stroom afhalen? Mocht dat ook geen effect hebbe dan ga ik het intern door zetten.
Moet ik dan mijn abonnement wijzigen om full dual stack te krijgen ? Ik heb nog steeds alleen ipv4.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.