1
Vraag
2
Reacties
Birdman5

Level 5
  • 59Posts
  • 4Oplossingen
  • 25Likes

Huidige status Full Dual Stack in fUPC gebied

Beste Ziggo moderators,

 
Eind mei is bij mij de bootfile/configuratiefile aangepast van internet300_30_wifion_v4-sip.bin naar bac104000106xxxxxxx vanwege project prime time (harmonisatie fUPC en fZiggo systemen en dergelijke). 
 
Begin mei is aangegeven door een Ziggo moderator dat de uitrol van Full Dual Stack (IPv4+IPv6) in bridge modus in fUPC gebied nog zo'n 2 a 3 maanden zou duren. Inmiddels is het eind juli en is er bij mij nog steeds geen Full Dual Stack in bridge modus beschikbaar. Vandaar een paar vragen:
 
1. Klopt de planning van 2 a 3 maanden sinds begin mei qua uitrol ervan nog steeds of is de uitrol van Full Dual Stack in bridge modus in fUPC gebied vertraagd? Indien de planning is veranderd, wat is nu de verwachte einddatum qua voltooiing?
 
2. Is Full Dual Stack in bridge modus beschikbaar in de CMTS van mijn (fUPC) regio?
 
3. Is er toevallig een profiel actief in mijn modem/bootfile welke Full Dual Stack in bridge modus op een bepaalde manier blokkeert?
 
Uiteraard heb ik zowel mijn modem als router (Asus RT-AC68U) meermaals van het stroomnet gehaald (voor het laatst vandaag rond 14.15-14.20) om de nieuwste bootfile te laden. Modem staat in bridge modus. Ook heb ik IPv6 geconfigureerd in mijn router, zie de instellingen hieronder.
 
2022-07-25 15_57_09-ASUS Wireless Router RT-AC68U - IPv6.jpg
 
Mocht er een blokkerend profiel in mijn modem/bootfile zijn dan zou ik graag gebruik willen maken van het Full Dual Stack profiel (in bridge modus) indien deze beschikbaar is in mijn regio.
 
Let op: het gaat hier om Full Dual Stack en geen Dual Stack Lite aangezien ik gebruik maak van port forwarding.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Birdman5
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 4Oplossingen
  • 25Likes

Goedemiddag @Lotte, het is inderdaad gelukt om het modem opnieuw te starten en ik kan bevestigen dat ik Full Dual Stack tot mijn beschikking heb 🙂

Bekijk in context

72 Reacties 72
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe kan jij een mod inseinen die hier eventueel naar kan kijken ? 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht, maar vermoed dat het een kwestie van afwachten is.

BijnaWakker

Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Veel mensen stellen dezelfde vraag. Het lijkt erop dat Ziggo baat zou hebben bij duidelijkere communicatie over wanneer mensen kunnen verwachten dat het functioneert.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @Birdman5!

PrimeTime was het project om alle provisioning via 1 weg te laten verlopen. Dit liep voor fUPC anders dan voor fZiggo. Per 27 juni is dat voor alle klanten gelijk. Daarmee hebben onze klanten de volgende voordelen:
- Ons hele netwerk is Full Dual Stack. We ondersteunen dus voor alle klanten IPv4 en IPv6. Ook in bridge modus.
- Aanpassen van bridge modus voor fUPC kan nu ook online via dit formulier.

Als ik het goed begrijp, staat jouw modem nog op DS Lite. Ik pas het in de achtergrond aan naar een IPv4 Only regel. Schrik niet. Door middel van deze actie krijgt jouw modem nu een Full Dual Stack profiel. Binnen 24 uur moet je modem dit automatisch opgepakt hebben. Zo niet, geef je modem en ook eigen apparatuur dan even een reset.

 

Als er nog wat is, laat het ons vooral weten!
 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Vincent is het geen idee om dit antwoord sticky te maken voor mensen die opzoek zijn naar info over ipv6 bij ziggo ik zie dat er nog veel onduidelijkheid is bij mensen 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb ook nog geen Full Dual Stack. Kan dit bij mij ook aangezet worden? (fUPC gebied)

Birdman5
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 4Oplossingen
  • 25Likes

Goedemiddag @Vincent,

Bedankt voor je reactie!

Ik zal morgenochtend zowel modem als router een minuut van het stroomnet halen om te kijken wat er dan gebeurt. Hopelijk is full dual stack dan geactiveerd.

 

Nog wel een opmerking: ik heb op dit moment geen DS lite profiel actief aangezien ik alleen een IPv4 adres heb (77.250.x.x). Met de laatste zin in mijn topicstart bedoelde ik dat ik graag gebruik wil maken van Full Dual Stack in plaats van DS lite waarbij je nadelen ondervindt zoals geen port forwarding.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Birdman5, is het inmiddels gelukt om het modem te herstarten en heb je daarmee je full Dual Stack gekregen? 

Birdman5
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 4Oplossingen
  • 25Likes

Goedemiddag @Lotte, het is inderdaad gelukt om het modem opnieuw te starten en ik kan bevestigen dat ik Full Dual Stack tot mijn beschikking heb 🙂

Jan2708

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Lotte of Vincent,

Ik heb mijn connect box zojuist wederom een reboot gegeven maar heb nog steeds geen dual stack in bridge mode, draai al veel langer in bridge mode maar we konden tot nu toe geen gebruik maken van dual stack in fupc. Ik begrijp uit jullie woorden dat dit nu wel zou moeten kunnen. Ik woon in Leeuwarden zie mijn ziggo voor nadere informatie.

Met vriendelijke groet.


Jan

 

BijnaWakker

Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@Lotte - Is het mogelijk om dit ook voor mij te doen? Ik ben al weken aan het proberen. Begin deze week kreeg ik van een klantenservicemedewerker van Ziggo (via chatsupport) te horen dat het zou worden ingesteld, maar ik heb nog steeds geen IPv6. Bedankt!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb je al wel de stroom eraf en weer op gedaan ? 😉

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Volgens mij is nog steeds niet overal ipv 6 beschikbaar. 

BijnaWakker

Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ja, maar daarna was alles hetzelfde!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb geen idee of echte ipv4 only nog bestaat 

ik heb nu vaak genoeg gezien dat mensen overgaan op full dual stack als de ipv4 only optie wordt geactiveerd door een moderator 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Op het Compal SmartWifi modem van familie van mij is IPv4 Only nog actief, maar ik vermoed dat dit wordt omgezet naar Full Dual-Stack bij bijvoorbeeld een wijziging van het abonnement en IPv4 Only daarna geen optie meer is.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat klopt idd

dit zei een mod erover

Eigenlijk horen mensen met de ipv4-internet regel hedendaags ook gewoon een dualstack te krijgen na een abonnementswijziging en niet meer een ipv4-only profiel.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@BijnaWakker Wat vreemd dat het nog niet werkt. De uptime van je modem geeft wel aan dat hij nog niet volledig herstart is. Wil je het modem eens 1 minuut van de stroom afhalen? Mocht dat ook geen effect hebbe dan ga ik het intern door zetten. 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Moet ik dan mijn abonnement wijzigen om full dual stack te krijgen ? Ik heb nog steeds alleen ipv4.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic