1
Vraag
2
Reacties
Viswanath

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hue niet van buiten af te bedienen

L.S. 

Ik kan in huis op de WiFi alle lampen bedienen via de Hue App. Als ik van de wifi weg ben kan ik de lampen niet bedienen. Ik heb Out of Home Control geprobeerd aan te zetten, Ik kan inloggen via Hue account en daarna komt melding in beeld dat de Bridge buiten bereik is. Ook kan ik de Hue Bridge niet koppelen aan de Google Nest Hub, vermoedelijk vanwege hetzelfde probleem. Alle 3 led lampjes op de Bridge branden constant. Wat ik allemaal al heb gedaan:

1. Netwerkkabel vervangen

2. Bridge verplaatst, ligt nu verder van de modem.

3. Op Bridge Factory Reset uitgevoerd.

4. Hue App. Alle lampen en accessoires verwijderd

5. Hue App: Bridge verwijderd

Het vermoeden is dat er een blokkade is op de Router alleen weet ik niet waar die blokkade is. Of zit ik helemaal verkeerd te denken in de probleemoplossing.

Ik heb contact gehad met de Klantenservice van Hue en Ziggo en die weten het beide ook niet.

Kan iemand mij helpen om dit opgelost te krijgen zodat ik kan genieten van de lampen en kan zeggen: Hey Google doe alle lampen aan. Als ik dat nu zeg krijg ik als antwoord dat niets gekoppeld is.

19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Het lijkt erop dat de Hue Bridge de server op internet niet kan bereiken.

Kun je de eerste helft van je publieke IPv4-adres hier vermelden?

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey Tobias. De eerste helft van mijn IP adres, de eerste 4 cijfers zijn: 82.21

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Dit IP-adres is van Virgin Media, niet van Ziggo. Waarschijnlijk is er een VPN actief, kun je deze uitschakelen?

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedmorgen Tobias, Ik heb geen VPN om uit te schakelen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Kun je nog eens het IP-adres controleren op deze site? Heb je misschien een typfout gemaakt tijdens overnemen?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 420Likes

@Viswanath hoe is het nu als je roept "Hey google doe alle lampen aan" ? Misschien kan @tobiastheebe jou nog even verder assisteren als het nog niet is gelukt 😄 

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Hoi. Als ik nu roep: Hey Google doe alle lampen aan geeft Google netjes aan dat de lampen niet gekoppeld zijn en daardoor actie niet kan uitvoeren. Ik ben nog steeds bezig met Tobias om ervoor te zorgen dat Google doet wat ik zeg. Ik moet opnieuw mijn IP adres doorsturen. Ik ben van plan om dat zondag aanstaande te doen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 420Likes

Ah helemaal goed! Fijn dat jullie samen zo goed bezig zijn 🙂 

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag Tobias,

Ik heb op jouw link geklikt op de laptop en ben doorgeleid naar: https://www.ip-adres.nl/. Hier heb ik het volgende IP adres gezien: 82.217.174.87. De eerste 4 cijfers zijn dus 82.21. Dit heb ik ook met mijn telefoon gedaan, verbonden op dezelfde wifi als laptop, Philips Hue Bridge en Google Nest Hub.

Mijn telefoon: OnePlus 9Pro heeft als IP adres: 82.217.174.87. De eerste 4 cijfers zijn hier ook 82.21.

Over de mogelijke VPN. Ik heb bij Ziggo Veilig online afgenomen. Kan dit wellicht een blokkade opleveren?

Ik hoop echt dat je me verder kunt helpen en dat er veilig wordt omgegaan met mijn IP adres.

Als ik nog wat kan of mag doen, verneem ik het graag. Groetjes!!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Je had niet het volledige adres hoeven vermelden, je kunt het bericht eventueel bewerken en deze vermeldingen verwijderen.

20220503-02.png

Het IPv4-adres is inderdaad op elk apparaat binnen het LAN hetzelfde. Jouw adres is geen 'gedeeld' adres. Verder heeft de antivirus van Ziggo geen betrekking op de Hue Bridge. Beide kunnen dus niet het probleem veroorzaken.

Om Out of Home Control te kunnen inschakelen, moet de telefoon/tablet zich in hetzelfde LAN bevinden als de Hue Bridge c.q. deze direct kunnen bereiken, controleer of de telefoon/tablet is verbonden met jouw eigen SSID (Wi-Fi-netwerk) van Ziggo.

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles is aangesloten op hetzelfde wifi netwerk en toch werkt Out of Home Control niet bij mij. Dat vind ik zo vreemd.

DON PAPA

Level 17
  • 4074Posts
  • 64Oplossingen
  • 3432Likes

@Viswanath Heb je locatie rechten van de Hue app op je telefoon toevallig uitstaan? Die moet namelijk op "altijd toestaan" staan want anders kun je "Out of Home Control" niet aanzetten

Screenshot_20220620-093009_Permission controller.jpg

En kijk anders eens op onderstaande link, misschien bied die uitkomst voor je probleem

Philips Hue 'Home and Away' Not Working: How to Fix This - Smart Home Point

DON PAPA

Level 17
  • 4074Posts
  • 64Oplossingen
  • 3432Likes

@Viswanath was het nog gelukt?

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag, Het is nog steeds niet gelukt om de lampen te kunnen bedienen met de Google Nest Hub.

Wat opvalt op de Hue App.. Mijn Out of Control is uit. rood tekst in beeld. Wil ik dat aan zetten, komt de melding in beeld dat de Bridge niet gekoppeld kan worden, of iets dergelijks. Terwijl ik op de Hue app ben ingelogd op de Bridge en hetzelfde serienummer staat op mijn account. Alleen om van out of home control het rode bericht te veranderen naar een groen bericht.. Dat lukt me niet en ik weet ook niet wie mij daarmee kan helpen, desnoods servicemonteur uitnodigen? Dus ja we zijn per saldo geen stap verder, helaas. Wel een leuke community!

DON PAPA

Level 17
  • 4074Posts
  • 64Oplossingen
  • 3432Likes

@Viswanath En je hebt de locatie rechten van de Hue app op je telefoon wel aanstaan? Want anders kun je namelijk ook de "Out of Home Control" niet aanzetten in de Hue app. Kun je anders is een screenshot posten van de melding die je in het rood bij "Out of Home Control" krijgt te zien? En de telfoon waar de Hue app opdraait is dat IOS of Android?

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag, Locatie rechten van Hue App staan aan. Ik heb daarnaast de laatste App versie van de Hue App gedownload. Mijn toestel is een OnePlus 9Pro, Android toestel met Android versie 12. Screenshots komen er ZSM aan.

DON PAPA

Level 17
  • 4074Posts
  • 64Oplossingen
  • 3432Likes

En locations and GPS (instellingen > Locatie) op je Oneplus 9Pro staat ook aan?

Screenshot_20220705-162218_Settings.jpg

Screenshot_20220705-162250_Settings.jpg

En dit had je ook al gedaan?

Schermafbeelding 2022-07-05 163422.png

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

De locatie instellingen op mijn telefoon staan ook aan. Op de Hue App heb ik alle machtigingen aangezet, Always on. Zoals gevraagd hier de screenshots van de Hue App. Ik heb ook een mail gestuurd naar Hue support voor support. Laatste stand van zaken is: ontvangstbevestiging ontvangen! Feitelijk antwoord komt er nog aan...

Viswanath
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook meerdere malen: Zo stel je Philips Hue in gedaan. Precies gevolgd wat er staat en dan komt het bericht dat de Bridge niet bereikt kan worden