1
Vraag
2
Reacties
JelleC

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hue bridge valt periodiek uit

Inmiddels heb ik binnen een jaar 2 x meegemaakt dat mijn Hue bridge zonder aanwijsbare oorzaak uitvalt. Er brandt dan nog maar 1 van de 3 lampjes op de bridge. Herhaaldelijk resetten van zowel bridge als modem geeft geen oplossing. Bij eerdere uitval heb ik een nieuwe bridge geprobeerd, maar dat gaf geen verbetering. Na een week of zo werkte de verbinding op eens weer, met de oude configuratie! Ligt dit aan de kwaliteit van het aangeleverde signaal of aan het modem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JelleC
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt, niks USB.  ik gebruik een 4-voudige tp-link die weer met een netwerkkabel is aangesloten op het modem. Sorry. Inmiddels doet de installatie het weer na de zoveelste keer resetten van modem en bridge.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8139Posts
  • 311Oplossingen
  • 3143Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Vraagje : Hoe ver is de bridge verwijderd van het modem , in meters en zitten er ( betonnen ) muren tussen ? 

BAM

Level 13
  • 824Posts
  • 53Oplossingen
  • 212Likes

hoi @JelleC,

Misschien heb je de optie om een netwerk kabel te gebruiken?

Dit kan mogelijk veel irritatie voorkomen 😁 

Sterkte,

Bam

JelleC
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bridge bevindt zich naast het modem, binnen 20 cm, en de bridge is via een 4-voudige USB-hub verbonden met het modem. Maandenlang gaat dit perfect, en dan opeens werkt de bridge niet meer en brandt er nog maar 1 blauw lampje. Resetten van modem en bridge herstelt soms de situatie maar de bridge valt dan al gauw weer uit.

tregbe

Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 55Likes

USB Hub? Ik heb een  Hue bridge V2 en die kan alleen met een netwerkkabel verbonden worden. Wat voor bridge heb jij? Of bedoel je een switch? (ipv hub)

JelleC
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt, niks USB.  ik gebruik een 4-voudige tp-link die weer met een netwerkkabel is aangesloten op het modem. Sorry. Inmiddels doet de installatie het weer na de zoveelste keer resetten van modem en bridge.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic