Inmiddels heb ik binnen een jaar 2 x meegemaakt dat mijn Hue bridge zonder aanwijsbare oorzaak uitvalt. Er brandt dan nog maar 1 van de 3 lampjes op de bridge. Herhaaldelijk resetten van zowel bridge als modem geeft geen oplossing. Bij eerdere uitval heb ik een nieuwe bridge geprobeerd, maar dat gaf geen verbetering. Na een week of zo werkte de verbinding op eens weer, met de oude configuratie! Ligt dit aan de kwaliteit van het aangeleverde signaal of aan het modem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Klopt, niks USB. ik gebruik een 4-voudige tp-link die weer met een netwerkkabel is aangesloten op het modem. Sorry. Inmiddels doet de installatie het weer na de zoveelste keer resetten van modem en bridge.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Vraagje : Hoe ver is de bridge verwijderd van het modem , in meters en zitten er ( betonnen ) muren tussen ?
hoi @JelleC,
Misschien heb je de optie om een netwerk kabel te gebruiken?
Dit kan mogelijk veel irritatie voorkomen 😁
Sterkte,
Bam
Bridge bevindt zich naast het modem, binnen 20 cm, en de bridge is via een 4-voudige USB-hub verbonden met het modem. Maandenlang gaat dit perfect, en dan opeens werkt de bridge niet meer en brandt er nog maar 1 blauw lampje. Resetten van modem en bridge herstelt soms de situatie maar de bridge valt dan al gauw weer uit.
USB Hub? Ik heb een Hue bridge V2 en die kan alleen met een netwerkkabel verbonden worden. Wat voor bridge heb jij? Of bedoel je een switch? (ipv hub)
Klopt, niks USB. ik gebruik een 4-voudige tp-link die weer met een netwerkkabel is aangesloten op het modem. Sorry. Inmiddels doet de installatie het weer na de zoveelste keer resetten van modem en bridge.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.