1
Vraag
2
Reacties
RRoy

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hue bridge kan niet gevonden worden

Mijn Philips hue bridge branden de drie lampjes, maar de hue bridge kan niet gevonden worden.

kan dit aan router instellingen liggen? Zo ja, kun je dit aanpassen en hoe?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Als je mobiel en de hue bridge zich in hetzelfde netwerk bevinden zou de hue bridge door de hue app gevonden moeten worden.

Je kan ook in de router kijken welk ip de bridge gekregen heeft dan kan je in de hue app dat ip adres handmatig invoeren om verbinding te maken.

Ik gebruik zelf geen ziggo router dus of je een lijst kan zien in je router van ip adressen die je dhcp heeft uitgegeven weet ik niet mijn router (pfSense) kan ik dat wel zien.

 

Als je bijvoorbeeld je wifi devices zoals je mobiele telefoon in het DMZ netwerk hebt gezet en je HUE bridge zit in de LAN dan zullen ze elkaar niet vanzelf vinden.

 

Als beiden je HUE én je mobiel zich in dezelfde LAN bevinden zou de HUE gevonden moeten worden.

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goedenavond @RRoy 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

De Hue-bridge is via een netwerkkabel met het modem verbonden? Als er drie leds branden dan heeft deze bridge blijkbaar verbinding met het internet. Is de bridge bereikbaar via de Hue-app of via Google Home?

Welk modem heeft u?

RRoy
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een witte ziggo modem/router.

in de hue app geeft hij aan dat de bridge niet gebonden kan worden.. inkleed iets over UPnP maar weet niet wat ze bedoelen

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Als je mobiel en de hue bridge zich in hetzelfde netwerk bevinden zou de hue bridge door de hue app gevonden moeten worden.

Je kan ook in de router kijken welk ip de bridge gekregen heeft dan kan je in de hue app dat ip adres handmatig invoeren om verbinding te maken.

Ik gebruik zelf geen ziggo router dus of je een lijst kan zien in je router van ip adressen die je dhcp heeft uitgegeven weet ik niet mijn router (pfSense) kan ik dat wel zien.

 

Als je bijvoorbeeld je wifi devices zoals je mobiele telefoon in het DMZ netwerk hebt gezet en je HUE bridge zit in de LAN dan zullen ze elkaar niet vanzelf vinden.

 

Als beiden je HUE én je mobiel zich in dezelfde LAN bevinden zou de HUE gevonden moeten worden.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Is het inmiddels gelukt @RRoy?

RRoy
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank, is gelukt

Stef.morreale

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Heb je antwoord gelezen, maar heb nu nog geen idee hoe ik het kan oplossen. Hoe kan ik zien of ze beide in dezelfde LAN zitten?

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Open de HUE app.

ga in de HUE app naar instellingen > mijn HUE system > philps hue en klik daar in de i links naast "philips hue"

dan zul je de bridge ip zien.

Zoek vervolgens het lokale ip adres van je mobiel op. Hoe je dat kan vinden ligt eraan welke mobiel of operating system je hebt.

 

Guido64_0-1678299565788.png

 

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Als je mobiel hue app nog geen verbinding met de HUE bridge heeft moet je in de router kijken bij DHCP leases welk ip adres de dhcp server heeft uitgegeven aan de HUE bridge. Daar kan je tevens zien welk ip adres je mobiel heeft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic