Hoi,
Bij het installeren van mijn Hue bridge blijft het 3e lampje knipperen. Ik heb, volgens mij, inmiddels alles wel gedaan. reset, terug naar fabrieksinstellingen, andere poort op de modem gebruikt. De bridge wordt wel herkent door mijn modem en heeft een eigen IP-adres (snelheid is wel erg laag 100Mb/s). Op het modem is ook de media box, router en een andere Lan-verbinding aangesloten. Weten jullie waar het aan kan liggen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Geen enkel apparaat ingesteld voor MAC-filtering is prima. De SmartWifi app kun je downloaden via de App/Play Store van iOS/Android, maar hoef je in dit geval niet te controleren.
Kun je de stappen op deze pagina, onder 'Connecting to your Bridge Manually by IP Address' eens proberen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De ethernet-interface van de Hue Brige is beperkt tot 100 Mbps, dat is dus geen probleem.
Kun je alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall in de webinterface van het modem, bereikbaar via 192.168.178.1? Start vervolgens het modem opnieuw op.
Als de Hue Bridge nog steeds geen verbinding naar de server kan opbouwen, kun je deze dan terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de onderzijde circa 10 seconden ingedrukt te houden?
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Ik heb alle opties muv Firewall beveiliging uitgezet, opgeslagen en de modem opnieuw opgestart. Daarna bleef het 3e lampje knipperen. Nadat ik de Hue Bridge naar de fabrieksinstellingen heb teruggezet is het 3e lampje nu uit. Hij knippert ook niet meer.
Kun je de Hue Bridge tevens circa een minuut stroomloos maken?
Gedaan, helaas geen verschil. 3e lampje blijft uit
Kun je de eerste helft van je externe/publieke IPv4-adres vermelden?
Hoi,
Dat is 217.62.120.xxx
De modemrouter maakt niet van Dual-Stack Lite gebruik, dat is positief. Kun je het IP-adres van de Hue Bridge bereiken via een webbrowser?
Ja, als ik dat doe kom ik wel op een Philips Hue personal wireless lighting pagina maar krijg de foutmelding 'Oops, there appears to be no lighting here'
De Hue Bridge wacht waarschijnlijk op configuratie via de app.
Tijdens het configureren zoekt hij naar verbinding met de Hue Bridge maar die vindt hij niet. Daarbij wordt aangegeven dat alle 3 de lampjes op de bridge moeten branden.
Waarschijnlijk is lokale configuratie van de Hue Bridge mode niet mogelijk via de app en moet deze inderdaad eerst met de server worden verbonden. Je gaf aan dat ook een router is aangesloten op het modem, deze zou in AP mode geconfigureerd moeten zijn.
Kun je controleren of de Hue Bridge niet wordt vermeld op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → MAC-filtering en niet is 'gepauzeerd' in de SmartWifi app? Heeft de Hue Bridge een IP-adres binnen het juiste subnet (192.168.178.0/24 in standaardconfiguratie Connectbox) ontvangen?
De Hue Bridge staat niet in de MAC filterlijst. MAC filtering is bij helemaal niet ingesteld op geen enkel apparaat. Ik kan geen SmartWifi app vinden, waar staat die? Ja het IP adres van de Hue Bridge zit binnen het juiste subnet 192.168.178.xxx/24
Geen enkel apparaat ingesteld voor MAC-filtering is prima. De SmartWifi app kun je downloaden via de App/Play Store van iOS/Android, maar hoef je in dit geval niet te controleren.
Kun je de stappen op deze pagina, onder 'Connecting to your Bridge Manually by IP Address' eens proberen?
😀😀prachtig! Hij doet het! Ik heb het Ip adres van de bridge direct in de app ingevuld. Echt top en erg bedankt voor je hulp, adviezen en tips!! Grandioos dat je dit doet! 👍
Fijn om te lezen! Heeft de Hue Bridge nu ook een verbinding naar de server kunnen opbouwen c.q. is LED 3 aan?
Ja het 3e lampje brand nu ook!
Fijn dat het gelukt is met handmatig het ip adres in te voeren in de app ik heb dat ook zo gedaan.
Die derde led oftewel toegang tot Internet is niet perse noodzakelijk voor de werking van de HUE bridge.
Mijn Hue Bridge zit in een IOT netwerk dat normaal gesproken geen toegang heeft tot Internet en dus de HUE Bridge ook niet. Die werkt verder prima.
Ik houd deze website in de gaten zodra er een firmware update is voor de bridge dan mag ie eventjes op Internet om die Firmware update op te halen waarna hij weer achter slot en grendel gaat.
@Random PoE extractor (48V naar 5V)? Interessant. Werkt de Hue-app wel wanneer de Bridge offline is?
Ja alle Zigbee devices werken. De app heeft verbinding met de bridge maar de bridge verder niet met Internet pas als ik zie dat er een FW update is mag ie dat even binnen hengelen dan gaat de firewall rule weer uit.
Dat zijn handige POE extractors inderdaad. Die zijn van Alfa model pd-1000.
je kan de uitgang spanning instellen die je nodig hebt 5/9/12/18 volt ideaal.
Ik heb er een hele riedel van op verschillende plekken in huis in gebruik.
Hier voed ik o.a. mijn Plugwise P1 reader.
Hier voed ik een oude Foscam ptz camera met 12v uit de Alfa POE splitter.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.