Flo27

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hue Bridge werkt niet

Hi! 

 

Wij proberen al twee dagen de Hue bridge van Philips te installeren, maar er blijven constant twee lampjes branden. We hebben al van alles geprobeerd, maar niets helpt. Kan iemand ons hier verder bij helpen? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij deze allemaal bedankt voor het meedenken. Het is me gelukt…ineens zag ik dat de verkeerde hue app had. Had deze eraf gegooid om alles opnieuw te installeren. Bleek dat ik de app had voor de nieuwe bridge. Niet voor de oude. Deze gedownload en meteen werkte weer alles!!! Wel apart dat nu standaard maar twee lampjes branden op de bridge. Hoe dan ook, mijn lampen werken weer met de app! 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Flo27, ik hoop dat het inmiddels gelukt is met de Phillips Hue. Zelf weet ik hier helaas niet heel veel over maar ik heb wel een topic gevonden waar je mogelijk wat aan hebt: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Philips-Hue-Brigde-koppelen/m-p/878955 Laat je weten of dit de oplossing is? 

JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Lotte, heb dit probleem ook al sinds de komst van het nieuwe modem (ConnectBox). Heb alle suggesties al geprobeerd maar de Hue Bridge krijgt geen contact met het modem. Ik heb ook jouw topic bekeken maar ook dat hielp niet. Bij de oude (zwarte) modem nooit geen problemen gehad. Hij heeft verbinding, staat ook in Smart Wifi als online maar de Hue App kan geen bridge vinden. Zou fijn zijn als Ziggo of iemand anders nog een oplossing weet. 

S'jack

Level 6
  • 83Posts
  • 3Oplossingen
  • 38Likes

Volgens mij werkt de Hue bridge alleen op 2,4 GHz, weet je zeker dat die aan staat?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@JoyceK Vervelend om te lezen dat jij hetzelfde ervaart! Heb je zoals @S'jack al aangeeft ook gekeken of je hem enkel verbonden hebt met de 2.4GHZ? 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Misschien een overbodige vraag. Maar is er wel een ethernetkabel aangesloten van de bridge naar het modem? Installeren gaat alleen met een bekabeld, niet via WiFi.

JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe doe ik dat??? Of hoe kan ik dat checken? 

JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja, hij is met de kabel aangesloten op het modem. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@JoyceK @ Je geeft aan dat er constant twee blauwe leds branden,  de derde gaat dus niet branden begrijp ik dat goed? Heb je al is een andere netwerk kabel geprobeerd?

 

Edite: ow ik zie nu dat de begin posting van een ander was en dat die maar twee blauwe leds had. Gaan bij jou wel alle drie de leds blauw branden?

 

En wat voor telefoon gebruik je? Ik lees elders namelijk

 

<>

Bij mij werd het opgelost door op mijn iPhone “Privédoorgifte in ICloud” uit te schakelen. Hierna kon de hub voor Buitenhuisverbinding worden ingeschakeld via de Hue app. 
 

“Privédoorgifte in ICloud” vind je:

iPhone instellingen-WiFi-en klik op de i (achter de WiFi naam het verbonden netwerk).

 

Als de hub daarna verbonden is, kan je “Privédoorgifte in ICloud” weer inschakelen.

<>

 

 

JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt, de derde gaat niet branden. Boven stond iets over Hertz. Dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik niet weet hoe ik dat moet doen. Ik heb een iPhone. Gekeken naar jouw suggestie maar ik zie die optie niet staan als ik op het i-tje druk bij het WiFi netwerk. 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

De ethernetkabel is dus aangesloten. Al geprobeerd om een paar seconden de grote knop van de bridge ingedrukt te houden?

JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Yeppppp, al menig keer….

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@JoyceK Er zijn nog twee dingen die ik kan bedenken om uit te proberen, de eerste is om tijdelijk even het 5GHz WiFi netwerk op het modem uit te zetten, en dan nog een keer proberen de bridge te connecten. En ik weet niet of je nog meer apparaten met utp kabel op het modem heb zitten, maar anders die even los koppelen en alleen de Hue bridge op het modem, tijdens het aanmelden van de Hue bridge.

 

En zie je trouwens wel de Hue bridge in de lijst met apparaten in het modem menu staan? En heb je locatiebepaling rechten voor de Hue app aanstaan op je telefoon?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Flo27 

Om misverstanden te voorkomen en natuurlijk voor de duidelijkheid twee vragen:

  1. welke Hue-bridge heb je de linker of de rechter
  2. heb je jouw Hue-bridge in een winkel gekocht of bijvoorbeeld via Marktplaats?

JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, ga dat vandaag nog even proberen. Heb er inderdaad nog iets in zitten, de tp link extra WiFi spots. Ja, hij is wel zichtbaar als apparaat in de SmartWifi app én online zegt de app. Wilde inderdaad inloggen op

modem maar dat is ff lastig omdat ik het ww niet meer weet 😬. Dus nu moet ik deze eerst resetten 

JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de linkse Bridge. Nee, niet via Marktplaats. Ooit zelf gekocht en werkte prima onder oude modem. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @JoyceK 

Een beetje lullig maar de linker bridge zal geen verbinding meer kunnen maken met het internet en daarom zullen alleen de twee eerste ledjes branden. 
Philips bracht de linker Hue Bridge V1 in 2012 op de markt en heeft ondersteuning en dus de functionaliteit van deze Bridge op 1 mei 2020 gestopt. Vanaf nu is het dus alleen nog mogelijk om de Philips Hue-lampen die op de Bridge V1 zijn aangesloten, vanaf de app te bedienen. 
Typisch Philips: “Let's make things better!”

JoyceK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij deze allemaal bedankt voor het meedenken. Het is me gelukt…ineens zag ik dat de verkeerde hue app had. Had deze eraf gegooid om alles opnieuw te installeren. Bleek dat ik de app had voor de nieuwe bridge. Niet voor de oude. Deze gedownload en meteen werkte weer alles!!! Wel apart dat nu standaard maar twee lampjes branden op de bridge. Hoe dan ook, mijn lampen werken weer met de app! 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

2 lampjes wil zeggen dat bediening van buiten je eigen netwerk niet werkt/aan staat

 

dus mocht je van huis zijn kan je niet je lamped e.d bedienen 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@JoyceK dat er maar twee ledjes branden lijkt vreemd, maar heeft te maken met de verbinding met de buitenwereld. Hierdoor kun je wèl via de app de lampen bedienen, maar niet vanaf een andere locatie dan thuis.

Mocht je om welke reden dan ook willen dat de lampen aan- en uitgaan om een bewoonde indruk te geven tijdens je afwezigheid, dan kun je de nieuwe bridge kopen maar dan ben je wèl weer vijftig euro armer. 😦

Succes verder.

Uitgelicht topic