Rob_bert
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hue Bridge verbindingsprobleem Ziggo Connect Box

Ik heb voor de 2e keer een Hue Bridge gekocht en beiden hebben gewerkt op mijn huidige router, de Ziggo Connect Box. Na verloop van tijd krijg ik een paar keer uitval van de verbinding met de Hue Bridge maar middels opnieuw opstarten krijg ik de Hue Brigde weer aan de praat. Het probleem is uiteindelijk bij beide Bridgdes dat nog maar 1 lampje brand en die aangeeft dat de Bridge stroomt krijgt. Er is geen verbinding meer met de router en ook heen wifi. Ik heb al contact gehad met Hue maar dat levert niks op.

Wie iemand raad?

2 Reacties 2
DON PAPA
Expert
Expert
  • 1898Posts
  • 32Oplossingen
  • 1581Likes

Een moderator zover zien te krijgen dat hij je Connect Box om wil ruilen voor een Ubee UBC1318ZG en deze meteen in bridge mode laten zetten, en zelf een goeie router erachter plaatsen. Ik had voorheen hetzelfde probleem met mijn Hue bridge maar ook met bijvoorbeeld mijn Nest camera's die spontaan de verbinding verloren. Maar sinds dat ik een Ubee UBC1318ZG (bridge mode) heb ontvangen van Ziggo en er een TP-Link Deco X90 achter heb staan als router, heb ik geen enkel probleem meer gehad. Het is niet een goedkopen oplossing, maar liever dat dan je constant te irriteren dat het weer niet goed werkt 😉 

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1157Posts
  • 98Oplossingen
  • 145Likes

Hai @Rob_bert! Zwaar vervelend dat dit probleem steeds opnieuw ontstaat en dat je bezig blijft met resetten. Heb je het modem al teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dit kun je doen door het verstopte reset gaatje voor 30 seconden in te drukken. Hierna gaat hij opnieuw opstarten met de standaard instellingen en gegevens. Hoe gaat het daarna? 

En heb je dit probleem alleen met je Hue Bridge of ook met andere apparaten?

Uitgelicht topic