Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Richard G. wrote:
Aanvulling.
In deze situatie moet je wel dubbele portforwardings gaan geven als je dat nodig hebt.
Om dit te voorkomen kun je in de modem/router 192.168.178.2 (de wan poort van de router dus hier in dit voorbeeld) in de DMZ instellen, dan kun je alle forwardings in je router maken.
DHCP in de modem hoeft niet uit omdat je op 2 netten zit, zo kun je de poorten op de modem ook nog gebruiken. Beter is om Wifi op de modem uit te zetten.
Marten1980 wrote:
Volgens mij moet alleen het verhaal over de dhcp wel uit. Als je in 1 subnet zit. Anders krijg je denk ik conflicten met het toewijzen van ip adressen. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Richard G. wrote:
Hoezo DMZ vermijden?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.