1
Vraag
2
Reacties
abruintje

Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoog packetloss modem

Sinds enkele weken heb ik last van hoog packetloss op mijn connectbox.

Ik haal mijn snelheid met downloaden maar in games merkt ik dat na enige tijd de ping omhoog gaat.

Dit resulteert dat het internet blijft hangen en bijvoorbeeld ziggo go stopt met de melding geen verbinding.

Ook blijft het spel dan hangen.

 

Bij pingplotter zie ik dat de packetloss op mijn connectbox 100% is.

Mijn interne ip van mijn connectbox is192.168.178.1

 

Mijn netwerk:

Connectbox (router mode) ->TP-Link Router (+ mesh) -> switch

 

Alle netwerk word door de TP-Link router beheerd, mijn connectbox geeft alleen een ip aan mijn TP-Link router. Het heeft altijd goed gewerkt tot enkele weken geleden.

Ik heb mijn laptop rechtstreeks aangesloten op de connectbox met het zelfde resultaat.

Ook wifi via mijn mesh vertoond het zelfde gedrag.

Zonder TV aangesloten geen verbetering.

 

Ik vermoed dat het de aansluiting naar buiten is waar storing op zit.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12445Posts
  • 770Oplossingen
  • 4811Likes

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om ofwel het modem in bridge mode te laten zetten of de router als access point te configureren. Router achter router is niet optimaal i.v.m. dubbele NAT.

 

Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd en dient idealiter te worden vervangen door een monteur, er wordt dan kosteloos een btv 01-SET geplaatst.

 

Ik zie geen bijzonderheden in de downstream of upstream, alle waarden zijn zeer goed. Wel zie ik dat er recentelijk een reset heeft plaatsgevonden op het modem.

 

Zou je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?


Tenslotte merk je mogelijk verbetering na het toepassen van deze instellingen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12445Posts
  • 770Oplossingen
  • 4811Likes

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om ofwel het modem in bridge mode te laten zetten of de router als access point te configureren. Router achter router is niet optimaal i.v.m. dubbele NAT.

 

Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd en dient idealiter te worden vervangen door een monteur, er wordt dan kosteloos een btv 01-SET geplaatst.

 

Ik zie geen bijzonderheden in de downstream of upstream, alle waarden zijn zeer goed. Wel zie ik dat er recentelijk een reset heeft plaatsgevonden op het modem.

 

Zou je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?


Tenslotte merk je mogelijk verbetering na het toepassen van deze instellingen.

abruintje
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het modem had ik enkele dagen geleden opnieuw opgestart om te kijken of dit het probleem zou verhelpen.

 

In middels staat mijn modem in bridge (chapo voor de service desk, binnen 30min geregeld via het formulier)

 

Na uitgebreid testen lijkt het nu opgelost.

Waarschijnlijk was de dubbelle NAT het probleem.

Wel vreemd dat het altijd zo goed heeft gewerkt tot enkele weken geleden.

 

Probleem opgelost, dank voor de sneller reactie.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12445Posts
  • 770Oplossingen
  • 4811Likes

Ik kan ook niet direct verklaren waardoor de problemen spontaan lijken te zijn ontstaan (voor zover ik weet is er recentelijk ook geen upgrade geweest voor het modem), maar fijn om te lezen dat de packet loss opgelost lijkt te zijn.

w00tt03t

Stamgast
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Binnen 30 minuten is wel rap ja! Geen idee dat het zo vlug ging

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.