Sinds enkele weken heb ik last van hoog packetloss op mijn connectbox.
Ik haal mijn snelheid met downloaden maar in games merkt ik dat na enige tijd de ping omhoog gaat.
Dit resulteert dat het internet blijft hangen en bijvoorbeeld ziggo go stopt met de melding geen verbinding.
Ook blijft het spel dan hangen.
Bij pingplotter zie ik dat de packetloss op mijn connectbox 100% is.
Mijn interne ip van mijn connectbox is192.168.178.1
Mijn netwerk:
Connectbox (router mode) ->TP-Link Router (+ mesh) -> switch
Alle netwerk word door de TP-Link router beheerd, mijn connectbox geeft alleen een ip aan mijn TP-Link router. Het heeft altijd goed gewerkt tot enkele weken geleden.
Ik heb mijn laptop rechtstreeks aangesloten op de connectbox met het zelfde resultaat.
Ook wifi via mijn mesh vertoond het zelfde gedrag.
Zonder TV aangesloten geen verbetering.
Ik vermoed dat het de aansluiting naar buiten is waar storing op zit.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om ofwel het modem in bridge mode te laten zetten of de router als access point te configureren. Router achter router is niet optimaal i.v.m. dubbele NAT.
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd en dient idealiter te worden vervangen door een monteur, er wordt dan kosteloos een btv 01-SET geplaatst.
Ik zie geen bijzonderheden in de downstream of upstream, alle waarden zijn zeer goed. Wel zie ik dat er recentelijk een reset heeft plaatsgevonden op het modem.
Zou je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?
Tenslotte merk je mogelijk verbetering na het toepassen van deze instellingen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om ofwel het modem in bridge mode te laten zetten of de router als access point te configureren. Router achter router is niet optimaal i.v.m. dubbele NAT.
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd en dient idealiter te worden vervangen door een monteur, er wordt dan kosteloos een btv 01-SET geplaatst.
Ik zie geen bijzonderheden in de downstream of upstream, alle waarden zijn zeer goed. Wel zie ik dat er recentelijk een reset heeft plaatsgevonden op het modem.
Zou je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?
Tenslotte merk je mogelijk verbetering na het toepassen van deze instellingen.
Het modem had ik enkele dagen geleden opnieuw opgestart om te kijken of dit het probleem zou verhelpen.
In middels staat mijn modem in bridge (chapo voor de service desk, binnen 30min geregeld via het formulier)
Na uitgebreid testen lijkt het nu opgelost.
Waarschijnlijk was de dubbelle NAT het probleem.
Wel vreemd dat het altijd zo goed heeft gewerkt tot enkele weken geleden.
Probleem opgelost, dank voor de sneller reactie.
Ik kan ook niet direct verklaren waardoor de problemen spontaan lijken te zijn ontstaan (voor zover ik weet is er recentelijk ook geen upgrade geweest voor het modem), maar fijn om te lezen dat de packet loss opgelost lijkt te zijn.
Binnen 30 minuten is wel rap ja! Geen idee dat het zo vlug ging
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.