jeroenm1

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoog aantal Uncorrectables sinds nieuw modem

Hoi Ziggo Community Leden,

 

Sinds mijn modem recent vervangen is door de Ubee UBC1318ZG heb ik last van uncorrectables.

Om dit op te lossen heb ik de interne coax installatie van ons huis onderhanden genomen en alles vervangen door Ziggo gecertificeerde kabels/ stekkers en splitters.

 

Echter heb ik na 2 uur uptime alweer een hele hoop uncorrectables, zie screenshots hieronder.

 

Firefox_Screenshot_2021-12-31T15-53-42.754Z.png

IMG_8402.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat zou ik nog meer kunnen doen, om het aantal uncorrectables naar 0 te reduceren?

 

Bedankt!

 

- Jeroen

Uitgelicht
jeroenm1
topicstarter
Level 4
  • 36Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Marijede verbinding is weer stabiel sinds afgelopen donderdag. Ben in het weekend wel niet veel thuis geweest, maar als ik kijk naar de monitoring ziet het er goed uit. Afgezien van een dipje in de MER geen opmerkelijk hoge stijging in de uncorrectables.

 

SSituatie op het moment (Statistieken sinds donderdag)Situatie op het moment (Statistieken sinds donderdag)

 

 

 

50 Reacties 50
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

In de basis niets, als je de mogelijkheid hebt om het modem een keer een uur in de wandcontactdoos zelf te steken, dan kun je de splitter mogelijk uitsluiten als oorzaak, blijven de uncorrectables, dan is Ziggo aan zet met mogelijk een nieuwe wandcontactdoos.

Haal wel even als de stekker erin zit, de stroom 30 seconden van het modem, dan heb je een frisse tabel.

 

Blijven de uncorrectables weg, dan ligt het aan de splitter en kan Ziggo je een nieuwe splitter opsturen.

Ziggo heeft alleen een 2weg stekker die ze op kunnen sturen.

jeroenm1
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Bert  bedankt voor de suggestie. Ik heb het modem voor een klein uur rechtstreeks op de wandcontactdoos aangesloten. Heb echter weer uncorrectables... 😥

 

Firefox_Screenshot_2021-12-31T18-07-06.314Z.png

 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Alleen in de hoogste kanalen zo te zien. Komt vaker voor door ‘instraling’. Belangrijkste is: ondervind je problemen?

jeroenm1
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja, sorry had ik misschien even moeten vermelden.Tijdens games merk ik wel af en toe een instabiliteit, zelfs soms een time-out van de servers.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

OK, duidelijk, nu direct op het AOP nog instraling, dan is Ziggo nu aan zet.

jeroenm1
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Ziggo is het mogelijk een afspraak te maken ter herstel/ vervanging van mijn AOP?

 

Bedankt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@jeroenm1 Op @Ziggo wordt niet gereageerd, alles wordt in volgorde van binnenkomst verwerkt of er moet iets zeer urgent zijn.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @jeroenm1, er is al flink wat uitgetest, super! Ik sluit me aan bij de rest en heb om die reden een monteur ingepland. De monteur komt langs op woensdag  05-01-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Hou je ons op de hoogte? 

jeroenm1
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Lottebedankt! Ik houd jullie op de hoogte.

jeroenm1
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Gisteren is de monteur langsgekomen, heeft ook het AOP vervangen voor een nieuw exemplaar. De uncorrectables zijn gedeeltelijk verdwenen. Echter op kanaal 32 heb ik in de afgelopen 19 uur weer een hoop uncorrectables. 😥

 

jeroenm1_0-1641471198500.png

 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @jeroenm1

Bedankt voor je update. Ik heb de notities van de monteur er even bij gepakt en zie dat hij werkzaamheden heeft verricht aan de hoofdaansluiting. De monteur geeft aan dat als er nog problemen zijn, er meer moet gebeuren met de hoofdaansluiting maar dat je hiervoor eerst elektra aan moet passen. Maar voor we over gaan op eventueel nog een monteur ben ik vooral ook benieuwd wat je ervaring is met de verbinding?

 

jeroenm1
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Rikst, Ja, heb helaas nog steeds af en toe problemen van latency. Wel is het aantal errors sinds de eerste nacht sterk gedaald. Momenteel ~10.000 per dag waarvan de meeste op kanaal 32 en een aantal op 31. De monteur vertelde inderdaad dat er iets aan de elektra gedaan moest worden.

 

Ik moet het een en ander nog bekijken hoe het zit aangesloten, maar de kabel in kwestie staat of volledig spanningsloos of deze heeft spanning voor 2 minuten per dag (1 minuut in de morgen en 1 minuut als de zon weer onder gaat).

 

Komend weekend zal ik dit even bekijken en naar gelang van de situatie proberen op te lossen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat het niet opgelost is @jeroenm1 Ik snap dat je het even rustig moet bekijken. Je weet ons te vinden als dat nodig is!

jeroenm1
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Rikst @Lotte ,

 

Ik heb het een en ander onderzocht hier in huis. Het elektra verhaal van de monteur heb ik bekeken en ook uitgesloten als het probleem. De kabel in kwestie staat al reeds +10 jaar geen 230v meer op en een loze kabel kan geen interferentie veroorzaken.

 

Heb dan ook het monitoringsscript van @tobiastheebe in gebruik genomen. Hieruit kan ik zien dat het aantal uncorrectables doorgaans langzaam oploopt maar er tijden zijn waarbij deze verveelvoudigen (ook wanneer hier niemand in huis is). Dit doet mij erop lijken dat het probleem zich buitenshuis bevind en dus Ziggo hier verder naar moet kijken.

 

Zie bijgevoegd een aantal grafiekjes vanuit de monitoring.

 

Correctables/ UncorrectablesCorrectables/ UncorrectablesMERMERDS POWERDS POWERUS POWERUS POWERStatus informatieStatus informatie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Leuk om te zien dat je mijn monitoring script gebruikt! Laat het gerust weten als je hierover nog vragen hebt.

 

Ik vermoed zelf dat er bij jou een probleem speelt tussen AOP en EV (straatkast), ook gezien de spreiding in vermogen in de DS.

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

ik heb een soortgelijk probleem (gehad) . Nadat ik de ubee modem kreeg had ik ook een hoop incorrectables... ik heb dat een paar dagen aangekeken en net toen ik er een melding van wou maken waren ze zo goed als weg.

Een tijd lang goed gegaan en de laatste tijd zijn ze er weer. Zomaar ineens. Volgens de log meestal op tijden dat iedereen slaapt.. Zo 1 of 2 uur 's nachts.  Dan weer wel..dan niet en zo blijft het heen en weer gaan. Ik denk dat het meer met de wijkapperatuur van ziggo te maken heeft dan met de huisinstallatie. Misschien zijn ze weer bezig op dat moment. Wie weet...sinds ik de modem gereset he is alles weer "goed"

Time Priority Description

2022-01-18 21:50:41noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-18 21:50:34noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:36warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:33noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1970-01-01 00:00:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:21criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-18 01:32:14criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-18 01:32:07criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-18 01:32:07criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-18 01:31:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-18 01:31:41criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:08:15criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:07:56criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:07:32criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:07:18criticalREG RSP not received;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:07:06criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:07:03criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:06:52criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:06:47criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:06:47criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:06:46criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:06:46criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:02:28criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 13:59:53criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:03:24criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:03:23criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:03:22criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:03:12criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:03:10criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:03:08criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 14:03:07criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-01-14 13:56:49criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:9a:4a:20;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
jeroenm1
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebejij bedankt voor het script! Maakt het een stuk makkelijker om zaken overzichtelijk te krijgen. 🙂

@pox-iegebeurd inderdaad op voor het oog random tijdstippen en voor een random duur. Althans ik heb er nog geen regelmaat in kunnen ontdekken.

 

Mocht het probleem inderdaad tussen de wijkkast en mijn AOP bevinden wat zou hieraan gedaan kunnen worden? Komt er dan een monteur de kabel (kostenloos) vervangen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als er een inderdaad een probleem in de buitenkabel wordt vastgesteld door een monteur, dan zijn er verschillende vervolgstappen mogelijk, afhankelijk van de aard en locatie van het probleem. Het repareren of vervangen van (een gedeelte van) de kabel kan zo'n vervolgstap zijn. Ziggo neemt in dat geval contact op met een aannemer (er zijn contracten met diverse aannemers, afhankelijk van de regio) om het probleem te herstellen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @jeroenm1, super dat je het script van @tobiastheebe hebt gebruikt om het overzichtelijk te maken. Enorm bedankt voor het delen van deze informatie! Ik stel voor om een netwerk monteur in te plannen, deze heb ik ingepland op 26-01-2022 tussen 12:00-18:00 uur. Mocht dit helemaal niet uitkomen, dan kun je de afspraak gerust verplaatsen. De monteur gaat met je mee kijken naar de oorzaak en kan ook verder in het netwerk kijken. Hou je ons op de hoogte? 

Uitgelicht topic