keesvan

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoofdaansluiting vervangen

Ik heb van de week 3 maal klantenservice gebeld omdat me hoofdaansluiting (gewoon simpel een doosje vervangen wat ik zelf doe) niet voldoet aan me nieuwe abbo giga die ik van de week afsloot . maar ik kreeg de 3e medewerker een man aan de telefoon omdat ik vroeg waar me hoofdaansluiting bleef die me al 5 dagen geleden beloofd was om op te sturen hing hij gewoon op 

?? Delta is nu in de straat bezig en ik ken ondanks ik al heel veel jaren bij jullie klant ben nog binnen 2 weken opzeggen en mischien ga ik dat gewoon doen en stuur ik het modem terug .Zo ga je niet met klanten om Ziggo😖

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Eventjes een update ik heb als aop de D10-01 en heb ondertussen de goede splitter opgestuurd gekregen en aangesloten en jaaa snelheid van up en down zijn  goed .  980/51  en bedankt voor jullie goede antwoorden en zorgen.Ik was ik best wel bot vorige week en sorry daarvoor maar was eventjes kwaad en mag niet meer gebeuren 😁 .Dus toch voor het vertrouwde Ziggo gekozen waar ik al jaren tevreden over was en alles werkt nu perfect .😉 

 

groetjes Keesvan

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt dit formulier invullen om een monteursafspraak te laten inplannen voor het vervangen van het AOP, dit is kosteloos.

 

Het is niet toegestaan om het AOP zelf te vervangen, dit valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo. Een nieuw AOP wordt dan ook niet toegestuurd.

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

okee jammer 2 draadjes heb ik de vorige keer gedaan ? en op een monteur hebben wij geen tijd voor jammer ziggo ik ga verder kijken

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

en ik wens ook niet dat een medewerker van Ziggo ophangt ? ik betaal genoeg voor het abbo 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@keesvan de monteur kan ook in de avond of op zaterdag.

Ik zou er nog eens over nadenken...het gras bij de buren is altijd groener....

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

klopt maar waarom beloven ze heel de week dat ze de spullen opsturen ?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik denk dat jouw vraag niet goed is begrepen. AOP's worden namelijk al jaren niet meer toegestuurd. De klantenservice kan splitters en kabels toesturen.

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

werkt trouwens me giga modem op mijn sq601 hoofdaansluiting ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@keesvan Het zijn geen 2 draadjes, de 2 draadjes zijn van KPN.

Het is een coax kabel met een kern en een gevlochten mantel die op een bepaalde manier verbonden moet zijn in een galvanisch gescheiden abonnee Overname Punt.

 

Ziggo is met het sturen van een AOP gestopt, omdat die meestal niet goed werd aangesloten en monteurs langer bezig waren met het oplossen van de groter gemaakte problemen b.v met de te kort afgeknipte kabels, waarvoor weer een aannemer moet komen om de te korte kabel opnieuw vanuit buiten naar binnen op te voeren.

Doordat het te vaak misging met verkeerd aangesloten verbindingen en koppelingen en stekkers, zelfs kroonsteentjes werden en worden nog gevonden, als er alsnog een storingsmonteur naartoe moet, is er besloten om daarmee te stoppen, het kost te veel om alle veroorzaakte problemen op te lossen.

 

Ziggo biedt je een gratis monteur die ook de 1e splitter en korte kabels gratis installeert, als die nodig zijn.

Ik weet dat je bij Delta / KPN / enz. ook geen 1e contactdoos toegestuurd krijgt, als die defect is, dus er is wat dat betreft geen verschil.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De SQ601 is een splitter, geen AOP. Het AOP achter de SQ601 zou een TRAS-10/1000 of DIO-01 (met 'sleutelgat') moeten zijn. Een DOCSIS 3.1-modem komt hierop wel online, maar de stabiliteit en/of snelheid van de internetverbinding kunnen te wensen overlaten.

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

dank je wel voor jullie antwoord ik ga het overwegen maar die man achter die telefoon wordt wel betaald van ons abbo geld en hij hang gewoon op en dat vindt ik heel erg  

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als iemand mij belt en begint met: waar blijft mijn hoofdaansluiting?! zou ik ook ophangen..

ook kan het zijn dat zijn verbinding gewoon wegviel? vind het nogal raar dat je meteen van het slechtste uitgaat en iedereen bij ziggo over 1 kam scheert.

 

als je een nieuw aop wilt zal er een monteur moeten komen

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

okee jammer weet nu genoeg 😎 

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

prettig weekend  maar naar 2 keer beloven en derde keer op hangen sorry maar ik ga heul hard nadenken en prettig weekend 😎

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

gek  he dat ziggo zoveel klanten nu verliest in brabant 😋

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @keesvan 

Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen, maar wat wordt er nu door u verwacht; moet een Ziggo-moderator u nog verder helpen?

💡 Misschien nog een handige tip: als u rechtsboven uw bericht klikt op het symbool met het pijltje, dan kunt u gedurende één uur uw bericht aanpassen en/of aanvullen en hoeft u niet telkens een nieuw bericht te starten.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @keesvan

Welkom op de Ziggo Community en sorry voor mijn late reactie.

Ik kan mij voorstellen dat je totaal niet te spreken bent over de gang van zaken voor wat betreft mijn collega's. Toezeggingen doen die niet waargemaakt kunnen worden, schiet niemand iets mee op. Sorry hiervoor. 

Ondertussen zijn we bijna een week verder en ben ik erg benieuwd hoe het ervoor staat. Kun je hier duidelijkheid over geven? Voor in het geval er nog steeds een monteur ingepland moet worden om het AOP te vervangen, mag je jouw adresgegevens invullen in jouw Communityprofiel. Dan regel ik dit voor je

Ik hoor graag van je.

keesvan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Eventjes een update ik heb als aop de D10-01 en heb ondertussen de goede splitter opgestuurd gekregen en aangesloten en jaaa snelheid van up en down zijn  goed .  980/51  en bedankt voor jullie goede antwoorden en zorgen.Ik was ik best wel bot vorige week en sorry daarvoor maar was eventjes kwaad en mag niet meer gebeuren 😁 .Dus toch voor het vertrouwde Ziggo gekozen waar ik al jaren tevreden over was en alles werkt nu perfect .😉 

 

groetjes Keesvan

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen. Vervanging van het AOP is nog steeds wenselijk. De DIO-01 is ontworpen voor doorgave tot 1 GHz, wat momenteel nog voldoet, maar uiteindelijk wordt het bestaande OFDM-kanaal uitgebreid en/of komt er een tweede OFDM-kanaal bij, dan worden er wel frequenties boven 1 GHz gebruikt.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Super fijn dat het opgelost is en alles weer goed werkt, @keesvan Dat is het allerbelangrijkste! 
Voor nu is het nog prima, maar met het oog op de toekomst ben ik het wel met @tobiastheebe eens. Wanneer ik hiervoor een monteur mag/kan inplannen, laat je het maar weten. 

Uitgelicht topic