1
Vraag
2
Reacties
Lars7777

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoofdaansluiting en ziggo kastje zelfde ingang?

Ik zie net dat bij mijn nieuwe huis (geen nieuwbouw) de hoofdaansluiting in de meterkast dezelfde coax ingang heeft als het Ziggo kastje, allebei een vrouwtje. Er zit een hele oude verdeler onder waar ik niet van plan ben iets mee te doen. Ik dacht simpel, stekker eruit en coax kabel van kastje naar hoofdaansluiting erin, maar dat gaat dus niet. Ik zie vast iets over het hoofd, kan iemand mij vertellen hoe dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Lars7777! Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂 Er komt natuurlijk veel kijken bij een verhuizing en ik begrijp dat je met wat vraagtekens zit over hoe de producten op je nieuwe adres aangesloten moeten worden.

 

@tobiastheebe gaf het al aan, je hoofdaansluiting is wel aan vervanging toe. Met een verhuizing heb je recht op een installatiemonteur en het lijkt me verstandig een monteur langs te laten komen zodra de verhuizing verwerkt is om alles correct aan te sluiten. Zo weet je zeker dat je even vooruit kunt en storingsvrij gebruik kunt maken van onze diensten op je nieuwe adres. Wel zo fijn, lijkt me! De monteur heeft uiteraard alle benodigde aansluitmaterialen bij zich.

Je verhuizing is nog niet verwerkt in het systeem en heeft als wensdatum 17 december 2021. Op die dag zal de verhuizing doorlopen in onze systemen en eenmaal afgerond is het voor ons (en onze klantenservice) mogelijk om een monteursafspraak in te plannen voor je nieuwe adres. Neem gerust contact met ons op hiervoor.

 

Bij verdere vragen horen we het graag. Mooie dag gewenst en succes alvast met verhuizen! 

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De TRP-10/FI is een gedateerd AOP (circa 30 jaar oud) en wordt kosteloos vervangen door een monteur. Als nieuw type zal een TRISZ-DG300 of btv 1 IEC-NL geplaatst worden.

 

Als je geen TV/decoder gaat aansluiten op coax, dan is de splitter overbodig en kun je het modem direct op het AOP aansluiten met een IEC/F-kabel (groen/rood). In sommige gevallen is dan wel het vermogen te hoog (een splitter zorgt voor demping) en moet een losse demper (attenuator) vóór het modem geplaatst worden.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Lars7777! Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂 Er komt natuurlijk veel kijken bij een verhuizing en ik begrijp dat je met wat vraagtekens zit over hoe de producten op je nieuwe adres aangesloten moeten worden.

 

@tobiastheebe gaf het al aan, je hoofdaansluiting is wel aan vervanging toe. Met een verhuizing heb je recht op een installatiemonteur en het lijkt me verstandig een monteur langs te laten komen zodra de verhuizing verwerkt is om alles correct aan te sluiten. Zo weet je zeker dat je even vooruit kunt en storingsvrij gebruik kunt maken van onze diensten op je nieuwe adres. Wel zo fijn, lijkt me! De monteur heeft uiteraard alle benodigde aansluitmaterialen bij zich.

Je verhuizing is nog niet verwerkt in het systeem en heeft als wensdatum 17 december 2021. Op die dag zal de verhuizing doorlopen in onze systemen en eenmaal afgerond is het voor ons (en onze klantenservice) mogelijk om een monteursafspraak in te plannen voor je nieuwe adres. Neem gerust contact met ons op hiervoor.

 

Bij verdere vragen horen we het graag. Mooie dag gewenst en succes alvast met verhuizen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic