Hoofd emailadres wijzigen

Ik wil graag mijn hoofdemail adres wijzigen,maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.Kan iemand mij helpen?
nicoenesther
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 Geaccepteerde oplossing

@nicoenesther,

je kunt je hoofdemail adres niet veranderen via Mijn Ziggo. Wel kan je alliassen aanmaken al zijn ook daarmee de nodige problemen. Om een ander hoofdemail adres te krijgen, indien mogelijk, zal je contact moeten opnemen met Ziggo.
Succes
Jos

@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos

Bekijk in context

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1639Reacties
  • 155Oplossingen
  • 396Likes
40 Reacties 40

Ga naar Ziggo mail. U vindt daar een optie email en wachtwoorden beheren. Klik die aan, log in en de rest wijst zich vanzelf.
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2749Likes

@nicoenesther,

je kunt je hoofdemail adres niet veranderen via Mijn Ziggo. Wel kan je alliassen aanmaken al zijn ook daarmee de nodige problemen. Om een ander hoofdemail adres te krijgen, indien mogelijk, zal je contact moeten opnemen met Ziggo.
Succes
Jos

@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos

Bekijk in context

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1639Reacties
  • 155Oplossingen
  • 396Likes

Je hoofd e-mailadres is alleen aan te passen via de klantenservice.

Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

N.N. wrote:

Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.


Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. Er is verschil tussen wat oud-Ziggo en oud-UPC klanten zien op de website. Dat is waarschijnlijk ook het geval bij Ziggo mail.
Jos
Sparco1955
Expert
Expert
  • 1639Reacties
  • 155Oplossingen
  • 396Likes

Sparco©1963 wrote:

@Jan F.
bij Ziggo mail zijn geen optie's om email en wachtwoorden te beheren, althans als oud UPC'er kan ik ze niet vinden.
Misschien ook hier weer onderscheid tussen Ziggo en UPC ?
Jos


Ik ben ook oud UPC. Onder de ruimte waar het wachtwoord moet worden ingevuld op het inlogscherm zie ik de link.
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2749Likes

@Jan F.

je hebt volkomen gelijk, heb ik totaal overheen gekeken. En dat terwijl in een oudere discussie, ik het zelf aangaf waar men het kon vinden.
Jos
Sparco1955
Expert
Expert
  • 1639Reacties
  • 155Oplossingen
  • 396Likes

Sparco©1963 wrote:
N.N. wrote:

Via Ziggo Mail is wel degelijk aanpasssen van e-mailadressen en aliassen mogelijk, net als in MijnZiggo.
Alleen aliassen aanmaken is nog niet mogelijk, wordt aan gewerkt.


Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. Er is verschil tussen wat oud-Ziggo en oud-UPC klanten zien op de website. Dat is waarschijnlijk ook het geval bij Ziggo mail.
Jos

Ik ben zelf oud-UPC-klant en kan alles doen met mijn e-mail wat ik wil in MijnZiggo of ZiggoMail, alleen aliassen aanmaken kan nog niet, zoals ik al eerder schreef.

Het is jammer dat je niet kunt zien wie oud-UPC en wie oud-Ziggo is,
anders kun je nog duidelijker antwoord geven of geen antwoord, want ik weet bijvoorbeeld niet hoe het in oud-Ziggo geregeld is/was.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Als ik inlog op "Ziggo mail" zie ik inderdaad een link om emailadressen aan te passen of aan te maken, alleen het hoofd mailadres is nog het oude emailadres wat ooit toebehoorde aan mijn in 2013 overleden echtgenote. Met andere woorden het is dus oude informatie die er tevoorschijn komt. In 2013 heb ik het hoofd mailadres laten aanpassen.
Als ik inlog in "Mijn Ziggo" dan komen wel de juiste gegevens tevoorschijn.
Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende gegevens.
Ik vergeet te vermelden dat ik een UPC klant was.
Ik ga maar eens met klantenservice bellen.
dartelaar
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dartelaar wrote:

Ik ga maar eens met klantenservice bellen.


Dat kan natuurlijk, maar u kunt dat ook doen via het [url=]https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier doen.
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2749Likes

Jan F. wrote:
dartelaar wrote:

Ik ga maar eens met klantenservice bellen.


Dat kan natuurlijk, maar u kunt dat ook doen via het [url=]https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier doen.


Dat is natuurlijk ook een optie
dartelaar
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nicoenesther wrote:
Ik wil graag mijn hoofdemail adres wijzigen,maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.Kan iemand mij helpen?

De enigste manier waarop dat kan is met de klantenservice contact opnemen per telefoon of via het contactformulier.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Jan F. wrote:
Ga naar Ziggo mail. U vindt daar een optie email en wachtwoorden beheren. Klik die aan, log in en de rest wijst zich vanzelf.

Het hoofdemailadres is NIET in MijnZiggo te wijzigen, dat kan alleen via de klantenservice.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

dartelaar wrote:
Als ik inlog op "Ziggo mail" zie ik inderdaad een link om emailadressen aan te passen of aan te maken, alleen het hoofd mailadres is nog het oude emailadres wat ooit toebehoorde aan mijn in 2013 overleden echtgenote. Met andere woorden het is dus oude informatie die er tevoorschijn komt. In 2013 heb ik het hoofd mailadres laten aanpassen.
Als ik inlog in "Mijn Ziggo" dan komen wel de juiste gegevens tevoorschijn.
Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende gegevens.
Ik vergeet te vermelden dat ik een UPC klant was.
Ik ga maar eens met klantenservice bellen.

In MijnZiggo staat het correspondentie e-mailadres en dat is zelf te wijzigen.
Het correspondentieemailadres in MijnZiggo kan je hoofdemailadres zijn of een ander e-mailadres als je graag wilt dat daar je e-mails van Ziggo terecht komen zoals facturen, nieuwsbrieven e.d. In Ziggo Mail staat het hoofd emailadres en dat is alleen te wijzigen via de klantenservice.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Ik heb inmiddels met de klantenservice contact gehad en ik zou vandaag (08-07-2015) om 20.00 uur worden teruggebeld omdat die persoon het een en ander moest uitzoeken (ik zal de naam niet noemen). Na veel uitleg was het hem duidelijk welk probleem er bij mij speelt, het was een goed gesprek en ik had goede hoop dat het goed zou komen maar helaas ik ben vandaag niet gebeld en het probleem is nog niet opgelost. Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende systemen. UPC heeft mij twee jaar geleden verzekerd dat het mail adres niet meer in hun administratie aanwezig was en nu is het er toch, vreemd hè.
dartelaar
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dartelaar wrote:
Ik heb inmiddels met de klantenservice contact gehad en ik zou vandaag (08-07-2015) om 20.00 uur worden teruggebeld omdat die persoon het een en ander moest uitzoeken (ik zal de naam niet noemen). Na veel uitleg was het hem duidelijk welk probleem er bij mij speelt, het was een goed gesprek en ik had goede hoop dat het goed zou komen maar helaas ik ben vandaag niet gebeld en het probleem is nog niet opgelost. Mijn Ziggo en Ziggo mail werken dus met verschillende systemen. UPC heeft mij twee jaar geleden verzekerd dat het mail adres niet meer in hun administratie aanwezig was en nu is het er toch, vreemd hè.

Jammer dat je nog géén reactie van Ziggo hebt gehad.
Voor alle duidelijkheid: in MijnZiggo staat het correspondentie-adres waar je e-mails naar gestuurd worden door Ziggo, dat kun je eenvoudig zelf wijzigen, dat kan ook een Outlook-, GMail- of Yahoo-adres zijn.
In ZiggoMail staat het hoofdmailadres, je ooit toegekend door UPC/Ziggo toen je het abonnement afsloot en dat kun je niet zelf wijzigen
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?
SarahZ
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 547Reacties
  • 40Oplossingen
  • 0Likes

Sarah Ziggo wrote:
@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?

Ja ze hebben mij proberen te bellen op mijn huistelefoon maar daar is overdag niemand aanwezig, de beste manier om mij te bellen is via mijn mobiel *. In 2013 heb ik het hoofdmailadres via de toenmalige klantenservice laten aanpassen en mij is via mails toegezegd dat het adres uit de administratie is verwijdert en nu is het opeens toch weer mijn hoofdmailadres althans in Ziggo mail. In "mijn Ziggo" is het wel correct.
Ik hoop toch dat het wordt aangepast.
dartelaar
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een telefoonnummer en e-mailadres opnemen in een reactie is niet verstandig.

@Sarah
Kan je die verwijderen?
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2749Likes

dartelaar wrote:
Sarah Ziggo wrote:
@dartelaar, heel rot dat dit zo lang moet duren. Excuses daarvoor. Is er inmiddels al contact geweest?

Ja ze hebben mij proberen te bellen op mijn huistelefoon maar daar is overdag niemand aanwezig, de beste manier om mij te bellen is via mijn mobiel *. In 2013 heb ik het hoofdmailadres via de toenmalige klantenservice laten aanpassen en mij is via mails toegezegd dat het adres uit de administratie is verwijdert en nu is het opeens toch weer mijn hoofdmailadres althans in Ziggo mail. In "mijn Ziggo" is het wel correct.
Ik hoop toch dat het wordt aangepast.


Het is nog steeds niet opgelost, het hoofd e-mailadres is nog steeds die van mijn overleden echtgenote, ik zou dit toch echt wel aangepast hebben zoals het was afgesproken en aangepast bij voormalig UPC
dartelaar
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misschien is het handig om er nog eens een contactformulier aan te wagen, dan heb je alles zwart-op-wit, goed voor dossiervorming.
Heb je eventueel nog een reactie op een eerder contactformulier, dan zou je via dat bestaande contactformulier tussen speciaal aangegeven lijnen alsnog een keer kunnen reageren, want dan heb je al een bestaand dossiernummer.
Slordig van Ziggo zoals daar mee omgegaan wordt.
Succes.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

N.N. wrote:
Misschien is het handig om er nog eens een contactformulier aan te wagen, dan heb je alles zwart-op-wit, goed voor dossiervorming.
Heb je eventueel nog een reactie op een eerder contactformulier, dan zou je via dat bestaande contactformulier tussen speciaal aangegeven lijnen alsnog een keer kunnen reageren, want dan heb je al een bestaand dossiernummer.
Slordig van Ziggo zoals daar mee omgegaan wordt.
Succes.


Dat is idd een optie, ga maar eens in mijn archief zoeken of ik iets kan vinden.
Maar het is wel raar dat het voor de overname van Ziggo wel goed was.
Bedankt voor de reactie super user
dartelaar
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is de oplossing. Bij mij speelt hetzelfde probleem. Na contact gehad te hebben met klantenservice is mij verteld dat ik een brief moet schrijven met kopie van mijn ID bewijs om het hoofd-emailadres te wijzigen. Ook al staat het contract op je eigen naam. Was onaangenaam verrast over deze administratieve rompslomp in dit digitale tijdperk en per slotte bij het aangaan van een contract, tussentijds wijzigen van pakket, adreswijziging is ook geen kopie ID nodig. Het schijnt de wet te zijn. Verder als trouwe abonnee een korting aangeboden gekregen. Heel fijn, maar voorwaarde was nieuwe jaarcontract afsluiten met korting voor zes maanden. Nu kan ik per maand opzeggen. Wat schiet ik er als klant mee op......trek dus aan het kortste eind.
monique29
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

monique29 wrote:
Verder als trouwe abonnee een korting aangeboden gekregen. Heel fijn, maar voorwaarde was nieuwe jaarcontract afsluiten met korting voor zes maanden. Nu kan ik per maand opzeggen. Wat schiet ik er als klant mee op.

Heeft u als "trouwe" klant er behoefte aan om op te zeggen? Als u toch de intentie heeft te blijven, pak die korting dan..
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16285Reacties
  • 1292Oplossingen
  • 2749Likes

Jan F. wrote:
monique29 wrote:
Verder als trouwe abonnee een korting aangeboden gekregen. Heel fijn, maar voorwaarde was nieuwe jaarcontract afsluiten met korting voor zes maanden. Nu kan ik per maand opzeggen. Wat schiet ik er als klant mee op.

Heeft u als "trouwe" klant er behoefte aan om op te zeggen? Als u toch de intentie heeft te blijven, pak die korting dan..



Ben inderdaad al aan het orienteren. Ben ik en goedkoper uit, kan een nieuw hoofdemailadres regelen en per maand opzeggen. Wat houdt mij tegen.....
monique29
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nicoenesther wrote:
Ik wil graag mijn hoofdemail adres wijzigen,maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.Kan iemand mij helpen?


Ik weet dat het lang geleden is, maar ben benieuwd of het je uiteindelijk gelukt is? Ik zit midden dit proces en irriteer me mateloos over he het gaat...
A.Schram
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@A.Schram:
het beste kunt u even met de klantenservice contact opnemen hierover.
U kunt dit namelijk niet zelf wijzigen.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Ook ik wil mijn hoofd-emailadres wijzigen zodat e-mails op het oude niet, door mij in gebruik zijnde adres, gebounced worden
Klantenservice laat echter weten dit niet te kunnen doen omdat dan het computersysteem in de war raakt! Wat een achterhaald computersysteem.
Daisy25
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Daisy25 wrote:
Ook ik wil mijn hoofd-emailadres wijzigen zodat e-mails op het oude niet, door mij in gebruik zijnde adres, gebounced worden
Klantenservice laat echter weten dit niet te kunnen doen omdat dan het computersysteem in de war raakt! Wat een achterhaald computersysteem.

Als je een abo bent aangegaan vóór 13 april 2015 kreeg je standaard een e-mailadres toegewezen dat bij je abo blijft zolang als je abo bestaat, bovendien kon je extra e-mailaccounts en/of aliassen aanmaken.
Na de fusie wordt er standaard geen e-mailaccount aan je abo gekoppeld omdat niet iedere klant daar behoefte aan heeft en er ook alternatieven zijn zoals gmail en outlook en kun je op vrijwillige basis 1 of meerdere e-mailaccounts en/of aliassen aanmaken.
Jij hebt waarschijnlijk nog een e-mail account van vóór de fusie en dat kan alléén aangepast worden ingeval van overlijden, scheiding en dat soort ingrijpende voorvallen door middel van een speciaal formulier of schriftelijk verzoek via het contactformulier.
In jou geval zou ik adviseren, maak een nieuw @ziggo.nl-account aan en laat het standaard account links liggen.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Ik heb al langer een ander e-mail account, dat is het probleem niet. En de ooit extra aangemaakte e-mailadressen waren makkelijk te verwijderen.
Wel is het een probleem dat er 1 adres, het originele, door niemand gewijzigd of verwijderd kan worden tenzij er iets verschrikkelijks met mij gebeurt.
Begrijp ik goed dat ik als ik mijn lidmaatschap opzeg en opnieuw een abonnement afsluit (bij Ziggo of elders) mijn probleem wel voor altijd is opgelost?
Daisy25
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Daisy25 wrote:
Ik heb al langer een ander e-mail account, dat is het probleem niet. En de ooit extra aangemaakte e-mailadressen waren makkelijk te verwijderen.
Wel is het een probleem dat er 1 adres, het originele, door niemand gewijzigd of verwijderd kan worden tenzij er iets verschrikkelijks met mij gebeurt.
Begrijp ik goed dat ik als ik mijn lidmaatschap opzeg en opnieuw een abonnement afsluit (bij Ziggo of elders) mijn probleem wel voor altijd is opgelost?

Om het op die manier te doen is natuurlijk niet zinvol.
Maar eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet goed.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Daisy25 wrote:
Ik heb al langer een ander e-mail account, dat is het probleem niet. En de ooit extra aangemaakte e-mailadressen waren makkelijk te verwijderen.
Wel is het een probleem dat er 1 adres, het originele, door niemand gewijzigd of verwijderd kan worden tenzij er iets verschrikkelijks met mij gebeurt.
Begrijp ik goed dat ik als ik mijn lidmaatschap opzeg en opnieuw een abonnement afsluit (bij Ziggo of elders) mijn probleem wel voor altijd is opgelost?

Dat is natuurlijk niet de oplossing, maar eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet helemaal.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Ik wil van het oude emailadres af. Verwijderen of blokkeren.
Daisy25
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

N.N. wrote:
Als je een abo bent aangegaan vóór 13 april 2015 kreeg je standaard een e-mailadres toegewezen dat bij je abo blijft zolang als je abo bestaat, bovendien kon je extra e-mailaccounts en/of aliassen aanmaken.


En daar is het bij mij fout gegaan. Ik heb niet de mogelijkheid meer om de mailadressen aan te passen 😞 De optie is er simpelweg niet. Ik kan wel 6 mailadressen aanmaken. Maar als ik mijn huidige Ziggo mailadres invul komt de melding dat het al bestaat.... Dat klopt inderdaad. Dat ben ik en mijn zakelijke alias, van voor de overname. In middels contactformulier ingevuld. Afwachten maar.
MaxH
Expert
Expert
  • 2167Reacties
  • 72Oplossingen
  • 659Likes

MaxH wrote:
N.N. wrote:
Als je een abo bent aangegaan vóór 13 april 2015 kreeg je standaard een e-mailadres toegewezen dat bij je abo blijft zolang als je abo bestaat, bovendien kon je extra e-mailaccounts en/of aliassen aanmaken.


En daar is het bij mij fout gegaan. Ik heb niet de mogelijkheid meer om de mailadressen aan te passen 😞 De optie is er simpelweg niet. Ik kan wel 6 mailadressen aanmaken. Maar als ik mijn huidige Ziggo mailadres invul komt de melding dat het al bestaat.... Dat klopt inderdaad. Dat ben ik en mijn zakelijke alias, van voor de overname. In middels contactformulier ingevuld. Afwachten maar.

Het e-mailadres dat je standaard toegewezen kreeg door fUPC/fZiggo kun je zelf niet wijzigen, dat adres gebruikt Ziggo voor correspondentie naar de klant toe.
Oude @upcmail.nl-adressen zij ook niet (meer) aan te passen sinds de fusie, je kunt alleen de bijbehorende aliassen verwijderen, dat is alles. Ziggo geeft alleen nog @ziggo.nl-adressen uit.
Het is alleen door Ziggo wijzigbaar vanwege bijzondere omstandigheden, anders niet, dus succes met de aanvraag.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Ik kan helemaal niets. Ook geen wachtwoorden wijzigen. Er is al teruggebeld. Helaas net even niet bij de telefoon. Morgen maar.
MaxH
Expert
Expert
  • 2167Reacties
  • 72Oplossingen
  • 659Likes

MaxH wrote:
Ik kan helemaal niets. Ook geen wachtwoorden wijzigen. Er is al teruggebeld. Helaas net even niet bij de telefoon. Morgen maar.


ICT afdeling moet de adressen koppelen aan zowel klantnummer als internet ID/Mijn ziggo
vergetenzoon
Gedreven Raadgever
  • 502Reacties
  • 9Oplossingen
  • 19Likes

Daar zijn ze inmiddels mee bezig 😄
MaxH
Expert
Expert
  • 2167Reacties
  • 72Oplossingen
  • 659Likes

En opgelost. Snelle service van de HD!
MaxH
Expert
Expert
  • 2167Reacties
  • 72Oplossingen
  • 659Likes

Omdat mijn @casema.nl e-mailadres regelmatig gehackt wordt en ik daar mega veel spam op binnen krijg heb ik geprobeerd deze te verwijderen. Ook na contact met de klantenservice blijkt dit niet mogelijk omdat dat het hoofd e-mailadres is. De enige manier om dat e-mailadres te verwijderen is dus door mijn Ziggo abonnement op te zeggen. Te belachelijk voor woorden. Maar ja, er zit dus niets anders op dan op zoek te gaan naar een nieuwe provider. Ik wil namelijk niet dat hij blijft bestaan ook al gebruik ik hem niet.
Fenna2007
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgelicht topic