Gisteren ( vrijdag ) is de Ziggo monteur langs geweest en nadat hij mijn huisaansluiting had gecontroleerd, besloot hij gelijk de lijn te pulsen. Daaruit bleek dat er inderdaad een slecht plek in de coax zat. Gelukkig hadden wij donderdag, een grote struik verwijderd op de plek waar de coax het huis binnenkomt en de grond tot aan de coax voorzichtig afgegraven. Dus kon de monteur gelijk ter plekke kijken en hij viste de oude las zo uit de grond.
Nadat een nieuw stukje coax het huis was ingevoerd en de nieuwe las was gemaakt, kon de AOP ook worden vastgezet. Ook dat is een verbetering, want de vorig hing zwevend, omdat de lengte erg kort was om deze fatsoenlijk, in z'n witte kastje op te hangen.
De lijnmeting daarna bevestigde, dat alle waarden normaal waren en ook de maximale down- en upload waarden konden worden gehaald. Echter nadat de Ubee geplaatst was en deze verbinding had gemaakt, bleken de upstream waarden nog steeds te hoog. Na nogmaals de lijn te hebben gepulsd en getest, werd uiteindelijk de Ubee vervangen, waarna de upstream waarden eindelijk een normaal niveau hadden.
Omdat het een nieuw modem betrof, duurde het natuurlijk even voordat deze geheel online was en aangezien de monteur die middag meer te doen had, kon hij hier niet op wachten en beloofde dat hij wat later op de middag zou terugbellen. Na zo'n 15 minuten was het modem online en bleken alle waarden nog steeds normaal.
Helaas hebben we het belletje gemist, omdat we in de voortuin bezig waren om het gat weer te dichten. Onze excuses daarvoor aan de monteur.
Als bijlage de huidige gegevens, waarbij op channel 10 nog een vreemde piek is te zien. Maar waar alle andere channels eindelijk ook steeds '0' ( nul ) uncorrectables hebben.
Tevens staat de gehele log nu vol met meldingen van vandaag. Misschien kan daar een expert wat meer van zeggen.
Overigens wil ik graag, deze zeer deskundige en vriendelijk monteur hartelijk bedanken voor zijn inzet. Misschien dat een Ziggo mod deze pluim kan doorsturen?