1
Vraag
2
Reageer en help mee
Leonie1986

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Homeylux smartlampen 2.4ghz

Hai allemaal,

 

Van Homeylux heb ik een smartlampen gekocht en deze wil ik allemaal op de wifi van Ziggo aansluiten.

Voor Homeylux MOET je op 2.4Ghz verbinden.

In totaal zijn het ongeveer 35 lampen (spots/plafoniere/buitenlamp), die direct op de wifi aangesloten worden (zonder tussenkomst van hub - dat wordt nog niet ondersteund voor Homeylux). Ze worden bediend met de Homeylux app. 

Situatie:

Begane grond: meterkast met modem (Connect box van Ziggo) +/- 25 smartlampen aansluiten (spotjes plafond)

1e verdieping: wifi pod +/- 10 smartlampen aansluiten (spotjes plafond)

2e verdieping: wifi pod

 

Nu heb ik in totaal ongeveer 18 smartlampen aangesloten en deze ochtend is de wifi + de 2 pods eruit geklapt. Nu is de wifi verbinding weer terug en werken de pods weer, maar vraag ik mij het volgende af:

1. Wordt het te druk op het 2.4Ghz netwerk met alles devices + smartlampen?

2. Hoeveel wifi verbindingen kan het netwerk/modem aan? Zit daar een max. aan?

3. Hoe kan ik binnen 1 wifi-netwerk de verdere lampjes aansluiten en dan nog voldoende bandbreedte overhouden voor mobiele devices en de thuiswerkplekken? Een extra router ertussen zetten? En zo ja , welke?


Bedankt voor het meedenken!

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Het modem kan tot 64 apparaten aan, als ik het goed begrepen heb.

 

Als eerste de basis even onder de loep nemen.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Ik zou altijd verlichting met een controller nemen ipv zonder. Puur omdat je instellingen dan op de controller zelf draaien en je dus geen cloud etc nodig hebt. Ook maken die controllers meestal hun eigen mesh met een ander protocol, bijvoorbeeld Zigbee. Plus als je controller bekabeld aangesloten is dan heb je ook altijd een constante kwaliteit. Stel nu dat je over een paar jaar een nieuw modem van Ziggo krijgt, maar de wifi wat slapper is. Dan kan je dus alsnog met extra wifi punten en andere zaken aan de gang.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic