Francesco
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hogere POST RS fouten dan PRE RS?

Mijn verbinding heeft sinds het laatste onderhoud (1 maart) regelmatig periodes waarin de verbinding effectief down gaat (er is nog wel wat verkeer, maar de latency wordt dan 40-50x zo hoog... Ping tijden naar meerdere hosts downstream gaan dan van ~15ms naar 600-700ms!), en Ziggo heeft het er over een monteur te sturen, met de opmerking dat als het toch in mijn bekabeling zit, ik moet betalen. Het 3e modem zit echter met het door Ziggo nu al 3x geleverde witte kabeltje aan de door Ziggo nu al 3x geleverde splitter, die direct in de muurdoos van de hoofdaansluiting steekt...
Het modem staat in bridge modus, met erachter een eigen router/firewall.

Wat mij echter opvalt is dat op het modem de POST RS errors hoger zijn dan de PRE RS errors, en volgens mij moet dat niet kunnen?

 

2021-03-22 19_21_26-Connect Box.png

2021-03-22 19_21_42-Connect Box.png

 

Ook de upstream power is vrij hoog als ik zo kijk:

2021-03-22 19_28_42-Connect Box.png

 

Om een idee te krijgen, hierbij de 15m, 2h en 24h grafieken uit smokeping op mijn NAS:

2021-03-22 19_34_49-SmokePing Latency Page for One.One.One.One.png2021-03-22 19_35_20-SmokePing Latency Page for Core Router AMS-IX.png2021-03-22 19_35_40-SmokePing Latency Page for One.One.One.One.png

(Gedurende die tijden zijn de PINGs naar de LAN en WAN zijden van mijn firewall constant: ~250us)

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

De engineer is langs geweest...

 

Een eerste meting gaf geen signaalproblemen weer, maar hij zag wel dat de mantel te ver was gestript (die kabel zit er al sinds het huis in 1980 gebouwd werd), dus heeft hij de boel iets verder doorgevoerd en opnieuw gestripped en een nieuwe muurdoos gemonteerd.
Omdat het meestal 's nachts rustig is qua problemen, heeft hij (met veel moeite, omdat het subnet van de wijk niet tevoorschijn kwam) gecontroleerd of de boel niet overbelast was, maar de typische pieken zaten onder de 60% van capaciteit.
Terwijl hij aan het opruimen was, kwam er weer een storing voorbij, en omdat er geen andere logische oorzaken waar te nemen waren, heeft hij het Arris modem (dat hij niet in het provisioning systeem kon vinden!) omgeruild voor een Compal.
Hij moest door naar de volgende klant, maar ik heb inmiddels het nieuwe modem aangesloten, en monitor sinds het om 09:30 weer online kwam de ping tijden...
So far so good!

 

2021-03-29 10_47_11-SmokePing Latency Page for Core Router AMS-IX.png

Ik post later nog een follow-up...

Bekijk in context

Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Vandaag heeft de halve straat opengelegen, en de mannen hebben aardig staan zweten in de hete zon (Behalve dat dikke uur dat een opzichter ze "bezig" gehouden heeft, en ze geen r*** konden doen! <G>), maar de kabel is voor 80% vervangen... Ze hebben vlak vóór het 2e slechte punt, net vóórdat de kabels onder de fundering van het hoekhuis van ons blok verdween (Yup! De KPN, stroom en Ziggo kabels lopen hier ónder de huizen door! Oh Joy! 😓), een las gemaakt, en in de kruipruimte van ons huis een 2e las... Alles daartussen is een nieuw stuk coax kabel.

 

De laagste waarde op het modem is bij 850Mhz, met 3 dBmV, het beste bij 602MHz is 7 dBmV. Als ik direct inplug zonder de splitter en de TV zijn die waarden resp. 6 en 10 dBmV...

Ik moet dus nog even kijken hoe ik kan zorgen dat de TV aftakking niet zoveel demping veroorzaakt! Ik gebruik voor de TV een nieuwe Ziggo coax kabel die abusievelijk met het modem meegestuurd was, dus de kabel zelf kan het niet zijn!
Ik heb nog een Ziggo-Approved versterker - mét retourkanaal voor modems - liggen, dus wellicht dat ik daarmee kan experimenteren om te zien of het dan beter is!

Belangrijker is dat ook bij vol-belasting de ping niet meer oploopt naar 600~700ms, dus daar ben ik al heel blij mee! 👍🏻

De snelheid is nog niet helemaal wat het zou moeten zijn (246/29), maar ik ben daar al heel blij mee, vooral omdat ik de laatste tijd nog niet eens in de buurt van de 15Mbps kon komen!  😉
(Een dezer dagen wil ik rechtstreeks een PC aansluiten en kijken wat dan de snelheid is, om volledig de firewall als mogelijk "probleem" uit te sluiten! Ik denk niet dat die het probleem is, omdat de CPU last zelfs tijdens de speedtest niet boven de 15% uit komt, maar ik wil het zeker weten!)

Uiteraard was er die éne buurman die zijn auto niet verplaatst had, maar die man kent so-wie-so het woord "sociaal" niet, en na een paar keer aanbellen rond een uur of 10 is hij toch maar eens uit bed gekomen - vermoedelijk lag hij zoals gewoonlijk zijn roes uit te slapen - en heeft, nádat hij tevergeefs een kwartier tegen de mannen van Group Go heeft staan aanklagen, toch zijn auto maar eens verplaatst toen hij zag dat de geul wel heel dicht langs "zijn"* parkeerplek zou gaan lopen! 😂

*) Het is een openbare plek, maar omdat hij voor zijn huis ligt, vindt hij dat het 'zijn' parkeerplek is! 🙄

Bekijk in context

98 Reacties 98
tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2312Reacties
  • 125Oplossingen
  • 795Likes

Er staat flink wat ruis op de downstream (uncorrectable RS errors) en in de upstream is het modem met maximaal vermogen aan het zenden c.q. heeft moeite om de CMTS (centrale router bij Ziggo) te bereiken.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de logs van het modem (tabblad Netwerk historie) willen plaatsen?

Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hier alvast het log (of beter: wat daarvan in de UI te vinden is)

Time Priority Description
22/03/2021 18:52:54 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/03/2021 18:52:48 Warning! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/03/2021 18:00:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/03/2021 17:23:26 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2021 22:44:30 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 19:26:9 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:29:21 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:12:41 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:12:40 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:12:40 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:07:2 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:04:10 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:03:26 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:03:8 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 17:57:5 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 17:57:0 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 17:57:0 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 17:57:0 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 17:54:13 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 17:54:13 Warning!

RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Een foto kan ik zo even niet maken, want dat zit achter de bank, maar dat is echt as basic as it gets:

AOP->splitter (POA-01 B)->Connectbox (en TV, maar ook zonder de TV er aan geen verschil)
Geen versterkers, en originele kabel van Ziggo

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2312Reacties
  • 125Oplossingen
  • 795Likes

Een aantal zaken die opvallen:

 

  • RCS Partial Service --> probleem in DS, kanaaluitval
  • SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync --> probleem in DS, wegvallen time reference op CID 1
  • Lost MDD Timeout --> probleem in DS, wegvallen MAC Domain Descriptor (aanduiding frequentie CID 1)
  • Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out --> probleem in US, geen communicatie met CMTS mogelijk
  • NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism --> probleem dat meestal wordt veroorzaakt door 'slimme' (keuken)apparatuur van Bosch/Neff/Siemens die verbonden is via WiFi

 

Ik ben voornamelijk benieuwd naar een foto van het AOP om te kijken of hier nog iets aan verbeterd kan worden.

Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het WiFi op de connectbox is uit omdat die in bridgemodus staat...
Mijn WiFi bevind zich allemaal aan de LAN zijde van de externe firewall ("aangesloten" via Ubiquiti AC accesspoints), waarvandaan het - uiteraard - via de kabel het Internet op kan.

Ook heb ik geen 'slimme' keukenapparatuur... Wel diverse andere Wifi apparaten, zoals tablets en telefoons. 
Ik heb alles wat een Ethernet poort heeft overigens bekabeld aangesloten, dus de SmartTV, PCs en laptops hangen allemaal aan Cat5E of Cat6 kabels. Het enige IoT spul wat ik in huis heb waar ik geen directe non-cloud oplossing voor heb zijn 2 Amazon Echo's en een paar WiFi enabled Airco's...

Ik zal nog proberen een foto te maken, maar dat wordt wellicht pas morgen...

(IIG alvast bedankt voor je inzichten to zover!)

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2312Reacties
  • 125Oplossingen
  • 795Likes

Duidelijk, dat klinkt allemaal goed. Voornaamste probleem lijkt de ruis op gehele downstream wat voor lage snelheden/hoge latency/packet loss/totale uitval kan zorgen. Het te hoge vermogen in de upstream is bijzonder omdat je aansluitwijze verder prima in orde is. Het lijkt mij verstandig om een moderator ook even naar het signaal te laten kijken op afstand. Zij kunnen zien of andere modems in het segment ook last hebben van deze ruis en te hoge upstream.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43844Reacties
  • 2553Oplossingen
  • 9360Likes

"NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism"

 

Dit is, tot nu toe, een foutcode die ik alleen gezien heb met Siemens/Bosch/Neff apparatuur.

Heb je met één van deze merken een wifi verbinding?

Het kan ook een droger zijn of een wasmachine of een afzuigkap enz.

Zo ja, dan verklaart dat herstarten van de DHCP-server, wat je merkt als tijdelijke uitval.

 

Als er al zoveel nieuwe splitters en kabels gestuurd zijn, kan het niet bij je thuis zitten.

Je signaal is dramatisch slecht, ergens moet een heel slecht contact zitten, in het AOP of buiten in de straatkast of in d kabel die ertussen loopt.

 

"Ziggo heeft het er over een monteur te sturen, met de opmerking dat als het toch in mijn bekabeling zit, ik moet betalen."

Dat staat in iedere mail en is voor de situaties dat er mensen zijn die roepen dat hun coax netwerk perfect in orde is en dan vindt de monteur een coaxkabel verlengd via een kroonsteentje of in elkaar gedraaid en met isolatietape aan elkaar geplakt.

 

Een Ziggo moderator komt morgen langs om één en ander duidelijker te maken voor je en de nodige stappen te nemen.

Je hebt nieuwe apparatuur en daar zit installatiegarantie op, dus in het geval van internet geen kosten.

 
 
Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hier geen WiFi enabled apparaten van Bosch, Siemens of Neff in huis...

Gewoon uit interesse : Hoe doen deze apparaten de DHCP van het connectbox (in bridgemode) verstoren, als ze aan de LAN zijde van de eigen externe firewall zitten (met een eigen DHCP server)?

 

Veel WiFi apparaten mogen niet eens van het LAN af omdat ze niets op het Internet te zoeken hebben ...

 

Net nog even gecontroleerd, maar de groene kabel komt in de meterkast uit de grond en gaat direct door het plafond in en daarvandaan door naar de muurdoos in de woonkamer, waar er een AOP/AOS unit zit, met splitter en kabels naar TV en modem (dat er direct naast staat op de grond ).

 

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2312Reacties
  • 125Oplossingen
  • 795Likes

Het feit dat de error NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism voorkomt in de log is interessant op zich aangezien jouw modem in bridge mode staat en er dan geen DHCP-server actief is (lees: hoort te zijn) op de CB. Waar het in jouw geval door veroorzaakt zou kunnen worden, durf ik niet te zeggen. Mijn Compal CB staat ook in bridge mode en heb deze error nog nooit daarop gezien, wel DFS errors (eveneens vreemd). De CB is nog lang niet vrij van bugs en kinderziekten.

 

We zouden graag een foto zien van het AOP om te kijken of dit in orde is. Verder kan een foto van de meterkast interessant zijn als er een koppeling in de kabel zit.

Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Foto van de AOP/AOS komt morgen, als er geen echtgenote op de bank ligt... 🙄

 

De kabel in de meterkast loopt in een ononderbroken rechte lijn naar het buiseinde dat uit het plafond steekt, dus daar is niets te zien!

Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Overigens vind ik het nog steeds 'interessant' dat de PostRS Errors hoger zijn dan de PreRS Errors...

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43844Reacties
  • 2553Oplossingen
  • 9360Likes

Dan zijn er meer fouten die niet gerepareerd kunnen worden, zijnde de Post RS Errors, dan dat er fouten zijn die wel gerepareerd kunnen worden, zijnde de Pre RS Errors.

 
tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2312Reacties
  • 125Oplossingen
  • 795Likes

Geen probleem hoor, we wachten de foto rustig af.

 

In geval van de Arris CB betekenen de 'Post RS Errors' de beschadigde frames c.q. RS codewords niet meer hersteld konden worden (uncorrectable). Deze zouden 0 moeten zijn.

 

Hoe de Arris CB de 'Pre RS Errors' definieert is mij nog altijd niet duidelijk. Je zou verwachten dat dit data is waarvan nog niet kon bepaald is of het correctable/uncorrectable is, de kolom impliceert immers dat de data nog niet door de RS-decoder is geweest. Echter, dan kan 'Post RS' niet groter zijn dan 'Pre RS'. Ik neem dus voorzichtig aan dat het de corrected data is.

 

@Bert Je bent mij net voor. 😉

Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb een foto, en zal die zo posten (heb nu eerst een call), maar wilde nog even melden dat mij opviel dat in de dashboard / status pagina van het modem 'router mode' stond. Vanochtend heb ik het modem een wat langere tijd uitgezet (een paar minuten ipv ~30 seconden) en weer aangezet. De status is nu 'modem mode', en ook de cijfers zien er beter uit! (verklaart IMHO ook de DHCP server...)

Na mijn klant-call meer informatie!  😉

Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het log deze morgen:

 

Network Log

Time Priority Description
23/03/2021 09:21:36 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/03/2021 09:15:27 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/03/2021 09:15:22 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/03/2021 09:15:22 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/03/2021 09:15:22 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/03/2021 09:15:22 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/03/2021 21:00:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/03/2021 18:52:54 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/03/2021 18:52:48 Warning! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/03/2021 18:00:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/03/2021 17:23:26 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21/03/2021 22:44:30 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 19:26:9 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:29:21 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:12:41 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:12:40 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:12:40 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:07:2 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:04:10 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/03/2021 18:03:26 notice NOTICE ATOM is restarted as part of Self Healing Mechanism;CM-MAC=4c:38:d8:37:19:fb;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Zoals je ziet staat er nu Modem mode, voorheen stond daar nog steeds Router mode, alsof de configuratie niet goed opgeslagen/geladen was:

 

2021-03-23 10_55_46-Connect Box.png

 

De dBmV waarden zien er nu al beter uit:

2021-03-23 10_56_07-Connect Box.png

En vooralsnog geen Post RS Errors:

2021-03-23 10_56_20-Connect Box.png

 

Ook de upstream dBmV is beduidend beter:

2021-03-23 10_56_33-Connect Box.png

 

Ik hou het voorlopig nog even in de gaten, maar wellicht heeft het modem door de 1 maart onderhoudswerkzaamheden een grotere schok gekregen dan ik dacht, en waren de gewone herstarts niet voldoende, en had het modem gewoon een aantal minuten volledige rust nodig...

Nog even, voor de vorm, de ping van de laatste 2 uur:

2021-03-23 11_00_20-SmokePing Latency Page for Core Router AMS-IX.png

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7369Reacties
  • 601Oplossingen
  • 1538Likes

Goedemiddag @Francesco en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je verbinding sinds het onderhoud van 1 maart 2021 niet lekker werkt! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik heb even een blik geworpen op jouw verbinding en ik zie ruis terug op met name de upstream kanalen.  
Omstreeks 19 maart 2021 lijkt het er ook op dat je een en ander hebt aangepast aan de installatie, want na die datum is het signaal op het modem iets verbeterd, maar nog niet zoals het hoort te zijn. Wil je toch eens een foto delen waarop de aansluiting (AOP) en het modem te zien zijn? Aan de hand van deze informatie kunnen we dan verder analyseren. 

Francesco
topicstarter
Raadgever
  • 69Reacties
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt Paul!

Ik heb vanochtend (omstreeks 9:15) nogmaals het modem afgekoppeld, alles opnieuw ingestoken en het modem opnieuw gestart, en aan mijn kant ziet het er nog een stuk beter uit dan voorheen... Is dat aan jullie kant ook al te zien?

 

Hierbij de beloofde foto...

IMG_2271.jpeg

(Ik kan er helaas even niet beter bij door de bank die er voor staat... De witte kabel gaat direct naar het modem wat er naast staat...)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7369Reacties
  • 601Oplossingen
  • 1538Likes

@Francesco Top! Hartelijk dank voor het doorsturen van de foto met daarop het AOP en de splitter (POA-1B). Het signaal ziet er op dit moment ook een stuk beter uit als ik opnieuw een meting  uitvoer. Wat zijn jouw eigen bevindingen? Werkt op dit moment alles ook zonder problemen?

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2312Reacties
  • 125Oplossingen
  • 795Likes

De waarden zien er inderdaad beter uit, geen uncorrectable errors meer, al vind ik de corrected errors wel snel oplopen. Vooral bijzonder dat de upstream nu normale waarden vertoont. Zijn er de afgelopen uren nog nieuwe log entries geweest?

 

AOP en splitter zien er trouwens prima uit, alleen de TV-kabel is misschien verouderd? Kan dat lastig zien op de foto.

Uitgelicht topic