JWJ

Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hoge upstream signaal waarde - verlagen of laten staan?

mijn downstream vermogen is hoger dan genoemd in dit artikel en de connectie is bijna max,

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

 

aangezien alles werkt, stel ik eerst de vraag online voordat ik aan de kabels ga rommelen. Slechte ervaringen mee.

mijn vraag: Heeft het zin om de signaal sterkte via de versterker een stap te verlagen? hij staat nu op +2dB en kan naar 0db.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een modem achter een versterker wordt de laatste jaren afgeraden vanwege de problemen die dit kan veroorzaken, zoals een te hoge downstream of storingen die dan ook versterkt worden.

Op de eerste plaats / wandcontactdoos AOP, waar Ziggo je huis binnenkomt, komt een POA-01 B splitter met een kabel naar je modem.

Ziggo kan je die splitter en bijpassende kabel gratis toesturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een modem achter een versterker wordt de laatste jaren afgeraden vanwege de problemen die dit kan veroorzaken, zoals een te hoge downstream of storingen die dan ook versterkt worden.

Op de eerste plaats / wandcontactdoos AOP, waar Ziggo je huis binnenkomt, komt een POA-01 B splitter met een kabel naar je modem.

Ziggo kan je die splitter en bijpassende kabel gratis toesturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het wordt tegenwoordig aangeraden het modem niet via de versterker te laten lopen.

Gelijk een splitter op het aop met 1 uitgang naar het modem (max1.5mtr) en de andere naar de versterker.

 

Edit, Bert was me ruim voor met zijn antwoord.

JWJ
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Als de versterker een 0dB uitgang heeft, dan neem ik aan dat dit hetzelfde of een beter resultaat heeft als een splitter plaatsen. Een splitter heeft 3-4dB demping. Voor het tv signaal is dit dan ook nog beter omdat er dan geen extra splitter bijkomt.

 

Echter aangezien ik qua download vermogen dicht bij 0dB moet zitten, is het misschien goed om te dempen en dan de tv en de upstream te valideren. 

 

Klopt die redenatie? 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De versterker wordt afgeraden omdat de 0db in de praktijk niet altijd 0db is, en een versterker doet altijd iets met het signaal, met onverklaarbare storingen als gevolg.

JWJ
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dank, ik ga het eens proberen

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@JWJ, is het gelukt? En hoe gaat het nu?

JWJ
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@Maud nog geen tijd gehad

Uitgelicht topic