1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Samunozki

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoge ping tijdens gamen

Sinds dag één dat ik mijn ziggo internet heb, heb ik elke dag last van hoge ping tijdens gamen ping is egt onstabiel en springt 2 keer of 3 keer om hoog in ms ik vraag me af of het op een of een andere manier kan worden opgelost   
Eventueel suggesties of verdere informatie op mijn vraag,ik hoop dat ik de juiste hulp en antwoord hierop krijg @tobiastheebe

alvast bedankt 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Voor zowel IPv4-firewall als IPv6-firewall kun je de opties IP-flood detectie en ICMP Flood detectie uitschakelen, daarna Instellingen opslaan kiezen en het modem opnieuw opstarten.

Oplopende unerrored codewords ('Pre RS Errors') en correctable codeword errors ('Post RS Errors') en T3 timeouts zijn allemaal normaal en duiden niet op een probleem. De historie vertoont verder geen bijzonderheden.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Enkele vragen om een beter beeld te krijgen van de situatie:

• Is de PC/console waarop je hoge latency/jitter ervaart via ethernet of Wi-Fi verbonden?
  • Welk type modem heb je?
  • Maak je naast het modem gebruik van eigen netwerkapparatuur zoals een router, switch, access points of powerline-adapters?
  • Ervaar je hoge latency/jitter bij een specifieke game of meerdere/alle games?
  • Ervaar je ook stabiliteitsproblemen buiten gaming en op andere apparaten in het thuisnetwerk?
Samunozki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Tobias,

ik ervaar problemen met de bekabeld aangesloten ps5 met diverse games. Direct aangesloten op de connectbox. Ik gebruik verder geen eigen hardware. Af en toe bufferen video’s ook wel als ik op de telefoon wat bekijk. Maar dat is niet vaak.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Samunozki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Het AOP (btv 01-SET) is up-to-date, ik zie wel dat er er witte kabel op binnenkomt, de (meestal groene) huisaansluitkabel lijkt dus te zijn verlengd.

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed c.q. vertonen geen bijzonderheden. Voor een modem dat direct op het AOP is aangesloten, is het downstream-vermogen wel aan de lage kant. Kun je ook de gegevens van het tabblad Netwerk historie plaatsen?

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Samunozki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samunozki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toevallig zie ik een foto die ik heb gemaakt op 18-3 dat mijn upstream data T3 en down stream data andere cijfers hebben kunt miss naar kijken aub en erg bedankt voor de moeite 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Voor zowel IPv4-firewall als IPv6-firewall kun je de opties IP-flood detectie en ICMP Flood detectie uitschakelen, daarna Instellingen opslaan kiezen en het modem opnieuw opstarten.

Oplopende unerrored codewords ('Pre RS Errors') en correctable codeword errors ('Post RS Errors') en T3 timeouts zijn allemaal normaal en duiden niet op een probleem. De historie vertoont verder geen bijzonderheden.

Samunozki
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe Bedankt  

uitschakelen van ip-flood detectie ICMP flood detectie heb beetje geholpen 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34900Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Fijn om te lezen dat je verbetering ervaart.