Sinds dag één dat ik mijn ziggo internet heb, heb ik elke dag last van hoge ping tijdens gamen ping is egt onstabiel en springt 2 keer of 3 keer om hoog in ms ik vraag me af of het op een of een andere manier kan worden opgelost
Eventueel suggesties of verdere informatie op mijn vraag,ik hoop dat ik de juiste hulp en antwoord hierop krijg @tobiastheebe
alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor zowel IPv4-firewall als IPv6-firewall kun je de opties IP-flood detectie en ICMP Flood detectie uitschakelen, daarna Instellingen opslaan kiezen en het modem opnieuw opstarten.
Oplopende unerrored codewords ('Pre RS Errors') en correctable codeword errors ('Post RS Errors') en T3 timeouts zijn allemaal normaal en duiden niet op een probleem. De historie vertoont verder geen bijzonderheden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Enkele vragen om een beter beeld te krijgen van de situatie:
Beste Tobias,
ik ervaar problemen met de bekabeld aangesloten ps5 met diverse games. Direct aangesloten op de connectbox. Ik gebruik verder geen eigen hardware. Af en toe bufferen video’s ook wel als ik op de telefoon wat bekijk. Maar dat is niet vaak.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Het AOP (btv 01-SET) is up-to-date, ik zie wel dat er er witte kabel op binnenkomt, de (meestal groene) huisaansluitkabel lijkt dus te zijn verlengd.
De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed c.q. vertonen geen bijzonderheden. Voor een modem dat direct op het AOP is aangesloten, is het downstream-vermogen wel aan de lage kant. Kun je ook de gegevens van het tabblad Netwerk historie plaatsen?
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
Voor zowel IPv4-firewall als IPv6-firewall kun je de opties IP-flood detectie en ICMP Flood detectie uitschakelen, daarna Instellingen opslaan kiezen en het modem opnieuw opstarten.
Oplopende unerrored codewords ('Pre RS Errors') en correctable codeword errors ('Post RS Errors') en T3 timeouts zijn allemaal normaal en duiden niet op een probleem. De historie vertoont verder geen bijzonderheden.
@tobiastheebe Bedankt
uitschakelen van ip-flood detectie ICMP flood detectie heb beetje geholpen
Fijn om te lezen dat je verbetering ervaart.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.