dobbers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge ping spikes

Beste experts,

Ik heb sinds kort last van hoge ping spikes, dit gebeurd dagelijks van het een op het andere moment.
Zelf ben ik de enige in mijn huishouden met toegang tot het internet, hierdoor kan ik mijn werkzaamheden moeilijk uitvoeren. Mijn ping gaat van het ene moment stabiel 10/20 voor uren naar 200/300 voor de rest van de dag, ik heb al meerdere keren contact gehad met ziggo telefoon support maar die geven aan dat alles van aan hun kant prima werkt.

Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Ik gebruik alle fabrieks instellingen van Ziggo.

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @dobbers, er zijn vannacht werkzaamheden uitgevoerd om deze ping-problemen te bestrijden. Heb je vandaag toch nog problemen? Meld het alsjeblieft in dit topic waar we alle meldingen en updates zullen bundelen: Hoge IPv4 ping/latency sinds vrijdag 26 november.

 

Een klein beetje achtergronduitleg:

De problemen spelen bij modems die een IPv6 DS-lite profiel draaien in het voormalig UPC gebied. Met dit profiel heb je een eigen IPv6 adres en deel je het IPv4 adres met verschillende klanten (daardoor is port-forwarding bijvoorbeeld niet mogelijk). De IPv6 verbinding functioneert hierbij goed, maar de IPv4 verbinding is vertraagd.

Dit heeft te maken met de 'routers' die het ipv4 verkeer afhandelen (AFTRs) en daar zijn onze technische teams mee bezig om de problemen te verhelpen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oorzaken zijn er tig.

Op ziek naar een mogelijke oorzaak: Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @dobbers en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum! Ik begrijp dat je sinds kort last hebt van hoge pingspikes. Kun je aangeven sinds wanneer dit ongeveer speelt? En kun je voor mij de volgende zaken testen?

Welke websites werken snel?

Welke websites werken traag?
Ping naar Youtube.nl: 

Ping naar Ziggo.nl:

Ping naar Google.com

Sinds vrijdag ontvangen we van een deel van onze klanten met een IPV6 adres de melding dat ze last hebben van hoge pintijden. DIt probleem is in onderzoek. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @dobbers, er zijn vannacht werkzaamheden uitgevoerd om deze ping-problemen te bestrijden. Heb je vandaag toch nog problemen? Meld het alsjeblieft in dit topic waar we alle meldingen en updates zullen bundelen: Hoge IPv4 ping/latency sinds vrijdag 26 november.

 

Een klein beetje achtergronduitleg:

De problemen spelen bij modems die een IPv6 DS-lite profiel draaien in het voormalig UPC gebied. Met dit profiel heb je een eigen IPv6 adres en deel je het IPv4 adres met verschillende klanten (daardoor is port-forwarding bijvoorbeeld niet mogelijk). De IPv6 verbinding functioneert hierbij goed, maar de IPv4 verbinding is vertraagd.

Dit heeft te maken met de 'routers' die het ipv4 verkeer afhandelen (AFTRs) en daar zijn onze technische teams mee bezig om de problemen te verhelpen.

Uitgelicht topic