1
Vraag
2
Reageer en help mee
imansco

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoge ping/latency tijdens FIFA 22

Wij hebben een 75 mbits abonnement met nog het oude zwarte modem zonder Intel Puma chipset, en daar kies ik ook bewust voor omdat de Intel Puma chipset modem op mijn oude adres aanwezig was en dat was echt verschrikkelijk. 

 

Helaas kan ik ook geen potje Fifa starten onder de 20 MS ping op mijn nieuwe adres. Wij maken gebruik van een Linksys Velop Mesh systeem die staat ingesteld als access point. Ik vind het ontzettend jammer gamen op mijn PlayStation 5 zo ontzettend moeizaam gaat. Ik hoop dat jullie nog frisse ideeën hebben! 

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

imansco
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij deze:

Channel 1:
Channel ID:12
Downstream Frequency:690000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:8.5 dBmV
Signal to Noise Ratio:42.5 dB
MER:42.4 dB
Correctable FEC:0 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:39 dBc
Channel 2:
Channel ID:8
Downstream Frequency:658000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:9.4 dBmV
Signal to Noise Ratio:42.4 dB
MER:42.5 dB
Correctable FEC:0 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:38 dBc
Channel 3:
Channel ID:9
Downstream Frequency:666000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:9.3 dBmV
Signal to Noise Ratio:42.5 dB
MER:42.5 dB
Correctable FEC:0 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:41 dBc
Channel 4:
Channel ID:10
Downstream Frequency:674000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:9.2 dBmV
Signal to Noise Ratio:41.9 dB
MER:42.1 dB
Correctable FEC:1 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:41 dBc
Channel 5:
Channel ID:11
Downstream Frequency:682000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:9.0 dBmV
Signal to Noise Ratio:42.5 dB
MER:42.5 dB
Correctable FEC:0 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:37 dBc
Channel 6:
Channel ID:13
Downstream Frequency:698000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:8.6 dBmV
Signal to Noise Ratio:42.5 dB
MER:42.5 dB
Correctable FEC:0 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:37 dBc
Channel 7:
Channel ID:14
Downstream Frequency:706000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:8.3 dBmV
Signal to Noise Ratio:41.9 dB
MER:41.9 dB
Correctable FEC:0 codewords
Uncorrectable FEC:0 codewords
Microreflections:36 dBc
Channel 8:
Channel ID:15
Downstream Frequency:714000000 Hz
Modulation:256 QAM
Power Level:8.6 dBmV
Signal to Noise Ratio:42.5 dB
MER:42.5 dB
Correctable FEC:399 codewords
Uncorrectable FEC:73 codewords
Microreflections:37 dBc
  
Upstream Channels  
   
  
Channel1:
Channel ID:3
Upstream Frequency:36000000 Hz
Modulation:64 QAM
Bit Rate:30720 kBits/sec
Power Level:44.3 dBmV
Channel2:
Channel ID:1
Upstream Frequency:52000000 Hz
Modulation:64 QAM
Bit Rate:30720 kBits/sec
Power Level:44.5 dBmV
Channel3:
Channel ID:2
Upstream Frequency:44500000 Hz
Modulation:64 QAM
Bit Rate:30720 kBits/sec
Power Level:44.5 dBmV
Channel4:
Channel ID:4
Upstream Frequency:58800000 Hz
Modulation:64 QAM
Bit Rate:30720 kBits/sec
Power Level:45.0 dBmV
Statistics   
  
T3Timeouts:2 timeouts
T4Timeouts:0 timeoutsIMG_0298 kopie.jpgIMG_0299 kopie.jpgIMG_0300 kopie.jpg
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

imansco
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

Die foto staat er al tussen! Daar komt ziggo als eerst binnen in het huis. Vanuit het witte kastje waar een splitter in zit.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ah, toen ik op de foto klikte, zag ik meer.

 

Ik zie zo niets vreemds, mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

imansco
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen Bert,

 

Heb deze gegevens er in staan! Zelfs m'n klantnummer in de opmerkingen. Dank!

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op CID 15 (kanaal 8 downstream) is ruis aanwezig in de vorm van 399 correctable en 73 uncorrectable codewords.

Dit kan een oorzaak van het genoemde probleem zijn @Bert 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @imansco

Wat naar dat je een hele hoge ping ervaart en nu niet eens een goed potje FIFA 22 kan spelen. Fijn dat de leden je al hebben geholpen. Ik heb het signaal van je modem uitgelezen en dit ziet er goed uit. Kun je eens de splitter er tussen uithalen en de coaxkabel rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting? Of past dat qua aansluitingen niet? Heb je misschien ook nog een andere coaxkabel om te testen?

imansco
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen @Maud 

 

Ja, het is ontzettend vervelend. Ook omdat ik nu in kamer isolatie zit ivm corona, dus heel veel anders heb ik op dit moment niet te doen. 

Op de splitter hebben we ook de tv aangesloten. Ik heb net even geprobeerd om de splitter er tussenuit te halen en de coax kabel rechtstreeks aan te sluiten maar dat was tevergeefs. Ook heeft mijn huisgenoot pasgeleden al een nieuwe coax kabel geprobeerd en dat was ook zonder succes. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aah goed dat je dat hebt geprobeerd, wel erg jammer dat dit niet de oplossing was. Dan is een monteur misschien de beste oplossing. Hier lees je wat de voorwaarden van de monteur zijn. Als je daarmee akkoord bent, dan gaan we een afspraak inplannen! Dan hoor ik graag wanneer je de afspraak kunt inplannen, dit moet wel kunnen ivm Corona. Anders wordt het lastig natuurlijk.

peter.t

Level 5
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

@imansco Je schrijft "Wij maken gebruik van een Linksys Velop Mesh systeem die staat ingesteld als access point.". Is de PS5 verbonden met de access point via Wi-Fi? Of is de PS5 via een ethernet kabel verbonden?

imansco
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Peter,

 

De ps5 is bekabeld aangesloten op het modem van ziggo, met een cat6 kabel. 🙂

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Heb je de voorwaarden van de monteur doorgelopen? En ben je daarmee akkoord?

imansco
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan even niet zo snel vinden of de monteur kosteloos is of dat er wel kosten aan verbonden zitten. Kan jij mij daar wat meer over vertellen? 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

De monteur kost geld op het moment dat het probleem in de binnenhuisbekabeling zit. Als het probleem in het signaal of in de apparatuur zit, dan hoef je er uiteraard niet voor te betalen. Ivm corona is het wel mogelijk dat de monteur komt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic