Bianca89

Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hoge ping latency/ping met games etc

Hallo Ziggo,

 

Sinds mijn andere topic in het archief beland is (zie: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/ping-spikes-lag-bij-games-57001

Maak ik graag een nieuwe. 
Verhaal in het kort, sinds april al bezig met Ziggo om zeer hoge ping spikes op te lossen (en ik ben niet het enige met  dit probleem als ik dit forum zo lees) maar tot nu toe geen enkel resultaat.

Nu heb ik wel veel geduld en wil ik het probleem graag oplossen met Ziggo. Maar in de tussentijd betaal ik wel netjes de rekening elke maand, maar kan er eigenlijk geen fluit mee zo.

Eigenlijk alle momenten die hierbij zijn beschreven, hebben een probleem dat de ping zo hoog is dat het gamen gewoon onmogelijk maakt. Zelfs streams kijken wordt een probleem want het hele internet valt dan voor mijn gevoel helemaal weg.

 

28/8
18:48 ping 300 Sea of Thieves & Discord
22:25-23:00 300+ ping Sea of Thieves & Discord

31/8
17:45 300+ ping Sea of Thieves & Discord
Saonvds ook hoge ping vanaf 20:00

4/9
19:15 Slechte ping, discord & games
20:19

8/9
13:36
00:00, heel internet weg

10/9
21:23 en later

11/9
13:00 veel rubber banding en hoge ping
13:18 400+ ping, geen stream kijken geen games kunnen spelen niks

17/9
21:31

18/9
20:00, 22:04 300+ ping Sea of Thieves & Discord

20/9
20:05, 21:30 en tot 22:30 door toen ben ik gestopt

25/9
18:05 hoge ping in games & discord

26/9
15:58
16:37
20:58

27/9
16:16 300+
16:27- en heden

 

Met vriendlijke groet,

Bianca

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Bianca89 Hartelijk dank voor het delen van de resultaten en je bevindingen. Ik zie dat mijn collega van Special Care hiermee verder aan de slag gaat en dat hij aankomende week hierover opnieuw contact met je opneemt. 

Bekijk in context

40 Reacties 40
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bianca89
Topicstarter
Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Ik hoop gewoon dat er mensen zijn die ons kunnen helpen met dit probleem. Loopt al sinds April 2020. Er zijn al zoveel dingen gedaan, wij zijn gewoon radeloos

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dat begrijp ik.

Binnen 1-3 dagen komt hier een moderator langs om je te helpen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

HI @Bianca89 

Terecht dat je opnieuw aan de bel trekt. Dit is inderdaad echt wel om radeloos van de worden. Ik zie dat je hierover ook weer contact hebt met de onze Special Care afdeling. Een collega van mij is dit voor je aan het onderzoeken. Zodra er meer bekend is zal de afdeling dit zeker aan je laten weten. Ik hoop dat er snel een oplossing komt! Laat je het hier weten als er nieuws is?

Bianca89
Topicstarter
Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hallo @Rikst Ziggo ,

 

Ja, toevallig afgelopen week weer contact gehad en ze hebben wat gevonden wat invloed heeft op de lijn van mij, zo gauw als ik een update heb zal ik die hier ook posten.

Bianca89
Topicstarter
Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Update;

 

Afgelopen donderdag een belletje gehad van de Special Care afdeling. Blijkt dat de capaciteit of in de wijk of wat dan ook lang niet voldoende blijkt en dat wordt als het goed is deze maand verholpen (werd wel bij gezegd dat het langer kan duren). 

In November neemt de Special Care afdeling dan nog weer contact op in hoeverre de status is van dit probleem en hoever de oplossing dan is gevorderd.

Tot die tijd nog gewoon weer even afwachten.

Mocht ik nog weer een update hebben, post ik deze hier wel bij.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dank @Bianca89 voor je terugkoppeling en goed om te lezen dat er eindelijk schot in de zaak zit. Vergeet ons niet te informeren zodra je een nieuwe update hebt. Alvast bedankt! 

Bianca89
Topicstarter
Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@Erik S Ziggo 

 

Even weer een update van onze kant, we hebben helaas geen terugkoppeling nog gehad van de Special Care afdeling met betrekking tot de status van dit probleem of de oplossing daarvan. Heb nogmaals een mail gestuurd naar de contactpersoon waarmee ik veelvuldig contact heb gehad de laatste tijd met nieuwe data van de verbinding.

 

6/11
21:51

10/11
20:37-22:00

13-11
19:25

19-11
21:45

21/11
22:30

22/11
13:50

23/11
9:51
10:00 Zeer hoge ping van boven de 500+

 

Is er iemand de me kan vertellen wat de status is? Probleem lijkt namelijk nog steeds niet opgelost.

 

Mvg,

Bianca

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Bianca89 Hartelijk dank voor het delen van de resultaten en je bevindingen. Ik zie dat mijn collega van Special Care hiermee verder aan de slag gaat en dat hij aankomende week hierover opnieuw contact met je opneemt. 

Bianca89
Topicstarter
Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hallo @Paul Ziggo 

 

Heb inderdaad contact gehad met Special Care en die kunnen helaas niks meer voor mij doen. De problemen zijn er nu nog steeds (en rond kerst is het weer heel erg) Wat in mijn optiek toch nijgt naar iets van capaciteitsproblemen of iets dergelijks aangzien iedereen thuis moet zitten met Corona maatregelen.

 

 In Januari moet er weer een monteur komen om de boel weer na te lopen.

 

Het probleem loopt al sinds April 2020, dus hoop dat het echt een keer opgelost kan worden. Games zijn onspeelbaar, streams kan ik amper kijken omdat het internet ook wegvalt voor korte tijd (constant bufferen)

 

Dus bij deze weer een update, helaas niks veranderd aan de situatie.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je https://www.pingplotter.com eens een half uur op de laptop of pc laten draaien daarna een foto van maken

game je bedraad of draadloos?

Bianca89
Topicstarter
Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@anoniemforum 

Dit is het eerste wat ik kan geven.

 

Ik game bedraad

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Bianca89 wrote:

@anoniemforum

Dit is het eerste wat ik kan geven.

 

Ik game bedraad

kun je die eens uitvoeren op google.nl ipv4

Patjoew

Level 6
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

https://pingtestlive.com/sea-of-thieves geeft een ping test naar alle servers van sea of thieves. Ik heb even een testje gedaan bij mijn thuis netwerk. Het valt me op dat niemand vraagt of je je eigen router gebruikt of de router van ziggo zelf (heeft ook invloed). Ik heb even ping test voor mijzelf gedaan. ben je niet toevallig op een us server gaan spelen? Misschien stomme vraag maar sommige mensen willen nog weleens die fout maken. Dit is trouwens een ping test met mijn eigen router (ping tijden met die van ziggo router liggen ietsje hoger maar niet zichtbaar voor het oog 5-10 ms verschil (is minder dan 1 frame per seconde delay)

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Patjoew wrote:

https://pingtestlive.com/sea-of-thieves geeft een ping test naar alle servers van sea of thieves. Ik heb even een testje gedaan bij mijn thuis netwerk. Het valt me op dat niemand vraagt of je je eigen router gebruikt of de router van ziggo zelf (heeft ook invloed). Ik heb even ping test voor mijzelf gedaan. ben je niet toevallig op een us server gaan spelen? Misschien stomme vraag maar sommige mensen willen nog weleens die fout maken. Dit is trouwens een ping test met mijn eigen router (ping tijden met die van ziggo router liggen ietsje hoger maar niet zichtbaar voor het oog 5-10 ms verschil (is minder dan 1 frame per seconde delay)

ook een goeie maar meestal gebruiken ze voor het controleren van de latency ping plotter het speelt ook bij streamen video bellen zie @Bianca89  vorige topic

en idd een eigen router met het modem in bridge mode kan ook invloed hebben maar als @Bianca89  een eigen router gebruikt ga ik er van uit dat ze dat al in de begin tekst had gezet gezien wel de mogelijk oplossingen die zijn uitgevoerd al benoemd zijn

Patjoew

Level 6
  • 103Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
anoniemforum wrote:

ook een goeie maar meestal gebruiken ze voor het controleren van de latency ping plotter het speelt ook bij streamen video bellen zie @Bianca89  vorige topic

en idd een eigen router met het modem in bridge mode kan ook invloed hebben maar als @Bianca89  een eigen router gebruikt ga ik er van uit dat ze dat al in de begin tekst had gezet gezien wel de mogelijk oplossingen die zijn uitgevoerd al benoemd zijn

Klopt maar worden de streams dan via de computer bekeken waar ze ook mee gamed of alle apparaten thuis? Dit kwam niet naar voren in haar post ervoor. Daarnaast speel ik toevallig ook sea of thieves en uberhaupt veel games. En ik merk dat bij meeste vrienden van mij die problemen hebben, het vaak ligt aan hun router en of hun apparaat van keuze. Het zei malware of andere troep die op de background runned of niet updaten van drivers. En heel soms dat een spel groter word na updates en dus minder goed gaan lopen. Cod Warzone is hier een goed voorbeeld van waardoor ping tijden ook omhoog gaan en fps vaak naar beneden en als je geen vrr scherm hebt dus tearing krijgt in je game omdat die opeens niet meer op je 60 hz monitor 60 fps uitstuurt of 120 hz onder de 120 fps komt. Ook natuurlijk gaan ping tijden omhoog tussen 08.00-10.00 (mensen gamen vaak in de ochtend even snel en dan rond 17.00-22.00) natuurlijk niet 300+ of hoger. Maar je moet alles uitsluiten en de zwakste schakel vinden. Je kan ook proberen andere DNS server te proberen bijvoorbeeld merk dat google vaak beter werkt bij games dan de standaard van ziggo voor mijn gemiddelde ping.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Patjoew wrote:
anoniemforum wrote:

ook een goeie maar meestal gebruiken ze voor het controleren van de latency ping plotter het speelt ook bij streamen video bellen zie @Bianca89  vorige topic

en idd een eigen router met het modem in bridge mode kan ook invloed hebben maar als @Bianca89  een eigen router gebruikt ga ik er van uit dat ze dat al in de begin tekst had gezet gezien wel de mogelijk oplossingen die zijn uitgevoerd al benoemd zijn

Klopt maar worden de streams dan via de computer bekeken waar ze ook mee gamed of alle apparaten thuis? Dit kwam niet naar voren in haar post ervoor. Daarnaast speel ik toevallig ook sea of thieves en uberhaupt veel games. En ik merk dat bij meeste vrienden van mij die problemen hebben, het vaak ligt aan hun router en of hun apparaat van keuze. Het zei malware of andere troep die op de background runned of niet updaten van drivers. En heel soms dat een spel groter word na updates en dus minder goed gaan lopen. Cod Warzone is hier een goed voorbeeld van waardoor ping tijden ook omhoog gaan en fps vaak naar beneden en als je geen vrr scherm hebt dus tearing krijgt in je game omdat die opeens niet meer op je 60 hz monitor 60 fps uitstuurt of 120 hz onder de 120 fps komt. Ook natuurlijk gaan ping tijden omhoog tussen 08.00-10.00 (mensen gamen vaak in de ochtend even snel en dan rond 17.00-22.00) natuurlijk niet 300+ of hoger. Maar je moet alles uitsluiten en de zwakste schakel vinden. Je kan ook proberen andere DNS server te proberen bijvoorbeeld merk dat google vaak beter werkt bij games dan de standaard van ziggo voor mijn gemiddelde ping.

ping plotter ping naar een zelf gekozen url of ip dat kan dus google.nl maar ook een game server als je de url weet

een pc die niet up-to-date is of bevuild kan idd ook voor latency zorgen

als dns zou je ook 1.1.1.1 kunnen gebruiken die is ook snel en stabiel

latency wil je natuurlijk zo laag mogelijk 10ms of minder als je geluk heb zit het rond de 10 ms maar bij games is het vaak toch boven de 10ms pas als het boven de 50ms is is het echt te hoog

Bianca89
Topicstarter
Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@anoniemforum @Patjoew 

 

Ik game bedraad, en gebruik het Gigabit modem van Ziggo zelf. Ik heb er geen eigen modem achter hangen.

Heb ook nog 2 pingplotter images toegevoegd.

Ook zit ik natuurlijk niet op US servers, dan zou mijn ping altijd rond de 150 zijn en niet heen en weer schommelen.

Voor zover ik zelf weet en wat de Special Care afdeling tegen mij zegt is het de capaciteit op het netwerk; elke keer als veel mensen weer thuis komen te zitten zoals nu rond kerst, is het zelfde geneuzel er weer.

Mijn ping is altijd goed in Sea of Thieves of welke andere game dan ook, behalve op de momenten waar ik die pingspikes krijg en dan is het helemaal mis met ping soms wel boven de 300+

Bianca89
Topicstarter
Level 5
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@anoniemforum @Patjoew 

 

Heb hier een pingplotter naar 1.1.1.1

Uitgelicht topic