1
Vraag
2
Reacties
gurgen3

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoge ping bij Fortnite

Hallo,

Ik speel Fortnite op competitive level en wij kregen vroeger internet van Tele2 geleverd, toen had ik een beter ping dan dat ik nu heb het is van ongeveer 15 naar 30 gegaan sinds ik bij ziggo zit. Is er een verklaring hiervoor. Mijn internet snelheid is we beter geworden van 50 dowload zit ik nu op 300, maar dat maakt als het goed is niet uit.

Alvast bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Tele2 had wellicht een gunstiger route naar de Fortnite servers. Bijvoorbeeld minder of betere "hops" tot aan de Fortnite servers, of een kortere geografische afstand met hun hops.

Deze routes kunnen zonder aankondiging verbeteren en verslechteren, aangezien je nu alsnog 30ms hebt verwacht ik niet dat Ziggo hier veel prioriteit aan zal geven.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hoge Ping zal niet eens een probleem zijn, heb je al eens een Speedtest met deze link gedaan, en komt er dan een betere ping uit.
gurgen3
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja beter dan in game maar het gaat mij meer over in het game zelf, Bij tele2 had ik lagere ping komt dat omdat de tele2 servers dichterbij mij waren dan ziggo?
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Tele2 had wellicht een gunstiger route naar de Fortnite servers. Bijvoorbeeld minder of betere "hops" tot aan de Fortnite servers, of een kortere geografische afstand met hun hops.

Deze routes kunnen zonder aankondiging verbeteren en verslechteren, aangezien je nu alsnog 30ms hebt verwacht ik niet dat Ziggo hier veel prioriteit aan zal geven.
gurgen3
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kan dat individueel verbeterd worden want 30ms is voor mij teveel en zo niet dan zou ik naar iets anders moeten kijken, Bedankt
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Nee dit zijn algemene routes voor Ziggo klanten. Je kan wel zelf een VPN aanschaffen, een VPN kan er soms voor zorgen dat je verkeer een efficientere route naar een gameserver neemt.
WTFast heeft bijvoorbeeld een free trial die je kan proberen, zij zijn een op gamers gerichte VPN dienst. Ik heb zelf geen ervaring met commerciele VPN partijen, maar heb in het verleden wel eigen VPNs gebruikt om slechte routing bij verschillende providers te omzeilen.

Let er ook op dat kabelinternet (zeker met een ConnectBox) wat andere latency eigenschappen heeft dan VDSL. De minimale latency van kabel kan op piekmomenten in drukke buurten al naar de 15-20ms gaan en dan ben je nog maar net je straat uit. VDSL is veel constanter wat en met 6-8ms minstens altijd zo goed als kabelinternet op z'n beste momenten.


Ziggo in mijn buurt, de ping schommelt altijd tussen de 8 en 20ms (12ms jitter), en elke avond neigt het meer naar 20ms.


xs4all VDSL in mijn buurt, strak 6.5ms (<2ms jitter).
gurgen3
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke zeer bedankt ik zal het proberen
luuk knoops

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

De ping bij de Ziggo modems is vaak wat lager. Ziggo is hard aan het werkt dit te verhelpen. In de modem zit een chip de Intel Puma-6. Deze zorgt voor vertragingen. Ik weet dat Ziggo heel hard aan het werk is voor een oplossing en ik weet dat deze er ook aan zit te komen.

Groetjes,
Luuk
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi gurgen3 , welkom hier!

Bij het spelen van Fortnite wil je natuurlijk dat dit zo soepel mogelijk gaat. Goed dat je hier aan de bel trekt!

Er zijn hier een hoop mensen die je daar meer over konden vertellen. Dave- , ArieKanarie en luuk knoops hebben je meer informatie en handige tips gegeven. Kun je hiermee uit de voeten? :relaxed:
justmie

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een ping van 30ms is echt best wel ok...
Ik doe competitief simracen (iRacing) en heb naar de Nederlandse servers ong. 30-33ms, maar naar de Amerikaanse (waar we meeste races op gehouden worden) meestal rond de 100-125ms.
Denk bij simracen aan auto's die makkelijk 250 kmh gaan (70 meter per seconde) die dus in die 100ms ongeveer 7 meter afleggen. Vaak heeft diegene in de auto die op dat moment naast je rijdt ook makkelijk een ping van rond de 100ms, en die verplaatst zich in die 100ms dus ook 7 meter. Als je dus naast elkaar rijdt met 1 meter onderlinge afstand is er dus best wel een uitdaging 🙂
Je staat er versteld van hoe weinig dat mis gaat 🙂

En 30 ms is helemaal niks. Op een standaard pc scherm (met een 60hz refresh) zijn het 2 frames. Daarbij komt nog inputlag, reactietijd !!!!! (Een reactietijd van onder de 200ms is al vreselijk goed), enz.
Dan is het nog de vraag, waarop speel je Fortnite ? PC /PS4 /xbox, Wireless controllers, wifi, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daargaans is 15ms meer ping absoluut niet merkbaar.

Zelf had ik tot een paar maanden geleden een Compal modem waarbij ik pings naar de gateway had van meer dan 22ms. Nu heb ik een Arris die een ping naar de ziggo gateway heeft van 7 a 8ms. Ik merk dus echt nada verschil tijdens het racen. Wel merk ik dat deze geen packetloss meer heeft 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic